זכיתי בסכום רציני – מה עושים עכשיו עם כל הכסף?



כל אחד מאיתנו היה רוצה לזכות במיליוני שקלים או לקבל ירושה גדולה, חלקנו אפילו מנסים את מזלנו ומשתתפים בהגרלות, בתקווה שיום אחד זה יגיע גם אלינו.
והנה, הגיע הרגע – אלת המזל החליטה לפנק אתכם והעניקה לכם, סופסוף, סכום מכובד של כסף. ועכשיו מה? מה עושים עם כל הכסף?

 

קחו לכם רגע להתעשת

מצד אחד, תמיד חלמתם על הרגע הזה, וניקזתם לתוכו את כל הפנטזיות הפרועות ביותר שלכם. מצד שני, ברגע שאכן זה קרה, וקיבלתם את ההודעה על הזכייה, כבר קשה הרבה יותר לשחרר את הכסף מבין הידיים, ואתם רוצים לעשות זאת בחכמה.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לא להיחפז. בררו איך אתם מקבלים את הכסף, בהתאם למפעיל שדרכו זכיתם, אם עליכם להגיע לאסוף צ'ק או שהכסף יועבר ישירות לחשבונכם תוך מספר ימי עסקים. בשני המקרים תצטרכו, כמובן, להוכיח קודם כל את זכייתכם.

קודם כל הבינו מה גובה הזכייה בפועל

רגע, כמה כסף נשאר לי אחרי כל המיסים?

לפני שאתם מתחילים לבנות הרים וגבעות על סכום הזכייה, עליכם לברר מה הסכום שתקבלו בפועל, כיוון שכספי זכייה בהגרלה, מעל גובה מסויים, חייבים במס. המס על כספי הזכייה שלכם עלול להגיע לעשרות אחוזים מגובה הפרס, סכום משמעותי מאוד שכדאי לדעת מראש אם יישאר בידיכם או יעבור לרשויות.

חישוב המס מתבצע על פי גובה הפרס:

  • אם גובה הפרס הוא 30,500 ₪ או נמוך מכך – הפרס פטור ממס.
  • אם גובה הפרס הוא בין 30,500 ₪ ל- 61,000 ₪ ינוכה ממנו מס חלקי.
  • אם גובה הפרס גבוה מ-61,000 ₪ ינוכה ממנו מס בגובה 35% מהסכום כולו.
  • בנוסף, אם בעקבות זכייה בהגרלה עלתה הכנסת הזוכה באותה שנת מס אל מעל סכום של 649,560 ₪, יהיה הזוכה חייב בתשלום מס נוסף בגובה 3% מההפרש שבין הכנסתו באותה השנה לבין סכום המצוין.

איך לייצר שינוי בחייכם בעקבות זכייה בהגרלה?

אחרי שנרגעתם, ביררתם הבנתם כמה כסף נשאר לכם ביד, זה הזמן להחליט איך אתם מבזבזים אותו. עם כל הכבוד וההבנה לחלומות שלכם על חופשה מפנקת בקריביים, כדאי לקחת עוד רגע ולחשוב אם זה באמת הדבר היחידי שתרצו להפיק מאותה הזכייה.

זכייה בהגרלה או קבלת סכום גדול במתנה, ירושה או בונוס מהעבודה (תחת ההחלטות הנכונות), יכולה להוביל לשינוי של ממש בחייכם: השקעה של הכסף בקרנות שונות, בנדל"ן או באפיקי חיסכון תוכל לגרום לכסף שלכם לעבוד בשבילכם, להביא עמו תשואה מכובדת, ולהבטיח לכם עתיד ורוד יותר.

נסו להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום ההשקעות, ועל פי המלצתם לקחת נתח מכובד מסך הזכייה ולהשקיע אותו בצורה שתניב הכנסות נוספות. יחד עם זאת, לא בכל יום מתבשרים על זכייה בסכום כסף, ובהחלט מגיע לכם לחגוג, ולכן המלצנו להשקיע רק נתח מסך הזכייה ולא את כולו.

את החלק הנותר תוכלו להשקיע בחופשה מעט צנועה יותר אך חיונית ומהנה, בבגדים חדשים עליהם תמיד חלמתם או בכל פינוק אחר שתמיד רציתם ולא הרשיתם לעצמכם לקנות. תתחדשו!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה