13 עמדות הגעלת כלים פיראטיות- נסגרו והוחמרו



13 עמדות מסוכנות ולא חוקיות של הגעלת כלים בירושלים נסגרו על ידי פקחים של משרד האנרגיה. בחלק מהמקרים אף הוחרמו מכלי גז ונגד המפעילים נפתחה חקירה במשרד

משרד האנרגיה מדווח כי אגף הפיקוח והבטיחות במרחב ירושלים, בשיתוף אגף הפיקוח בעיריית ירושלים, הביא לסגירה של 13 עמדות להגעלת כלים בימים שלפני חג הפסח. העמדות הפיראטיות שנסגרו סיכנו את שלום ובטיחות הציבור ולא אושרו על ידי חברות הגז. בסך הכל נבדקו כ-30 עמדות של הגעלת כלים, בין היתר בשכונות רמות, בית וגן, שמואל הנביא, הר נוף, רכס שלמה, מאה שערים, קטמון, גאולה, גבעת שאול, נווה יעקב, הבוכרים והר חומה. 

 

טרם החג הפיץ משרד האנרגיה לספקי הגז השונים הנחיות וכללים בנוגע להתקנה בטוחה של המערכות ותפעולן. למרות זאת, ברחבי ירושלים נתפסו עמדות שלא עמדו בהנחיות השונות, רובן בשל חיבורים לא תקניים, עמדות שהוקמו במקומות מסוכנים, מכלים שלא גודרו וציוד לא תקין.

כידוע, מידי שנה במסגרת ההכנות לחג הפסח, מתבצעת מסורת הגעלת הכלים. מערכת הגעלת הכלים מתבססת על דוודי מים רותחים המחוממים באמצעות מבער של גז המחובר למכל גז נייד.שימוש במערכת לא בטיחותית ואי עמידה בכללי בטיחות וזהירות מסכנים את הציבור ועלולים להביא לפגיעה בנפש וברכוש.

צילום: משרד האנרגיה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה