אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש בעידן הטכנולוגי



העידן הטכנולוגי מאופיין בשילוב מהותי של כלים טכנולוגיים בחיי היומיום. נדמה, כי אין תחום בחיים שלא נקשר באופן כזה או אחר בכלי טכנולוגי רב עוצמה. אחד המכשירים הפופולריים שהלכו ותפסו תאוצה בשנים האחרונות הוא ללא ספק האינטרנט. רשת האינטרנט- רשת לקישור בין חברות ואנשים, רשת להעברת מידע אישי או עסקי. אין כמעט עסק ברחבי העולם החפץ בהגדלת קהל הלקוחות שלו באופן משמעותי שלא ישתמש באופן פעיל ברשת זו באמצעות החזקת אתר אינטרנטי יעיל ובעל נראות.

 

מובן, שככל שהזמן נוקף יותר ויותר אתרים רבים נוספים עולים ונולדים לעולם דרך רשת פופולרית זו. ככל שיש יותר בניית אתרים, הרי שהמצב המיטבי הזה יעיל ונוח במיוחד עבור הגולשים הרבים. אלו מקבלים במחי יד מגוון נרחב של אפשרויות: עסקים, מותגים, מכשירים ושירותים. מבחינתם יש תחרות על תשומת לבם וברור, שהרוח יהיה רק שלהם. כל עסק ינסה לקדם את האתר שלו לתועלת הלקוחות וינסה למשוך אותם להפוך מגולשים מתעניינים ללקוחות פוטנציאליים רווחיים.

אז איך יבחר הגולש הממוצע את האתר הרצוי והרלוונטי במיוחד עבורו? שאלה טובה. לצורך קידום אתר לרמה של פופולריות ומדד נראות מיטבי על ידי קהל הלקוחות הפוטנציאליים יש צורך לבצע תהליך מקיף ומורכב הקרוי אופטימיזציה ומיתוג גרפי ומיתוג לוגו לאתר עבור מנועי החיפוש. האופטימיזציה תיעשה באמצעות פעולות עבודה ושיטות של טכניקות מלאות יצירתיות ויכולת להניע פרויקטים טכניים- שיווקיים רק על ידי חברה מקצועית ומאומנת שמתמחה בתחום קידום אתרים.

קידום אתרים למען חוויית הגלישה של המשתמשים בעזרת מנועי החיפוש

קידום זה חייב להיות מותאם למנועי החיפוש- לאותם רובוטים טכנולוגיים שסורקים את האתר ובוחנים אותו על פי האיכות של התוכן הכתוב בו, על פי שילובן של מילות מפתח נחוצות ורלוונטיות וכמובן על פי מיעוט שגיאות וטעויות שעלולות להפחית או לצמצם בהנאתו או בחוויית הגלישה המיטבית של הגולש. בנוסף, ישנה חשיבות משמעותית ליצירת פרופיל קישורים חיצוניים איכותית, כלומר: ככל שהאתר ינותב ויוזכר באתרים בעלי סמכות הנחשבים ומהימנות על ידי קהל הגולשים המגוונים, כל יעלה ערכו של האתר המקודם גם בעיני מנועי החיפוש. מובן, שרצוי שקישורים אלו ייראו טבעיים ואורגניים בעיני הקהל.

גם שימוש ברשתות החברתיות נחשב פעילות אלמנטרית רצויה על מנת להגדיל את החשיפה של האתר המקודם. מחקרים רבים נעשו על הקשר שבין התחום של תקשורת ההמונים בכלל והשימוש במדיות החברתיות ( פייסבוק, טוויטר, בלוגים ועוד) לבין יכולת החשיפה של כל אתר אינטרנטי בעל חשיבות עסקית או/ ו רווחית פוטנציאלית. הקידום חייב בסופו של דבר להוות עזר עבור הגולשים ומובן, שככל שהוא ישתמש במקומות נפוצים שבהם הם נוהגים לשהות, הרי שמדד התפוצה והפופולריות יגדל בהתאם.

 

 

הגולש בסך הכול מחפש באמצעות שאילתה את מבוקשו בין מאגרי המידע העצומים. על פעולת קידום האתרים המקצועית להיות הן יעילה והן מקצועית במיוחד כדי לענות על צרכיו של הגולש. לעתים ישנה טעות המושרשת אצל אנשים העוסקים בתחום האופטימיזציה. אלו סבורים, כי המהות המרכזית של פעולת שיפור האתר חייבת להתאים במיוחד דווקא לרצון הגולשים ולטעמם. אמנם מנועי החיפוש הם אלו שסורקים את האתרים השונים ומגבשים דירוג מוחלט עבורם ויוצרים בסופו של דבר את היעד: רשימה של תוצאות חיפוש על פי מילות המפתח שנכתבו כמילות חיפוש בשאילתה. אבל, מי שאמור ליהנות ולהשתמש באתר הם לא כלים טכנולוגיים, אלא בני אדם- לקוחות. לפיכך, בכל מקרה של תהליך אופטימיזציה יש לחשוב על הגולשים הרלוונטיים שעשויים לשמש לקוחות פוטנציאליים עתידיים.

ממילא, כאשר האתר ישופר מבחינה תוכנו, יכיל באופן אופטימלי ומדוד מילות מפתח וביטוי קוד משמעותיים, כך תעלה התועלת שירוויחו הגולשים מאתר זה. המטרה המרכזית, יש לזכור, בכל העיסוק של סחר אינטרנטי ושיווק דיגיטלי הוא אחד לענות, ככל האפשר, על דרישותיהם של קהל המשתמשים, להיות עבורם רלוונטיים ואיכותיים ולהגדיל את חוויית המשתמש שלהם.

בנוסף, חשוב לשים לב לעוד טעות נפוצה המתרחש לעתים קרובות בתהליך פיתוח מקצועי של אסטרטגיות קידום אתרים לעסק באופן שיווקי. המטרה החשובה שמופקת בעזרת קידום האתר והשבחתו היא אמנם הגדלת התנועה אליו. ואולם, לא כל תנועה לעבר האתר תאפשר בהכרח הגדלה של קהל הלקוחות. כאשר אדם מחליט להיכנס ולהתעניין באתר מסוים, הרי שיש תנועה לעבר האתר. אבל, על מנת למשוך את אותו גולש ולהפוך אותו ללקוח פעיל ורווחי- יש לשפר את נראות האתר, את תוכנו ואת הרלוונטיות שלו כלפי צרכיו של הלקוח. אחרת, בהחלט עלול להתרחש תהליך של נטישה.

תחרות אין סופית בין אתרים מסחריים- מצמצת, הפסדת

ככל שיש יותר מידע ויותר אתרים ברשת האינטרנט, כך אמנם יש יותר אפשרויות מגוונות לטובת הלקוחות ויש תחרות בריאה ורצויה בין בעלי עסקים. ואולם, דווקא בעיני מנהלי האתרים יש בריבוי זה אתגר קשה ומורכב במיוחד. הם חייבים להשביח את האתר לא רק באופן חד פעמי, שכן כל גולש שייכנס לאתר יוכל להשוות אותו על פי פרמטרים שונים יחסית לאתרים מקבילים. המטרה המרכזית של בעל האתר, אם הוא חפץ להישאר במיקומו בתודעת הקהל, היא ליצור מצב שהוא יהיה טוב, יעיל, נוח ואפקטיבי הרבה יותר מאשר אתרים המציעים סחורה, מידע או שירותים מתחרים.

מלבד זאת צריך לדעת שבתחום קידום אתרים אורגני, בכל רגע נתון מצוי כל משאב המצוי ברשת האינטרנט בחזקת נמדד ונבדק. על פי מחקרים שפורסמו לא מכבר, בכל יום נכנסים לרשת האינטרנט מיליארדי בני אדם. אין ספור שאילתות מוקלדות בו, כך שמנועי החיפוש חייבים לעמול על סריקה מתמשכת ופעילה.

מנועי החיפוש הם למעשה מעין רובוטים מתוחכמים במיוחד המסוגלים לא רק לסרוק את כל המידע העצום המצוי בכל רגע נתון ברשת האינטרנט, אלא גם עוקבים באופן פונקציונלי אחר הרלוונטיות של כל אתר, מידע, משאב ביחס לכל שאילתה ושאילתה של מאות מיליוני המשתמשים. בכל רגע נתון חייבים האתרים להיות הפופולריים והרלוונטיים ביותר. אם אחד ממנהלי האתרים לא יקפיד לשפר באופן עקבי ושוטף את האתר, להוסיף לו תכנים ראויים ואיכותיים, לשכור אנשים בעלי ידע טכני לתיקון שגיאות, הרי שהוא יפסיד את קהל הלקוחות שלו ובוודאי ירד באחת מדירוגו בין תוצאות החיפוש.

המרכיב החשוב ביותר בקידום אתרים- ניתוח מילות מפתח

פרמטרים רבים, כאמור, קשורים למדד הדירוג של האתר ולאפקט שהוא משפיע הן על מנועי החיפוש והן על היחס של קהל הגולשים כלפיו. אחד הפרמטרים המרכזיים המניעים את מנועי החיפוש להעניק דירוג גבוה במיוחד לאתר שאותו סרקו הוא שימוש נבון ויעיל דווקא במילות מפתח ובביטויי קוד עדכניים, רלוונטיים ואיכותיים. הרעיון הוא לא סתם "לדחוף" מילות מפתח ללא חשיבות באיכות התוכן ובטיבו, אלא להיפך.

מנועי החיפוש באשר הם כלים טכנולוגיים ולא אנושיים, מנועי החיפוש באשר הם רובוטי על בעלי מסוגלות לבחון כל פרט ללא משוא פנים או חוויה סובייקטיבית, הרי שהם מסוגלים למדוד את היחס בין פיזור מילות המפתח על פני הטקסט הרלוונטי באתר המקודם. כך, מנועי החיפוש יוכלו לסרוק את האתר המדובר ולבחון בקפדנות את צפיפות מילות נמפתח שבו ואת איכותן. בהתאם לכך יוכל מנוע החיפוש לקבוע עד כמה מאמר זה רלוונטי ואפקטיבי לצורך דירוגו במיקום גבוה יותר.

 

המאמר נכתב בחסות חברת https://seoup.co.il/google-seo/


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה