"השוויון בספורט מהווה מודל השראה לכל ילדה ונערה"



מרתון Winner ירושלים הושק רשמית באירוע חגיגי במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון שהעניק אות הוקרה מיוחד לאתלטית אסתר רוט-שחמורוב: "הישגיה הרבים במהלך שנות הקריירה המפוארת שלה, מותירים את חותמם על נשים וילדות רבות הרואות בה מודל לחיקוי"

צילום: ארנון בוסאני

שבועיים וחצי ליריית הפתיחה. מרתון Winner ירושלים הבינלאומי הושק באירוע חגיגי במלון ממילא במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון ולרגל יום האישה שיחול מחר. במהלך האירוע העניק ליאון אות הוקרה מיוחד לאתלטית אסתר רוט שחמורוב, מגדולות הספורטאיות בהיסטוריה של מדינת ישראל שתחגוג במהלך החודש הבא יום הולדת 70 כסמל והערכה לתרומתה הייחודית לספורט הנשים בישראל.

רוט שחמורוב, כלת פרס ישראל לספורט ותרבות הגוף, היא אתלטית ישראלית לשעבר שסיימה במקום השישי בריצת 100 מטר משוכות באולימפיאדת מונטריאול בשנת 1976 ובכך הייתה לספורטאית הישראלית הראשונה שהשתתפה בגמר אולימפי כלשהו. בתחרויות בינלאומיות, היא זכתה ב-8 מדליות אישיות. 6 מדליות במשחקי אסיה, מתוכן 5 זהב ו-1 כסף, ו-2 מדליות זהב באליפות אסיה באתלטיקה, יותר מכל ספורטאי ישראלי אחר בכל הזמנים.

"אסתר היא דמות מעוררת השראה בקרב נשים רבות וספורטאיות העתיד", אמר באירוע ראש העיר ירושלים, משה ליאון. "הישגיה הרבים במהלך שנות הקריירה המפוארת שלה, מותירים את חותמם על נשים וילדות רבות הרואות בה מודל לחיקוי. אנחנו ממשיכים להשקיע בספורט הנשים בירושלים וגאים בכל אחת ואחת מהספורטאיות הרבות שגדלות בעיר. אני בטוח שבקרוב נשמע על לא מעט מהן".

״זו התרגשות גדולה עבורי לקבל הוקרה שכזו מכם, מעיר הבירה המרגשת והיפה שלנו ירושלים", אמרה אסתר רוט-שחמורוב". הנשים בספורט ההישגי עשו כברת דרך, ניצחו אתגרים של דעות קדומות ומחסור במשאבים ובתמיכה, והיום, על אף שעדיין יש עוד הרבה עבודה לעשות, אנו רואים את הניצנים הנכונים של ההשקעה בספורט נשים. פריצת הדרך שלי ושל ספורטאיות אדירות נוספות שעשו את זה חרף הקשיים הרבים בעבר היא מגדלור של תקווה. השוויון המגדרי בספורט יכול וצריך להוות מודל השראה וחיקוי לכל ילדה ולכל נערה - של הישגיות ומצוינות - בכל דרך שתבחר״.

מרתון Winner ירושלים הבינלאומי יתקיים ב-25 במרץ וצפויים לקחת בו חלק כ-30 אלף משתתפים שירוצו במסלול המשלב את נופיה הייחודיים של העיר ירושלים יחד עם אתגר ספורטיבי העומד יחד עם המרתונים הגדולים מסביב לעולם ובהפקת המרתון מספרים כי אחוז הנשים המשתתפות בכלל המקצים עומד על כ-40%. "גם השנה אלבש את חולצת המרתון וארוץ יחד עם אלפי הרצים מרחבי הארץ והעולם ברחובות של העיר האהובה שלנו", הוסיף ראש העיר ירושלים משה ליאון. "מרתון Winner ירושלים  צובר אהדה משנה לשנה, ומיסד את עצמו כאחד מהמרתונים המאתגרים והיפים בעולם. זה אירוע שהוא כולה גאווה עצומה לתושבי ירושלים. עיריית ירושלים גאה לקדם אירועי תרבות, ספורט ותיירות בינלאומית בעיר, אשר תורמים לפיתוחה ושגשוגה. העירייה משקיעה רבות באירועי המרתון, ושמה לדגש את פיתוח התיירות והעסקים בעיר".

יעל אלמור, מנכ"לית הטוטו, נותנת החסות הראשית של המרתון, אמרה כי: "מרתון Winner ירושלים מייצג בכבוד את הספורט הישראלי ומגלם את ה'אני מאמין' של הטוטו – שילוב של ספורט עממי ומקצועי יחד, במקצים בהם רצים יחד טובי המרתונסטים יחד עם רצים מכל הגילאים שהספורט בוער בגופם. כל זאת, יחד עם הנופים עוצרי הנשימה של ירושלים הופכים את מרתון Winner ירושלים לחוויית ריצה בלתי נשכחת. משפחת הטוטו גאה בהעצמה הנשית היוצאת מאירוע זה, ומקווה לראות נשים נוספות לוקחות חלק בפעילויות הספורט ישראל. אני מאחלת הצלחה רבה לכל הנרשמים, למרתון Winner ירושלים". 

כמדי שנה מרתון Winner  ירושלים הבינלאומי הוא גם אירוע הספורט החברתי הגדול במדינה בו לוקחות חלק עשרות עמותות כדוגמת: שלווה, האגודה למלחמה בסרטן, אמי"ת, קו לחיים, דרכינו, עדי, יחד, המרכז לנפגעות אונס ותקיפה מינית, קרן קובי מנדל, סולם ועוד. המרתון מהווה מקור הכנסה לתיירות בבירה, ועל פי התחזית השנה צפויות הכנסות של מילוני שקלים שיושקעו חזרה בפיתוח עסקים ובפרויקטים חברתיים בעיר.

המרתון יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שיהיו תקפות ביום המרוץ.ההרשמה למרתון פתוחה ומציעה שישה מקצים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מירוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומירוץ קהילות (800 מטר). להרשמה ולפרטים נוספים אודות המסלולים, אפשרויות לינה והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון:  https://jerusalem-marathon.com

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה