כל מה שצריך לדעת על משכנתא הפוכה



אם הגעתם לגיל השלישי, אתם בוודאי יודעים כי הגיע הזמן ליהנות מאיכות החיים טובה יותר, ולהטיב עם מצבכם הכספי באופן בו תוכלו לחיות בצורה נעימה, ללא מתחים. מרבית האנשים בגיל השלישי אשר חיים במדינת ישראל, כבר סיימו לשלם את רוב התשלומים על ביתם, תוך שישנם כאלה אשר ירשו דירות או קרקעות מהוריהם.

 

עם זאת, ישנם אנשים מבוגרים שירצו להיעזר במשכנתא הפוכה אשר אינה כוללת דרישה להחזר חודשי קבוע והיא מאפשרת שעבוד הנכס לבנק, בעוד שהבנק יפרע את המשכנתא במקרה של חלילה פטירה.

אבל מה זה בכלל משכנתא הפוכה?

כפי שרבים יודעים, משכנתא היא הלוואה גדולה שמתאימה בדרך כלל לזוגות צעירים שזקוקים למימון לרכישת דירה, בעוד שהדירה שנרכשה משועבדת לבנק עד סיום סך התשלומים וההחזרים שנקבעו מול הבנק.

משכנתא הפוכה היא כזאת שנמצאת בניגוד לרגילה, בעוד שמדובר בהלוואה אותה מחזירים בצורה הפוכה - משמע: הלווים פורעים את ההלוואה בעת שהם עוברים מהעולם או כאשר ישנו הסכום הדרוש לפירעון ההלוואה. בכך יכולים אנשים בגיל השלישי לחיות נכון ובאיכות חיים גבוהה יותר, ללא החזרים חודשיים מעיקים.

כיצד אפשר לקבל משכנתא הפוכה?

קבלת מימון בשיטה ההפוכה מתאימה לכל אדם שיש בבעלותו נכס והעבר את גיל 60. את הסכום הגדול הדרוש למחייה ראויה, ניתן לקבל בכל גיל, גם בגיל 120! את סכום הכסף הדרוש לוקחים הלווים תוך שעבוד נכס אל הבנק, בעוד שהבנק יפדה את הלוואה בזמן פטירתם של בעלי הנכס.

מתי כדאי לקחת משכנתא הפוכה?

את ההלוואה שמותאמת לבני 60 ומעלה, כדאי לקחת כאשר המצב הכלכלי דחוק, בזמן שרוצים לשמור על איכות החיים, במקרים בהם אין פנסיה טובה או קצבה מספיקה, כמו גם בעת רצון לסגור חובות, לשפץ דירה או לסייע לילדים ברכישת דירה משלהם.

חשוב לדעת כי הסכום אותו יאשר הבנק תלוי בגילם הלווים, כך שככל שהגיל מתקדם ניתן לקבל הלוואה גדולה יותר, בעוד שפרמטר נוסף הוא שווי הנכס. בכך, מרבית הבנקים יאפשרו הלוואה בסכום של 50 אחוזים משווי של הנכס.

בחירת מסלול נכון

 

כדי לבחור את המסלול הנכון, רצוי לפנות אל חברות מקצועיות העוסקות בייעוץ משכנתאות, בעוד שבאמצעות ייעוץ טוב: תוכלו לבצע עסקה בטוחה מול הבנק. בכך תוכלו לחיות חיים מטיבים ואיכותיים יותר וזאת בהגעתכם אל גיל הזהב!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה