פוליסת חיסכון- האם זה כדאי



אם אתם חוסכים כסף כיום בפיקדון בבנק או ברכישת קרנות נאמנות, כדאי מאוד שתבחנו את מוצרי החיסכון האחרים המוצעים כיום, אשר הדומיננטי שבהם הוא: פוליסת החיסכון. פוליסת החיסכון מאפשרת כיום לכל אדם לחסוך את כספו, בדיוק כפי שמציעים פיקדונות בבנק או רכישת קרנות. אלא שלפוליסת חיסכון ישנם יתרונות ברורים ובולטים על פני קרנות נאמנות או פיקדון בבנק. במאמר הבא תתוודעו אל כלל היתרונות שיש בפוליסות החיסכון השונות ועל הסיבות שכדאי לבחור דווקא בהן על פני מוצרי חיסכון אחרים.

 

מהי פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון, אשר קרויה גם: " פוליסה פיננסית ", מהווה מוצר חיסכון איכותי מאוד המאפשר חיסכון כספי לטווח זמן קצר או בינוני. פוליסות הביטחון מוצעות כיום על ידי חברות הביטוח השונות. מדובר על מוצר חיסכון המפוקח על ידי רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. מה שעומד מאחורי פוליסת החיסכון הוא רעיון מאוד פשוט: בעוד שהבנקים מציעים כיום ריביות אפסיות על תוכניות החיסכון של הבנק, הרי שפוליסת החיסכון מציעה תשואה משמעותית ומניבה על הכסף אשר יופקד בה. ניתן להפקיד בפוליסת חיסכון באמצעות הפקדות קבועות או חד פעמיות באופן קל, פשוט ונוח. בעוד שכאשר תרצו למשוך כסף שהפקדתם בתוכנית חיסכון כלשהי בבנק שלא בזמן שנקבע לכם למשיכת הכסף, תאלצו לשלם קנס, הרי שהכסף המצוי בפוליסת החיסכון הוא כסף נזיל אותו תוכלו למשוך בכל עת, כאשר המס היחיד שתדרשו לשלם בעת המשיכה הוא המס על הרווח.

 מדוע כדאי לבחור דווקא בפוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון היא כדאית מאוד לצורך חיסכון כספי ארוך טווח או קצר טווח, בשל יתרונות רבים:

  1. בפוליסות החיסכון ניתן למשוך את הכספים בכל עת ולא רק בזמנים של תחנות יציאה בבנק. כך שאם פתאום אתם זקוקים לכסף באופן דחוף, כל שתאלצו לעשות זה פשוט למשוך אותו מהפוליסה בה הוא מופקד.
  2. משיכה של כסף לפני הזמן תדרוש מכם תשלום קנס כספי הן כאשר מדובר בקרן פנסיה, הן כאשר מדובר בקופת גמל, הן כאשר מדובר בביטוח מנהלים והן כאשר מדובר בתוכניות חיסכון שונות של הבנק. לעומת זאת, משיכת כסף מפוליסת חיסכון בכל עת, לא תקבול בתשלום קנס כספי כלשהו.
  3. ניתן למצוא מסלולי השקעה רבים ומגוונים בפוליסות החיסכון כגון: מסלול מדד, מסלול אגרות חוב, מסלול מטבע חוץ, מסלול שקלי ועוד. הדבר יוצר גישה לחוסך בפוליסה לאופציות השקעה נוספות מלבד החיסכון בפוליסה עצמה.
  4. פוליסת חיסכון מתאימה לכולם. שכירים, עצמאיים, מבוגרים, ילדים ועוד. כל אדם יכול להפקיד כסף בפוליסה משלו
  5. היתרון המרכזי בפוליסות החיסכון הוא שניתן להשקיע בה כל סכום באשר הוא. כלומר, אין סכום מינימלי רלוונטי עבור הפקדה, דבר אשר הופך את הפוליסה לרלוונטית לכל אדם ובכל סכום הפקדה.
  6. ניתן לדחות את תשלום המס של הפוליסה לסוף תקופה ולכן, הדבר מאפשר מעבר בין מסלולים בפוליסה מבלי לשלם על כך מס כלשהו.
  7. העלויות היחידות שתדרשו לשלם בפוליסה הן עלויות דמי הניהול. עלויות דמי ניהול בפוליסה יכולות להגיע עד 2 אחוזים וחשוב להתמקח בכדי שיגבו מכם דמי הניהול הנמוכים ביותר.
  8. בפוליסת חיסכון ניתן להשקיע גם בנכסים לא סחירים כגון: נדל"ן, אשראי חוץ בנקאי ועוד.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה