אליפות אירופה מגיעה לירושלים



המשחקים האולימפיים בפאריס מעבר לפינה: לראשונה בישראל – אליפות אירופה 3*3 תתקיים בבריכת הסולטן בירושלים החל מ-5 לספטמבר 2023

קרדיט צילום : איגוד הכדורסל הישראלי

כשנה לפני המשחקים האולימפיים בפאריס, אליפות אירופה 3*3 מגיעה לירושלים, ונבחרות ישראל נשים וגברים ינסו לשפר עמדות. במתחם יוצבו מתחמי פאן-זון ודוכני אוכל והכניסה תהיה ללא עלות.

בריכת הסולטן בירושלים רגילה לארח לרוב אומנים וזמרים, אבל החל מ-5 לספטמבר 2023 ולמשך שלושה ימים, ישמש המתחם את משחקי אליפות אירופה 3*3 לנשים ולגברים. האליפות תתקיים לראשונה בישראל בבירה ירושלים, בהפקה משותפת של עיריית ירושלים, החברה העירונית 'אריאל', איגוד הכדורסל הישראלי וחברת סלקום, נותן החסות הראשית של נבחרות ישראל 3*3.

מעבר ליוקרה של אליפות אירופה, מדובר בטורניר חשוב לקריטריון האולימפי, שכן  ב-1 בנובמבר תקבענה הנבחרות הראשונות בדירוג העולמי שתעפלנה למשחקים האולימפיים בפאריס. במסגרת אליפות אירופה תגענה ארצה נבחרות בולטות, וביניהן: סרביה, צרפת, ספרד, גרמניה, הולנד, אוסטריה ולטביה (האלופה האולימפית מטוקיו).

למעשה, עיריית ירושלים, שעשתה היסטוריה והביאה את בשורת הסטריטבול לפני 26 שנה, עושה זאת שוב והפעם עם אירוח אליפות אירופה. עיריית ירושלים בהשקעה חסרת תקדים ולאחר מאמצים רבים, מביאה לחובבי הכדורסל בארץ בכלל ובעיר בפרט, הצגה אולימפית מהטובות שהיו. במהלך המשחקים יוכל הקהל ליהנות ממתחמי פאן-זון עם מתנפחים ומשחקים מיוחדים, צפייה בתחרות הטבעות, דוכני אוכל, מגרשי כדורסל מיוחדים ועוד. הכניסה למשחקים חופשית.

מעיריית ירושלים נמסר: "העיר ירושלים מוכיחה שוב כי היא מעצמת ספורט בינלאומי, ומארחת את התחרויות המובילות בעולם, כיאה לבירת הספורט של ישראל. אליפות 3*3 היא שלב מרכזי בהכנות לקראת המשחקים האולימפיים בפאריס, ובריכת הסולטן מהווה את הסט המושלם לאירוע המרגש הזה. אנו מזמינים את כלל תושבי העיר ומבקריה לבוא וליהנות מחגיגת ספורט אמיתית ברמה הגבוהה ביותר".

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "קבוצת סלקום מאחלת הצלחה רבה לשחקניות ולשחקני נבחרת ישראל הצעירים והמוכשרים באליפות אירופה! אנו גאים לתמוך בהם מעכשיו ועד ליעד הנכסף - אולימפיאדת פאריס 2024 ועומדים מאחוריהם לאורך כל הדרך".

לירון כהן, מאמנת נבחרת הנשים: "זאת זכות גדולה לארח את אליפות אירופה בישראל. תודה לאיגוד הכדורסל הישראלי על כך. המטרה הראשית שלנו היא פאריס 2024 ואליפות אירופה בירושלים עם קהל ביתי ותומך זו הזדמנות נהדרת עבורנו בדרך לשם".

מאמן נבחרת הגברים, מאיר טפירו: "לייצג את נבחרת ישראל זה תמיד מרגש, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באליפות אירופה שנערכת בישראל. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר, כאשר המטרה שלנו להיות בקיץ הבא במשחקים האולימפיים פאריס 2024. אני מזמין את כולם להגיע לבריכת הסולטן בימי האליפות וליהנות מחוויה ספורטיבית ומענף ספורט נהדר שנמצא בהתפתחות".

ענף 3*3 התפתח וצבר תאוצה בשנים האחרונות, במסגרת המשחקים האולימפיים פאריס 2024, ייקחו חלק רק קבוצות שלא השתתפו בשתי האולימפיאדות האחרונות בכדורסל המסורתי של 5 על 5, כך שהסיכוי של נבחרות ישראל להשתתף עולה משמעותית.

כזכור, איגוד הכדורסל יארח בישראל גם את הטורניר הקדם אולימפי, אשר ממנו ניתן להעפיל ישירות למשחקים האולימפיים פאריס 2024. הטורניר צפוי להתקיים במהלך חודש אפריל, והוא מצטרף לשורת טורנירים שנערכו בארץ ב-3*3.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה