בריכות נוי ומפלי מים בגינה



.

 

את השלווה והרוגע של בריכות נוי ומפלי מים בגינה לא ניתן להסביר במילים, הם זורמים להנאתם לקול שכשוכי המים ומביאים אווירה שלווה ונעימה, במיוחד בשעות הערב. כל מי שיש ברשותו גינה או מרפסת שמש, וודאי בחר בקפידה את ביתו כדי לאפשר לו לקבל מקום מפלט רגוע משגרת היום יום ולנוח בגינה בשעות הערב או בצהרי שבת. כדי להגיע לרוגע המדובר, רבים משקיעים בבחירת צמחים ירוקים, בתכנון גינה מא' ועד ת', בבחירת ריהוט גן נוח ואולי גם בבריכת שחיה המאפשרת להתרענן בימי הקיץ החמים.

כדי להשלים את החוויה ולהוסיף ניחוח של טבע, רבים בוחרים לשלב בריכות נוי ומפלי מים בגינה במיקומים שונים, כך שהתוצאה המתקבלת היא גינה המזכירה מאוד את הטבע הפתוח, אבל בגינה הפרטית שלכם.

היכן ניתן לשלב בריכות נוי בגינה?

כמו שבית פרטי אינו מושלם ללא גינה, כך גם גינה איננה מושלמת ללא בריכת נוי מרגיעה. את בריכת הנוי תוכלו למקם במגוון פינות שוממות בגינה, וכך לייצר סוג של פינה קסומה וצבעונית עם דגים צבעוניים, צמחיית מים ואפילו תאורה ייחודית שתגנוב את כל ההצגה. כך למשל שילוב של בריכות נוי בסמוך לפינת הישיבה, היא בדיוק הרגע שהיינו זקוקים לו כדי ליצור שלווה ולהסתכל על הדגים החופשיים השטים במים מפינת הישיבה. מקום אטרקטיבי נוסף הוא בין חללים בגינה, כלומר בין שבילי הכניסה או היציאה של הבית, כמחיצה וירטואלית בין ערוגות הפרחים ועוד.  

דבר נוסף, במידה ותרצו לתכנן בריכות נוי עם דגים, כדאי לדעת שיש צורך להציב את בריכות הנוי במקום מוצל, ולכן העדיפו לבחור במיקום שאליו השמש אינה מגיעה בשעות היום, או לחלופין להתקין פתרון הצללה שתפקידו להגן על הבריכה מהתחממות בימי הקיץ.

ומפל מים, היכן כדאי למקם אותו?

בשונה מבריכות נוי, מפלי מים הם אופרציה בפני עצמה הדורשת מיקום גדול יותר ומרכזי, כזה שיראה מכל פינה בגינה, ולכן ההמלצה היא לשלב את מפלי המים במיקום בולט. המיקום האידיאלי הוא באזורים פינתיים, בסמוך לגדר, בסמוך לבריכת שחייה, ליד פינת הישיבה ועוד. בבואנו לתכנן מפל בגינה, חשוב לוודא שצלילי המים נשמעים עד לפינת הישיבה, כך תוכלו להקשיב ברוגע לצלילי המים וליהנות מכל רגע.

על מה חשוב לשים דגש בעת עיצוב בריכות נוי ומפלים?

עיצוב גינות עם בריכות נוי בגינה הוא לא עניין של מה בכך ודורש עבודה מורכבת המתחילה בתכנון מקדים, על מנת לתכנן את המיקום הנכון, התשתיות הדרושות וכמובן להגיע לתוצאה הטובה ביותר. לצורך כך, עלינו להיעזר בבעל מקצוע המומחה לעיצוב בריכות נוי ומפלים, כמו אדריכל נוף או מעצב גינה. רבים סבורים כי ניתן לרכוש מפל או בריכת נוי ולהציבן בגינה, אך לא כך הדבר, משום שיש לתכנן היטב את המיקום על ידי בעל מקצוע מומחה, וכמובן ההתקנה שמחייבת מקצועיות רבה.

בחירת חומרים איכותיים ואקססוריז

מעבר לתכנון מקצוע עם בעל מקצוע, כדאי מאוד להקפיד ולבחור היטב את החומרים מהם עשויים המפלים או בריכות הנוי, על מנת שתוכלו ליהנות מהם למשך שנים רבות. כאשר מדובר על בריכות נוי, חשוב גם לבחור בקפידה חומרי ניקוי, שהרי יש צורך לתחזק את בריכת הנוי על מנת למנוע ירקת וריחות לא נעימים. הציוד יכול להיות מנקה מים, פילטרים ועוד. בתום התקנת בריכת הנוי תוכלו לבחור להנאתכם דגים צבעוניים שישוטו בהנאה בבריכה שבניתם ואפילו לשלב צמחייה מרשימה שיכולה להיות פרחי מים צפים ואפילו פסלים לקישוט שיוצבו בתוך בריכות הנוי.

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל ומעצב גינות

054-5228882|[email protected]

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה