כך תחסכו בביטוח על הרכב



עלויות המחיה בארץ גבוהות – הדלק שלנו יקר בהשוואה למרבית המדינות בעולם, האוכל יקר יותר וגם הנכסים למגורים. אך, קיים סעיף אחד בהוצאות שבו אנו יכולים להתגאות – ביטוח הרכב. אם בארה"ב ביטוח מקיף יכול להגיע בקלות ל 7,000 שקלים בשנה לרכב שנת 2005 – המחירים בארץ עדיין נמצאים בהישג ידם של מרבית הנהגים. קיימות דרכים להוזיל את הפוליסה הזו אף יותר אם אתם נהגים זהירים או מכירים את הדרך בה חברות הביטוח מתמחרות כל פוליסה.

 

איך מתומחרת פוליסת ביטוח רכב?

פוליסת ביטוח הרכב מתומחרת על פי נוסחה שאיננו מודעים אליה. היא בנויה על בסיס של נתונים סטטיסטיים הקשורים לוותק בנהיגה של המבוטח, לסיכוי שרכב ממודל זה יגנב, להיסטוריה של תביעות פוליסות ביטוח רכב של המבוטח, שנת היצור של הרכב ונתונים אחרים. כמו כן, נוספף לכל זאת גם עלות השיווק של הפוליסה – על ידי סוכן ביטוח או נציג טלפוני. על מנת לחסוך כסף אתם צריכים להוכיח לחברת הביטוח כי הסיכוי שתתבעו את הפוליסה בעתיד יהיה נמוך (מכיוון שאתם נהגים מנוסים וזהירים) או לחסוך בעליות השיווק שהחברה מוציאה על הפוליסה. כיצד עושים זאת ומרוויחים ביטוח רכב אטרקטיבי? תגלו בהמשך.

נהגים זהירים משלמים פחות

על מנת לאפשר לנהגים זהירים לשלם פחות על פוליסת הביטוח פותחו טכנולוגיות חדישות הבוחנות את דפוסי הנהיגה של המבוטח. אחת מהטכנולוגיות הללו היא "הקופסה הירוקה" המותקנת ברכב. מכשיר זה מנטר את דפוסי הנהיגה שלכם ובאמצעותו חברת הביטוח יכולה להסיק האם אתם נוסעים בזהירות, שומרים על המהירות המותרת או שאתם נוהגים בפראות - "מזגזגים" בין הנתיבים, נוסעים במהירות רבה ומרבים להשתמש בבלם לבלימות חירום.

למעשה, המכשיר הזה מסוגל לנבא עבור חברת הביטוח מה הסיכוי הסטטיסטי שאתם תהיו מעורבים בתאונה. מי שמתקין מכשיר כזה באוטו ונוסע בזהירות זוכה להנחות בפוליסת ביטוח הרכב. למכשיר יתרון נוסף – אם אתם הורים לילדים שהתחילו זה עתה לקבל את רישיון הנהיגה אתם יכולים לדעת שיש עוד גורם ששומר עליהם שיסעו בזהירות. יתכן מאד שהידיעה כי קיים מכשיר המנטר את דפוסי הנהיגה הצליחה אפילו להציל חיים בשנה האחרונה. נחזור לנושא העיקרי של המאמר ונגלה באילו עוד דרכים תוכלו לחסוך בעלויות הביטוח.

חיסכון בעלויות השיווק של הפוליסה

לפני שנים רבות, כאשר הורינו קבלו את הרכב הראשון שלהם הם היו ניגשים למשרד של סוכן הביטוח ומקבלים הצעת מחיר לפוליסה. מאז, עברו הרבה מים בירדן והיום איננו חייבים סוכן ביטוח על מנת ליהנות מפוליסה שמגנה עלינו בפני תאונות או גניבות. אם אתם בוחרים לרכוש את הפוליסה שלכם ברשת האינטרנט – במילוי של טפסים קלים מאד להבנה ולאחר מכן תשלום בכרטיס אשראי – תוכלו לחסוך עד 15% מעלות הפוליסה השנתית.

דרך נוספת לחסוך את עלויות השיווק היא באמצעות פניה לנציג טלפוני של חברת הביטוח עצמה במקום פניה לסוכן הביטוח שלכם. את שירות הלקוחות האישי תקבלו בכל מקרה – גם באמצעות הטלפון, באמצעות האינטרנט ואפילו בשימוש באפליקציות יעודיות לטלפון.

נהגים וותיקים? הוסיפו את שמותיכם לפוליסה

אם אתם נוסעים כבר הרבה שנים בכבישי ארצנו בזהירות ולא היו לכם תאונות בשנים האחרונות חברת הביטוח יכולה לדעת כי הסיכוי שלכם להיות מעורבים בתאונה נמוך משל נהגים חדשים. לכן, כדאי מאד לעדכן את הביטוח שאתם האדם הנמצא במהלך היום יום מול ההגה.

בכל פוליסה של ביטוח אפשר לבחור לעשות ביטוח כללי לבני הבית או ביטוח עם "נהג נקוב". הביטוחים בהם אתם מציינים במפורש את השמות של האנשים הצפויים לנהוג יהיו זולים יותר אם כולם נהגים וותיקים וזהירים.

רוכשים מספר פוליסות מאותה חברת ביטוח וזוכים להנחה

קבלתם מחיר נמוך לביטוח הבריאות שלכם השנה? הוסיפו את פוליסת ביטוח הרכב באותה החברה! כאשר אתם מחברים מספר פוליסות שונות מרבית החברות יתייחסו אליכם כלקוח קיים (שאין צורך להציג את המותג מחדש לפניו) ואתם תוכלו לזכות בהנחה. אם יש לכם מספר רכבים באותה המשפחה כדאי כמובן לרכז את כל פוליסות הרכב בחברת ביטוח אחת.

לסיכום, קיימות מגוון דרכים לחסוך בעלות השנתית של ביטוחי הרכב שלכם – הן ביטוח החובה והן הביטוח המקיף. המשיכו לנסוע בזהירות ורכשו את הפוליסה ישירות מחברת הביטוח – רצוי באינטרנט ותחסכו סכום ניכר.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה