הקרן לידידות תתמוך בבית"ר בהיקף של מיליון שקלים



הקרן לידידות בירושלים תתמוך בבית"ר ירושלים ותעביר מיליון שקלים למחלקת הנוער. הרב יחיאל אקשטיין: "אני לא כמו האמריקאים שבאו וברחו"

אחרי פגרה עמוסה באירועים וצרות כלכליות, בית"ר ירושלים תזכה לתמיכה מהקרן לידידות בירושלים, בראשה עומד הרב יחיאל אקשטיין. היום בצהריים התקיימה מסיבת עיתונאים בהשתתפות ראש העיר, ניר ברקת, יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, מאמן הקבוצה, דוד אמסלם, ונשיא הקרן, הרב יחיאל אקשטיין.

    
את מסיבת העיתונאים פתח ניר ברקת ואמר: "זה לא סוד שבית"ר ירושלים עברה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות ובמיוחד בתחילת העונה הנוכחית. הדבר הזה הקשה מאוד על איציק והמאמן לגבש תקציב וקונספט איך להתחיל את העונה. ללא ספק זה לא פשוט. במסגרת ההיערכות של הקבוצה לעונה החדשה אהבתי לראות שאיציק הבין שצריך להתחיל מלמטה ולהפסיק לרדוף אחרי הצ'קים השמנים".
   
על הקרן לידידות אמר ברקת: "אני כל פעם נפעם מהרצון של הקרן והרב אקשטיין לעזור בכל התחומים. מעט מאוד קרנות עוזרות במצוקות הקשות שלנו כעם. בירושלים הקרן עוזרת המון בשנים האחרונות. השידוך בין בית"ר לקרן לידידות הוא שילוב ייחודי שבא לקדם נושא ערכי וחינוכי. הצלחת בית"ר ירושלים טובה למועדון וטובה לעיר".
    
על המטרות של שיתוף הפעולה אמר ראש העיר: "אנחנו מתכוונים להתמקד בצעירים, לקדם כמה שיותר את צעירי העיר. אנחנו רוצים להחזיר את בית"ר להיות מותג".
    
איציק קורנפיין פתח את דבריו ואמר: "המועדון שלנו נמצא בתקופה לא פשוטה, אבל המועדון שלנו הוא מועדון חזק למרות כל אי הוודאות. כל שנה אנחנו מתגברים על כל הבעיות וכולם רוצים להיות חלק מהקבוצה שלנו. בטווח הארוך אני בטוח שהתהליך שאנחנו עוברים יוציא אותנו מחוזקים. אנחנו עומדים בפני פתיחת העונה והסגל שלנו כולל 22 שחקנים שגדלו אצלנו במועדון ואין לזה אח ורע בשום מועדון אחר. נצטרך חיזוק, אבל הבסיס שלנו הוא איתן ובריא".
    
קורנפיין התייחס גם לנושא האוהדים: "בשנים האחרונות יש נתק בין המועדון לבין הקהל ובעזרת שיתוף הפעולה אני מאמין שהקשר הזה יחזור למה שהיה. אני קורא לכל האוהדים לשים את כל המשקעים בצד. אנחנו באים עם ידיים פתוחות ולב נקי ורוצים שהאוהדים יחזרו ויתמכו בקבוצה בעונה שסביר להניח תהיה קשה מבחינה מקצועית. הקהל צריך להיות הרוח הגבית ולדחוף אותנו קדימה".
    
היו"ר הצהוב בירך על יוזמת האוהדים לתמוך בקבוצה ואמר: "נשמע את כל היוזמות ונשב עם האוהדים ואנחנו מברכים אותם על הרצון הטוב".
   
קורנפיין התייחס לשיתוף הפעולה עם הרב אקשטיין וסיפר: "השיתוף בינינו הוא לאו דווקא כלכלי. אנחנו רוצים לגרום לשינוי חברתי ולקרב את תושבי העיר לקבוצה. יש לנו הזדמנות אמיתית לעשות שינוי. הפיילוט הזה הוא ניסיוני ואם הוא יצליח השנה נמשיך הלאה. הכסף מהקרן יעבור לעמותת הנוער של בית"ר ירושלים כדי לגרום לשינוי אמיתי". 
   
על המאמן דוד אמסלם אמר היו"ר: "דוד חברי משכבר הימים והוא קיבל את ההזדמנות להיות המאמן. אין לי ספק שהוא יעשה עבודה טובה".
    
הרב אקשטיין סיפר על היווצרות שיתוף הפעולה: "כשקיבלתי טלפון מקורנפיין וניר ברקת לא הבנתי מה הקשר לקבוצה. חשבנו מה אפשר לעשות עם בית"ר. אנחנו קרן שמגייסת תמיכה במדינת ישראל ברחבי העולם. יש לנו מיליונים שרוצים לתמוך בנו ורוצים שנהיה אור לגויים. כשפגשתי את איציק ראיתי בו ובדבריו אדם שבאמת רוצה לשנות את המצב. לא רק את המצב של הקבוצה, אלא של היחס לזולת ובמיוחד בנוער. מאחורי הקלעים תמיד עמד ראש העיר שאמר שיש הזדמנות אדירה של שלושה גורמים-העירייה, הקרן והקבוצה, לעשות משהו רציני שבאמת ישפיע בתהליך הארוך על הנוער שלנו פה ובמדינה. כתוב בתורה 'טובים השניים מן האחד' והחלטנו לצאת לדרך ולתת מיליון שקלים לקבוצה כדי לבנות תהליך חינוכי וערכי נגד אלימות וללמד ערכים וסובלנות את הנוער שלנו".
    
"האמנתי שהם רוצים לשנות את המצב", המשיך אקשטיין, "וזה לא רק גימיק. לכן הקמנו את הפרוייקט הזה למניעת אלימות בעיר בהשתתפותם של שחקני הקבוצה. נסבסד פעילויות ספורט בעיר ובמסגרת העיר. נסבסד כרטיסים למשחק וגם סבסוד שיביא נוער למשחקים, אם אין להם יכולת לבוא למגרש. אם נראה שיהיה שינוי מהותי, המיליון שקל יכול להפוך להרבה יותר".
    
הרב סיכם את דבריו בהתייחסות לט' באב ואמר: "יש הרבה שנאת חינם וזאת הסיבה בגללה נחרב בית המקדש. אם תהיה אהבת חינם בית המקדש יבנה שוב וזה מה שאני רוצה שיקרה כאן. אני רוצה שנביא אהבה בחברה בעיר".
    
הרב נשאל האם הכסף באמת יעבור לבית"ר ואמר: "אני אומנם אמריקאי, אבל אני גר כאן ואני לא אחד משני האמריקאים שבא והולך. הכסף כבר מוכן, יש לנו את הכל מסודר".
    
קורנפיין נשאל לגבי השיתוף עם הקרן וסיפר על הפעילות ההדדית: "השחקנים שלנו יקחו חלק ויעזרו בפרוייקט. ניזום פעולות נגד אלימות ומי שיראה נכונות יקבל פרסים כספיים. שחקני נוער יקבלו מלגות אם המצב הסוציואקונומי שלהם מצריך זאת. נקצה 10,000 כרטיסים בשנה לנוער במצוקה. אנחנו רוצים לעזור לכל מי שרוצה ולא יכול להגיע. זה פרויקט אמיתי והכסף כולו הולך למחלקת הנוער".
    
ראש העיר הוסיף: "הקבוצה צריכה לחזור למקורות. השחקנים יבינו את המצב של הקבוצה וכולנו נתאחד לעזור להצלחת בית"ר. לארקדי גאידמק חשוב שהקבוצה תצליח והוא עמד לצידם לאורך כל הדרך. אומנם זאת לא תמיכה פיננסית, אבל הוא עומד לימין הקבוצה וזה לא דבר טריוויאלי. מגיעה לו תודה".
    
קורנפיין התייחס לנושא התקציב ואמר: "נכון שהכסף הזה יעבור למחלקת הנוער, אבל זה אומר שישתחרר חלק מהתקציב לטובת הבוגרים ונוכל להביא עם זה אולי עוד שחקנים".
    
אמסלם דיבר לראשונה לקראת סוף מסיבת העיתונאים ואמר: "אעשה הכל כדי שהקבוצה הזאת תראה טוב. יש לנו צעירים והם רק ישתפרו במהלך העונה. אם לא תהיה ברירה נסתדר עם מה שיש ויש לנו שחקנים טובים. כרגע אנחנו עובדים עם מה שיש. השחקנים שלנו הוכיחו את עצמם והם יהיו יותר מחוייבים העונה".
    
ברקת בחר להגן על אדלר ולוין שנטשו את בית"ר ללא הודעה מוקדמת וסיים את מסיבת העיתונאים כשהוא אומר: "לא הייתה להם כוונה רעה. הם קיוו לטוב ואני מציע לעבור הלאה ולהתמקד בעתיד הקבוצה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה