מיתוסים בעולם הכושר והתזונה



יוסי עדני, מאמן הכושר האישי, בבלוג שישבור לכולנו מספר מיתוסים בעולם חדרי הכושר

מיתוסים יש בכל תחום. אותם "ידיעות" או "שמועות" שמכירים ולפיהן מתנהגים. אף-פעם לא טורחים לבדוק האם הן נכונות או לא, פשוט מתנהגים לפיהן כי רגילים. שואלים אתכם למה ואתם עונים ככה, אין תשובה. אז ככה זו לא תשובה.

בעולם הכושר והתזונה מתרוצצים "ידיעות" ו"שמועות" כאלו ללא סוף. לפעמים אני שומע אותם יותר מדי פעמים וחוזר על עצמי כל פעם מחדש. בכתבה הבאה לקחתי את הבולטים שבין אותם מיתוסים וניפצתי כל אחד לרסיסים.

אני מקווה שתיהנו מהקריאה. שיהיה חג שמח!

מיתוסים בעולם הכושר

המיתוס: צריך לעשות מתיחות סטטיות לפני שמתחילים להרים משקולות.

ושיברו: מתיחות סטטיות מאריכות את השריר, מערערות את יציבותו ומחלישות אותו, לכן לא מומלץ לבצע מתיחות סטטיות ארוכות לפני האימון. חימום אירובי (הליכון, אופניים) קל של 5-7 ד', תנועות דינאמיות של המפרקים (סיבובי ידיים, סיבובי כתפיים וכד') וביצוע 2-3 סטים במשקל נמוך של התרגיל הראשון שמבצעים, יבטיח לשמור עליכם מפני פציעות ויכין אתכם לאימון בצורה טובה.

 

המיתוס: אימון משקולות גורם לעצירת הגדילה

ושיברו: אימון משקולות שמבוצע בצורה נכונה, מבוקרת והדרגתית אינו פוגע בשום מנגנון בגוף. מחקרים הראו כי אימון כוח לילדים ומתבגרים מעלה את המסה השרירית, משפר את היציבה ואפילו מחזק את הביטחון העצמי שלהם. שמירה על עקרונות אימון הכוח (כפי שנכתב באחד הכתבות פה), על תזונה נכונה ומנוחה מספקת, יביאו לעלייה בפרמטרים רבים. עצירת גדילה תקרה רק במקרה של לקיחת סטרואידים אנאבוליים (=שמעודדים גדילה לא טבעית).

 

המיתוס: בדיאטה עדיף להפריד פחמימות וחלבונים

ושיברו: אמנם אם תבצעו דיאטה שכזאת, יכול להיות מצב שבו תרדו במשקל, אך הירידה תהיה כתוצאה מחוסר בגוף וויתור הערך הקלורי של אותו אב-מזון שהייתם רגילים לאכול באותה ארוחה. שילוב של פחמימה וחלבון מביא לתחושת שובע, מילוי מאגרי אנרגיה, פיתחו רקמות שריר והעשרת הגוף בויטמינים ומינרלים חשובים. הקפידו לצרוך ברוב הארוחות את כל אבות המזון, כדי "ליהנות" מהיתרונות של כולם, ביחד.

 

המיתוס: אימון כוח הוא לגברים בלבד. נשים לא צריכות משקולות

ושיברו: גם נשים צריכות להיכנס להתאמן בחדר הכושר ולא לפחד מזה שכשהן ינסו לעבור בדלת, הן לא יצליחו כי הכתפיים שלהן יתרחבו. אישה לא יכולה להעלות מסת שריר בצורה משמעותית כמו גבר (נשים שכן מעוניינות, לוקחות הורמוני גדילה גבריים ומתאמנות למטרה זו). אימון כוח לנשים חשוב לא רק מבחינה אסתטית (עיצוב הגוף ואיבוד אחוזי שומן), אלא גם מסיבות בריאותיות – חיזוק העצם והשלד, שיפור יציבה, גמישות וקואורדינציה.

 

המיתוס: כל האבקות והתוספים מצמיחים זנבות

ושיברו: נטילת תוספי מזון ללא כל ידע, אינה יעילה ויכולה בעיקר לגרום לפגיעה בכיס. תוספי מזון (חוקיים בלבד) מומלצים לכל מתאמן ומתאמנת ולכל מטרה שישנה. תיסוף נכון יכול להביא לשיפור ביצועיים ספורטיביים, הגעה לתוצאות אסתטיות רצויות, שיפור הריכוז וחדות המחשבה וכד'. שילוב נכון בין תוזנה נכונה ומאוזנת לנטילת תוספי מזון מומלץ ביותר ויכול להוביל לאותם יתרונות. לכן חשוב להתייעץ עם תזונאי/ת או מאמן כושר מוסמך על-מנת לקבל ייעוץ מקצועי ואמין.

 

אם מה שהיה לכם ברור מאליו עד עכשיו, כבר לא רלוונטי, לא נורא. העיקר שתתאמנו בצורה נכונה, בריאה וטובה יותר.

תסמכו על עצמכם ובדקו את כל המיתוסים שלכם. אם יש לכם עדיין עוד מיתוסים שלא ברורים לכם, אנא שתפו אותי ואשמח לעזור לכם.

 

תהיו בריאים,

יוסי עדני

www.yossiadani.com

 

  • הכתבה הינה בגדר המלצה בלבד ואינה מחליפה ייעוץ אישי מאיש מקצוע. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה