כדורסלן העתיד של ירושלים



רק בעוד כשלוש שנים ימלאו לו 20 וכבר הוא מתנשא לגובה של 2.07, וכולם צופים לו גדולות. האם רם אליאספור יהיה סנטר העתיד של נבחרת ישראל והפועל ירושלים?

מזה זמן רב לא צמח בקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים שחקן בית משמעותי. למעשה, יובל נעימי הוא הירושלמי היחיד שהפך לשחקן הישראלי הבכיר בקבוצה בפרט ובנבחרת ישראל בכלל. אך במרחק לא רב ממנו ניצב רם אליאספור, שחקן בן 17.5 בסך הכל, שנמנה עם חברי הסגל המוכשרים של עודד קטש, משחק בקבוצת הנוער של המועדון וגם שייך לסגל נבחרת העתודה של ישראל.


מאמנו בקבוצת הנוער, דניאל ששר, מסביר למה הסנטר אליאספור צפוי להגיע למעמד בכיר בכדורסל הישראלי. "קודם כל

יש לו נתונים פיזיים מצוינים שאי אפשר להתעלם מהם", פותח ששר. "חוץ מזה מדובר בשחקן גבוה, חזק ויחסית אתלטי. יש לו רצון גדול להצליח והוא עובד קשה".

הגובה: יתרון מול חיסרון
ששר מסביר כי כדי לכבוש את המטרה הסופית על אליאספור לשפר את האגרסיביות שלו על המגרש ואת הטכניקה מתחת לסלים. "הוא רגיל לשחק עם שחקנים גדולים ממנו, בין שזה בקבוצת הבוגרים של הפועל ובין שזה בקבוצת הנוער".


היתרון של רם הצעיר, וגם החיסרון שלו באותה מידה, הוא גובהו - 2.07 מטר, נתון שלא מחזיקים בו רבים משחקני הכדורסל בישראל. השאלה היא מה מתכוונים לעשות בהפועל ירושלים בשחקן בעל הכישרון היוצא דופן הזה. במועדון יש כוונה להשאיל אותו לאחת הקבוצות מליגת העל, שתיתן לו דקות משחק, ואולי אף להכניס אותו לקבוצה מהלאומית, כדי שיתפתח שם. אך בהפועל חוששים כי הוא לא יצליח להביא לידי ביטוי את היכולות שלו בליגה הלאומית, שמבוססת בעיקר על גארדים ופחות על שחקנים גבוהים.


את הנתונים הטבעיים קיבל אליאספור מאביו, שחקן בית"ר ירושלים בעברו, ומאמו ההולנדית - מין שילוב מנצח של גנים.
אליאספור חי עם אמו בהולנד
בעיר רוטרדאם, שם שיחק בקבוצת 'רוטרדאם צ'אלנג'רס'. לפני כשלוש שנים החליטה המשפחה לחזור לארץ והסנטר הצעיר החליט כי עליו להמשיך לפתח את הכישרון המולד שלו והצטרף לקבוצת הנוער של מועדון הפועל ירושלים. הוא טיפס למעלה עד שהגיע לקבוצת הבוגרים, תחת הדרכתו של עודד קטש. עוזר המאמן דרור כהן מספר על סנטר העתיד: "לרם יש כל הנתונים להיות שחקן מוביל בליגה ובנבחרות השונות. יש לו גובה וחוסן שלא רואים בגיל הזה בארץ, והוא מתמודד יפה מאוד באימונים עם השחקנים הזרים ולא מפחד לקחת זריקה או לתת גוף בהגנה כשצריך. פרט לכך, יש לו אופי טוב והוא בחור נהדר".

על השתלבותו של השחקן בקבוצת הבוגרים אומר עוזר המאמן: "בתחילת העונה הוא היה שקט ופחות דיבר. לאט לאט הוא נפתח. עכשיו הוא כבר צוחק עם החבר'ה ואהוב מאוד על השחקנים. מבחינתו השמיים הם הגבול. הוא צריך להמשיך לעבוד חזק. אסור לו לנוח לרגע".

ומה יש לשחקן עצמו להגיד? "החלום הגדול שלי הוא להיות שחקן חמישייה בהפועל ירושלים ושחקן נבחרת ישראל", מבהיר אליאספור. "מבחינתי לשחק בבוגרים של הפועל ירושלים זו חוויה גדולה מאוד וכיף לשחק עם שחקנים טובים שאפשר ללמוד מהם. הדבר שאני הכי אוהב הוא האווירה במלחה ואני מקווה להיות חלק רציני וחשוב בקבוצה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה