ירושלים פותחת את המרתון



מרתוןWinner ירושלים ה-12 הושק רשמית באירוע חגיגי במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון ושר התרבות והספורט מיקי זוהר, שהעניקו אות הוקרה מיוחד לאתלט בלסינג אפריפה, אשר קבע לאחרונה שיא ישראלי חדש

מרתון Winner ירושלים הבינלאומי הושק היום (ב') באירוע חגיגי במעמד ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון ושר התרבות והספורט מיקי זוהר, במהלך האירוע העניקו ליאון וזוהר אות הוקרה מיוחד לאתלט בלסינג אפריפה, אלוף העולם לנוער עד גיל 20 בריצת 200 מטר, הנער הרביעי בהיסטוריה שרץ מתחת ל-20 שניות במקצה זה, ובכך נכנס לרשימה מכובדת לצד אצנים כמו יוסיין בולט, אריון נייטון ולטסיל טבוגו.

צילום: ארנון בוסאני

אפריפה קבע בשבת האחרונה שיא ישראלי חדש לריצת 200 מ' באולם של 20.95 בתחרות שהתקיימה במץ, צרפת. שיאן אירופה לנוער ושלוש פעמים אלוף ישראל, ירוץ השנה במרתון ירושלים במסגרת מרוץ הקהילות וילווה את הרצים מעמותות וארגונים חברתיים.

המרתון יהווה את יריית הפתיחה למספר אירועי ספורט משמעותיים שיתקיימו השנה בירושלים, בין היתר: גמר גביע המדינה בכדורסל, אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 20 ועוד.

"בלסינג אפריפה הוא דמות המהווה מודל לחיקוי לספורטאים ולספורטאיות העתיד בישראל", אמר באירוע ראש העיר ירושלים, משה ליאון." הישגיו המרשימים כבר בגיל כה צעיר הספיקו לעשות היסטוריה ולהותיר חותם, ואנחנו מאחלים לו להצליחה ולכבוש עוד ועוד פסגות".

"אני נרגש מאד לקבל אות הוקרה במעמד כה מכובד של מרתון Winner ירושלים, שהוא סמל בעיניי לתחרות בה כולם יכולים לקחת חלק. אני מאחל לכל המשתתפים הצלחה רבה ומודה לכם על ההזדמנות לקחת חלק במרתון כשגריר מקצה הקהילות שבו לוקחות חלק קבוצות שעושות עבודת קודש למען החברה הישראלית". סיכם בלסינג אפריפה.

צילום: ארנון בוסאני

מרתון Winner ירושלים הבינלאומי יתקיים ב-17 במרץ וצפויים לקחת בו חלק כ-40,000 אלף משתתפים שירוצו במסלול ייחודי הכולל נקודות ציון חשובות והיסטוריות בעיר ירושלים לצד נופים מרהיבים ועוצרי נשימה, ביניהם: בית המשפט העליון, מוזיאון ישראל, משכן נשיאי ישראל, חומות העיר העתיקה והרובע הארמני, מגדל דוד, תיאטרון החאן ובריכת הסולטאן.

"מרתון Winner ירושלים המציין 12 שנים, הפך ברבות השנים לחלק בלתי נפרד מאירועי התרבות והספורט הפוקדים את הבירה מדי שנה. אני גאה ושמח לארח בעירנו עשרות אלפי רצות ורצים שהגיעו מכל חלקי הארץ, ואלפים שעשו את הדרך מעבר לים להשתתף באחד המרתונים המיוחדים בעולם" הוסיף ראש העיר ירושלים, משה ליאון, והדגיש כי "נמשיך לקדם אירועי תרבות, ספורט ותיירות בינלאומית בעיר, אשר תורמים לפיתוחה, שגשוגה ומיצובה של העיר כבירת ספורט בינלאומית".


שר התרבות והספורט מיקי זוהר: מרתון winner ירושלים שמתקיים בפעם ה-12 בעיר הבירה שלנו מציג את ירושלים לעולם בצורה הכי טובה שיש ומחזק את מעמדה בעולם כמו שרק הספורט יכול. הנופים, המבנים, האנשים והיכולות שמציגה ישראל בתחרות היא זו שהופכת את אירועי הספורט האלה לחשובים כל כך. אני מאחל לכל הרצים חוויה מהנה והרבה הצלחה. 

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים: העיר ירושלים מציינת את חג המרתון השנתי בפעם ה-12. בירת המדינה ובירת הספורט של ישראל מזמינה את כל עם ישראל, 12 השבטים, ואורחים מכל רחבי הגלובוס לרוץ ולהשתתף במירוץ מהיפים ביותר בעולם. אנו גאים ושמחים להוביל את המרתון, כמו גם את מגוון אירועי הספורט הארציים והבינלאומיים שבוחרים לקיים את התחרויות בעיר ירושלים.

צילום: ארנון בוסאני


עו״ד אלישע פלג, סגן רוה״ע ומחזיק תיק הספורט בעירייה: "בירת הספורט ירושלים מקיימת זו השנה ה-12 ברציפות את מרוץ המרתון הבין לאומי, המתאפיין במסלול ייחודי בין נופיה ואתריה המיוחדים של ירושלים. המירוץ מהווה אירוע ספורט חינוכי, תרבותי ותיירותי, שמחזק את מעמדה של ירושלים כמובילה וכמעצמה עולמית בקיום מירוצי המרתון הבינלאומיים."

שבתאי צור, יו"ר הטוטו: "הטוטו גאה להיות נותן החסות הראשי של מרתון וינר ירושלים, זו השנה ה-12. זה כבר הפך להיות חיבור סימביוטי וסיפור הצלחה לא רק בישראל אלא בעולם כולו. אני קורא לכל הרצים, המקצוענים והחובבים, להירשם למרתון ולהנות מחוויה ספורטיבית ברמות הגבוהות ביותר"

יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן: "בליסינג הוכיח שיש בישראל ספורטאים המסוגלים להגיע לתוצאות מדהימות, ולהוביל את המדינה לקדמת הספורט האירופאי והעולמי. הספורטאים שלנו בבוגרים והנוער שוברים את תקרת הזכוכית, וסוללים את הדרך להישגים גדולים בכל ענפי הספורט בישראל".

באירוע הושקה החולצה הרשמית של המרתון של *חברת סאקוני*, החולצה בעלת טכנולוגיות מנדפות זיעה ברמה גבוהה וקלת משקל.

כמדי שנה מרתון Winner ירושלים הבינלאומי הוא גם אירוע הספורט החברתי הגדול במדינה בו לוקחות חלק עשרות עמותות במקצה הקהילות (0.8 ק"מ) כדוגמת: חיינו, אישה לאישה, שלווה, רצים ללא גבולות, בת מלך, קרן גפן ומגרש ביתי.

ההרשמה למרתון פתוחה ומציעה שישה מקצים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מירוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומירוץ קהילות (800 מטר).

להרשמה ולפרטים נוספים אודות המסלולים, אפשרויות לינה והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון: https://jerusalem-marathon.com

מרתון Winner ירושלים הבינלאומי מנוהל על ידי אגף הספורט בעיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, בתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט ובחסות ראשית של טוטו Winner. הרצים שיירשמו לתחרות יקבלו חבילת מוצרים הכוללת: חולצת מרוץ רשמית של חברת SAUCONY, מספר חזה בהתאם למקצה הזינוק האישי, שבב מדידה (צ'יפ) אלקטרוני חד-פעמי ועוד שלל מבצעים והטבות. נותני חסויות נוספים למרתון: מי עדן, מרכז הפועל, אלדן, סינמה סיטי, מכללת רידמן ובזק עסקים. המרתון מופק על-ידי חברת טרגט מרקט.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה