תאורת רחוב סולארית



זה שנים שאנו שומעים על תאורה סולארית, הן בהקשר של תאורת רחוב סולארית והן בהקשר של תאורה ביתית סולארית. נראה כי העידן המתקדם בהחלט דוהר לכיוון זה, וזאת בשל היתרונות הרבים בתאורה הסולרית, כאשר אחד מהם הוא החיסכון באנרגיה ומשאבים. כדי להמחיש לכם את הפופולריות של תאורה זו, הבאנו סקירה קטנה על התחום שתאפשר לכם לעשות סדר וגם להתקדם לטרנד שכבש את העולם.

 

מהי תאורה סולארית?

תאורה סולארית משמשת באופן טבעי כתחליף לתאורה המסורתית המוכרת לנו, זו שעובדת על חשמל. חשוב להבין שבניגוד לתאורה רגילה, גופי התאורה הסולארית מופקים ממקור טבעי ונקי יותר, כלומר מקרני השמש המוצעות לנו בשפע כמשאב טבע. תאורה רגילה גוזלת לנו משאבים רבים, ואינה מתכלה, ולעומתה התאורה הסולארית מופקת מאנרגיית השמש וכך היא חוסכת כמויות עצומות של חשמל ומונעת את זיהום האוויר, מה שהופך אותה לטכנולוגיה ירוקה וסופר חסכונית לתאורת רחוב.  

כיום ניתן למצוא מגוון רב של חברות המספקות אנרגיה סולארית לא רק בתחום התאורה, אלא גם בתחום ההסקה, חימום המים על ידי אנרגיה סולארית, תאורת גן ובין היתר גם תאורת רחוב. כלל מוצרים אלה מתווספים לרשימה הארוכה של מוצרי חשמל ירוקים המציעים צריכה מופחתת של חשמל, או מוצרים שאינם דורשים כלל שימוש בחשמל, אלא באנרגיה סולארית בלבד.

למה כולם נסחפים אחרי הטרנד של אנרגיה סולארית?

את הטרנד של תאורת רחוב סולארית אפשר כמובן להבין, אנו חיים בעולם בו ישנה מודעות רבה לנזקי ההתחממות של כדור הארץ ולכן אנו עוברים למגמת שימוש במוצרים ידידותיים יותר לסביבה. כך גם בנושא שקיות ניילון, מחזור בקבוקים ומוצרים שונים, בנייה קלה המבוססת על חומרים מתכלים ועוד. למעשה, המודעות של שמירה על סביבה ירוקה גרמה באופן טבעי לתחרות בסקטורים שונים לייצור מוצרים איכותיים בתחומים שונים ובתחום הסולארי בפרט.

היתרונות בשימוש בתאורה סולארית בישראל

ארץ ישראל בורכה במזג אוויר ים תיכוני מופלא, השמש שולחת את קרניה במרבית ימות השנה, מה שהופך את האנרגיה הסולארית לפוטנציאל גדול ביחס למדינות אחרות קרות יותר. ימי השמש הרבים מאפשרים לנו להפיק אנרגיה להפקת אור סולארי בכמות יחסית גדולה שיכולה להספיק להארת רחובות שלמים בארץ, כך שלא פלא שרשויות מקומיות ועיריות עברו להשתמש באנרגיה סולארית המטעינה את עצמה כאשר קיימת שמש וכך היא מאירה את הרחובות גם בשעות הלילה.

איך זה עובד?

המערכות לתאורה סולארית מתקדמות מאוד ומורכבות מקולטים סולאריים שתפקידם לאגור את אור השמש במהלך היום, וגם ממערכת המיועדת  לייצור חשמל והמרתו לאור בשעות החשיכה. מרבית מתאורת הרחוב הסולאריות פועלות לאורך כל השנה ומוצבות באזורים ובזוויות שניתן ללכוד מהם את קרני השמש כדי לטעון את הסוללה, וכך להפיק אור מיטבי בכל שעות היום ברחובות, בכבישים ובכל מקום.  

 

המאמר נכתב באדיבות אורן מטיק – פתרונות תאורה למוסדות ועסקים tel:097466641
https://www.oran-matic.co.il/

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה