המדריך להכנת קפה איכותי



קפה הוא ללא ספק אחד המשקאות הנפוצים והפופולאריים ביותר בעולם כולו, ובהתאם נחשבת הכנת קפה משובח לסוג של אומנות בפני עצמה. כולנו מכירים בחשיבות של כוס קפה טובה וטעימה באמת בבוקר, כאשר יותר ויותר אנשים מייחסים חשיבות הולכת וגוברת לקפה שלהם ולאופן בו הוא נעשה. אפילו בתי הקפה השונים המתמחים בהכנת קפה באופן "מקצועי" כבר אינם מספקים רבים מאיתנו, אשר בוחרים להכין קפה איכותי בדרכים שונות בבית. כיצד עלינו לפעול אם ברצוננו לשתות מעתה והלאה אך ורק קפה איכותי ומשובח?

 

כלים להכנת קפה איכותי בבית

קפה הוא מסוג המשקאות שהכנתם כרוכה במספר תהליכים שונים, אותם יש לבצע בדרך מסוימת ובאמצעות הכלים המתאימים, במידה וברצוננו לשתות קפה איכותי ומשובח בלבד. קיימים כיום כלים מסוגים רבים ושונים המשמשים להכנת קפה איכותי, כאשר מכונות האספרסו למיניהן הן כיום המוצר המשלב בתוכו את כל הכלים הנחוצים, ובעצם מציע לנו מוצר מוגמר באיכות גבוהה.

חשוב להבין כי תחום מכונות האספרסו הביתיות הוא תחום שלם, עשיר ומגוון, המכיל מספר רב של מוצרים שונים. מכונת אספרסו ביתי איכותית ניתן להשיג בווריאציות שונות כיום, החל מהמקינטות הפשוטות ביותר ועד למכונות אספרסו אוטומאטיות הכוללות גם מטחנת פולי קפה, מקציף לחלב וחלקים שונים נוספים.

על מנת לעשות סדר במגוון המוצרים המוצעים לנו ולהבין מה מכל זה באמת רלבנטי עבורנו אם ברצוננו לשתות קפה איכותי בבית, עלינו לשאול את עצמנו – מה בדיוק סוג הקפה שאנחנו מעדיפים, כמה זמן ומאמץ אנו רוצים להשקיע בהכנת הקפה ועד כמה חשובות לנו הדקויות הקטנות ביותר של הארומה של הקפה וכד'. בהתאם לתשובות לשאלות אלו ניתן למצוא מגוון רחב של מכונות קפה ביתיות, ביניהן נמצא לבטח בדיוק את המכונה המתאימה עבורנו.

 

בהנחה כי מצאנו את מכונת האספרסו הביתית המתאימה ביותר עבורנו, בין אם מדובר  על מקינטות או על מכונה חשמלית גדולה יחסית, להלן כמה טיפים בסיסיים להכנת קפה משובח באמצעות הכלים שרכשנו –

 

-          מומלץ לטחון את פולי הקפה ממש לפני ההכנה, ולא לטחון כמות גדולה אשר חלק ממנה יישב במיכל במשך ימים שלמים.

-          מומלץ לחמם את הכוס לפני שאנו מוזגים אליה את הקפה הטרי. כך הטמפרטורה, הטעם והארומה של הקפה יישמרו בצורה טובה יותר לאורך זמן השתייה.

-          השכבה העליונה של הקפה נקראית – "קרמה". זהו אותו קצף שאנו מוצאים בחלקה העליון של כוס קפה טוב. קצף זה אמור להיות בצבע אדמדם או חום, מה שמעיד על איכות הקפה

-          טמפרטורת המים מהם מכינים את הקפה אמורה לנוע בין 92 מעלות ל 96 מעלות צלזיוס. ככל שהטמפרטורה תהיה יציבה ומדויקת יותר (בתוך הטווח הנ"ל), כך הקפה יהיה משובח ואיכותי יותר

-          כמובן שניקיון המכונה משחק תפקיד מפתח בטעם והארומה של הקפה. דאגו לנקות את המכונה לפחות פעם בכמה ימים על מנת להשיג את הטעם הנקי והטוב ביותר.

 

המאמר באדיבות קפה ורו המציעה מגוון מוצרי קפה איכותיים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה