בר מים לשבת הוא מוצר חיוני עבור כל משפחה שומרת מסורת. שמירת מסורת מחייבת הקפדה על חוקי ההלכה היהודית, מה שדורש התאמות מסוימות בעיקר בסופי שבוע, שבתות וכמובן חגים ומועדים. בין היתר, במשפחה מסורתית ודתית נדרשים לדאוג לבר מים ייעודי שיאפשר להם להפיק מים קרים, פושרים או חמים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, בר סטנדרטי לא עונה על הצורך הזה וכך נולדו דגמים שמותאמים לשבת.

 

מה מאפיין בר מים לשבת?

יש מספר מאפיינים שהם חלק בלתי נפרד מכל דגם של בר מים לשבת:

א. אישור הלכתי

בר מים לשבת חייב להיות בעל אישור של גורם מוסמך. היות ומדובר בסוגיה דתית והלכתית, הגורם המוסמך הוא כמובן רב. את האישור ההלכתי ניתן לראות על הדגמים השונים של ברי המים ואפשר גם למצוא מידע נוסף דרך היצרנים.

ב. הפעלה בטיחותית

משפחות מסורתיות ודתיות שבוחרות להשתמש בבר מים צריכות להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. הבעיה היא שקל יחסית לעשות זאת עם בר מים רגיל, אך עם בר מים לשבת זה עלול להיות מורכב. הפתרון הוא לבחור מלכתחילה דגם שעומד בסטנדרטים הנדרשים גם מבחינת בקרת איכות ובטיחות.

ג. אפשרויות שימוש מגוונות

מטרת העל של שימוש בדגם מתקדם של בר מים לשבת היא להרחיב את האפשרויות. הסיבה לכך היא שבאופן עקרוני, ניתן גם למזוג מים מתוך הברז. מצד שני, המים בברז בדרך כלל יהיו פושרים ולא מספיק קרים או חמים. כך מתעורר הצורך בבר מים ייעודי שבו ניתן להשתמש בהתאמה אישית לצרכי המשפחה, בהתראה קצרה ובאופן שעולה בקנה אחד עם ההלכה.

ד. מחיר הוגן

אין סיבה לשלם מחיר מופרז ויוצא דופן על האפשרות להשתמש בבר מים בשבת. כיום ניתן להשיג דגמים מובילים של ברים מן הסוג הזה במחיר הוגן ובתנאי תשלום נוחים. כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את הדגם המתאים ולקבל המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה. בעזרת המלצות ניתן להשוות בין הדגמים ולהגדיל את הסיכוי לניצול היתרונות שלהם מיד עם כניסת השבת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה