מה מצב הקבוצות הירושלמיות בתקופה זו?



עברו שלושה שבועות מאז תחילת המלחמה, בהן כמובן לא התקיימו משחקים בליגות השונות. בתקופה זו הקבוצות הפנו את עיקר מאמציהן לתרומות ועזרה לקהילה. נכון לרגעים אלה, ליגת העל בכדורגל ובכדורסל אמורות לחזור ב-24-25.11.23. מועדוני הכדורגל של בית"ר והפועל הוציאו הודעה משותפת עם מסר מאחד לגבי דחיית הדרבי שהיה אמור להתקיים. הפועל "בנק יהב" ירושלים תארח את משחקיה במסגרת ליגת האלופות בחו"ל

הקבוצות הירושלמיות

כשלושה שבועות עברו מאז אירועי ה-7.10 ותחילת הלחימה, במהלכן כמובן לא התקיימו משחקי הספורט בארץ. בתקופה זו כל הקבוצות הירושלמיות התגייסו למען הקהילה והנציחו את אוהדיהן שנפלו בקרב, או נרצחו במתקפה האכזרית. כעת פניהן של הקבוצות קדימה אל עבר תאריכי החזרה המשוערים של הליגות הבכירות (24-25.11.23). הנה מה שקורה אצל כל אחת מהקבוצות:

בית"ר ירושלים: בין כל הפעילויות שהמועדון עושה לטובת תושבי הדרום וחיילי צה"ל, שב המועדון להתאמן לקראת חזרה אפשרית של ליגת העל ב-25.11.23. הקבוצה ערכה גם משחק אימון נגד קבוצת הנוער כדי לשמור על כושר וניצחה 0:2 מצד של אמיר ברקוביץ'.
בנוסף, הגיעו השחקנים למפגש עם פרופ' אבי ריבקינד בבית וגן, בו קיבלו הרצאה וכלים מיוחדים על מנת לעזור להם להתמודד עם ליווי משפחות שכולות, ביקורים, חשיפה לסיפורים קשים וחיזוק הקהילה.

הפועל ירושלים: גם האדומים פעלו ופועלים רבות לטובת תושבי הדרום וחיילי צה"ל. קבוצות המועדון שבו גם הן להתאמן על פי הנחיות פיקוד העורף לקראת חזרה אפשרית של הליגות בהמשך.
בנוסף, לאחר שצירפו שחקני נוער מקצועניים שפונו מבתיהם לאימוני המחלקה, המועדון פתח חוג כדורגל לילדי העוטף וקו העימות.
ובימים שהאחדות היא חשובה והכרחית, הוציאו שני המועדונים הודעה משותפת של דחיית משחק הדרבי שהיה אמור להתקיים ב-23.10.23, ומסר מאחד שמדגיש שהיריבות יכולה לחכות.

הפועל "בנק יהב" ירושלים: אחרי שעזרה לשחקניה הזרים ולמשפחותיהן לצאת ליוון, התאחדה הקבוצה כולה להמשך אימונים לקראת משחקי ליגת האלופות. המועדון הודיע כי בעקבות המצב הביטחוני, הקבוצה תארח את גלאטסאריי בבלגרד (יום רביעי הקרוב, 19:00 שעון ישראל) ללא קהל. במועדון הודיעו כי גם המשחקים נגד פאוק סלוניקי ב-13.12.23 ונגד בנפיקה ליסבון ב-20.12.23, צפויים להתקיים בבלגרד, והדגישו שיפעלו לארח את המשחקים הבאים בירושלים, ככל שהמצב הביטחוני יאפשר.

בית"ר נורדיה: גם הצהובים פעלו ופועלים למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל. הם חזרו להתאמן לפני כשבוע וחצי. בחמישי האחרון הם קיימו משחק אימון נגד עירוני מודיעין שהסתיים בתיקו 1:1. מחר (שני) צפוי להיות דרבי נגד מ.כ. ירושלים בעמק הארזים ב-18:00 בערב. ליגה א' צפויה לחזור גם היא באיזור סוף נובמבר, אך הכל יכול להשתנות בדומה לשאר הליגות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה