טיבי: אוהדי בית"ר מקבלים הוראות מתנועת כ"ך



ח"כ טיבי יצא במתקפה חסרת תקדים נוספת נגד בית"ר ירושלים ואוהדיה שהתפרעו בקניון מלחה והתקוטטו עם עובדים ערבים. אסף שקד: "פוליטקאי אינטרסנט שיוצא מהחורים כשמדובר באוהדי בית"ר"

צילום: פלאש90
אחמד טיבי, ח"כ במדינת ישראל 2012, הרשה לעצמו הבוקר לצאת במתקפה חסרת תקדים נגד אוהדי בית"ר ירושלים שנקלעו לקטטה עם מספר עובדים ערבים בקניון מלחה. הסיפור נחשף לראשונה בסוף השבוע בעיתון הארץ, אליו הגיעו צילומים מהאירוע שהתרחש ביום שני שעבר, בהם נראים אוהדי בית"ר חוגגים את הניצחון על בני יהודה.
 

טיבי זעם על הצורה השקטה בה עברה התקרית מבלי התייחסות של כוחות המשטרה והמאבטחים בקניון ואמר: "העובדה שלא הוגשו תלונות היא תמוהה והיא חלק מהורדת הראש מול הגזענות. הנהלת הקניון הייתה חייבת להגיש תלונה ואי הגשת התלונה היא כניעה לגזענים האלימים. גם התקשורת נדמה ובעיקר ההתאחדות לכדורגל שממשיכה לגלות תגובה רופפת לחוליגנים של ה-KKK הבית"רי.  מדובר בפורגום חסר תקדים, אני תמה איך לא בוצעו מעצרים ע"י המשטרה."
 
"אני חושב מה היה קורה אם זה היה מקרה הפוך אז הכותרות היו זועקות 'פוגרום סכנין' או 'לינץ' באום אל פאחם' ועשרות אוהדים היו נעצרים ע"י יחידות יס"מ.  לא מדובר בקבוצה קטנה של אוהדים אלא באגרופנים, לאומניים, מאורגנים, המקבלים הוראות מתנועת כ"ך בירושלים. הנהלת בית"ר, שלעיתים זרמה עם אותם אוהדים ולעיתים ספגה מאותם בריונים, שותפה למעשה הגזענות למשל בהחלטה שלא לצרף שחקן ערבי לבית"ר", המשיך טיבי.
 
ח"כ סיכם את דבריו והביע את דעתו על הקבוצה באופן נחרץ: "אני אמתח ביקורת על כל ערבי שירצה לשחק בבית"ר שהיא קבוצה שונאת ערבים. עצם האמירה מחזקת את התדמית הגזענית גם של האגודה אבל בעיקר של האוהדים הגזעניים שמוציאים שם רע לכדורגל בארץ."
 
בבית"ר ירושלים הזדעזעו מדבריו של טיבי ודובר הקבוצה, אסף שקד, פירסם בתגובה הודעה חריפה:" אחמד טיבי הוא פוליטיקאי אינטרסנט שיוצא מהחורים באופן מובהק רק כשמדובר במקרי אלימות הקשורים איכשהו לבית"ר. ישנן קבוצות במגזר אותו טיבי מייצג שהן לא פחות אלימות מבית"ר ומוטב שהגמל יסתכל על דבשתו,  לפי מיטב ידיעתנו, לא היו נפגעים באירוע. לכן השימוש של ח"כ טיבי במילה 'פוגרום' הינו חמור ביותר ומנותק מהציאות. לצערנו, טיבי כנראה אינו יודע מאין הגיעה המילה 'פוגרום' שכן המושג התפרסם בעקבות מקרה חמור של תקיפה והרג של יהודים. לכן אנו ממליצים לח"כ טיבי ללמוד מעט את ההיסטוריה של העם היהודי אפילו שזה לא בראש מעיניו, לפני שהוא מקשר את המושג הזה לאירוע בקניון מלחה בו לטענת כל הגורמים לא היו נפגעים".
 
במשטרת ירושלים הוחלט כי למרות העובדה שלא הוגשה תלונה משום גורם, תיפתח חקירה שבסופה עשויים להתבצע מעצרים של אוהדים אשר היו מעורבים בקטטה.
 
עוד נמסר מבית"ר: "המועדון מגנה כל סוג וכל מקרה של אלימות. במקרה הנ"ל האירוע התרחש מחוץ לאצטדיון הכדורגל, לעיני מצלמות אבטחה שצילמו את האירוע ולכן האחריות כולה היא של משטרת ישראל שצריכה למצוא את הגורמים להתפרעות ולעצור אותם. במשך השלוש שנים האחרונות נלחמת הנהלת בית"ר ירושלים בכל כוחה באלימות ובגזענות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה