עסקת טרייד אין - למי היא מתאימה?



קשה להחליט איזה מבין השניים הוא משאבת זמן וכאב ראש גדול יותר – מכירה של רכב קיים או רכישה של רכב אחר במקומו. לרוב, מדובר בשתי פעולות נפרדות שכל אחת מהן כרוכה בהרבה מאוד טלפונים, שיטוטים באינטרנט, פגישות עקרות ולא מעט תסכול

 

בנוסף, לא פעם ניאלץ למכור את הרכב הישן עוד לפני שקנינו את החדש ולהישאר ללא אמצעי התחבורה הנוח שאנו רגילים אליו למשך תקופה לא מבוטלת, או לחילופין להיות בעליהם הלחוצים של שני כלי רכב על כל המשתמע מכך.

עסקת טרייד אין פותרת את כל הבעיות הללו גם יחד, שכן בשיטה זו, ניתן למכור רכב ישן ולקבל רכב חדש או משומש אחר בתוספת תשלום על ההפרש ביניהם, והכל בפגישה אחת מרוכזת ומבלי להתרוצץ. במסגרת העסקה, יקבל הלקוח הצעת מחיר עבור הרכב שברצונו למכור, וכן הצעה עבור הרכב אותו הוא רוצה לקנות. הצעות המחיר יתבססו בדרך כלל על מחיר המחירון, ויושפעו מגורמים אחרים כמו הקילומטרז', מצב הרכב, מספר הבעלים הקודמים שלו וכד'.

למי מתאימה עסקת טרייד אין?

היתרון המרכזי והבולט בעסקת טרייד אין הוא ללא ספק החסכון בזמן, ולכן עבור אנשים עסוקים שאינם יכולים להתפנות לתהליך המורכב של מכירה וקניה של רכב חדש או משומש זהו פתרון מתאים ביותר. במקום לענות לאינספור שיחות טלפון של קונים פוטנציאליים רלוונטיים יותר ופחות, להתרוצץ בין מוסכים לבדיקות של רכבים שונים ולנסות לוודא את רמת האמינות והמהימנות של הקונה מחד ושל המוכר מאידך, התהליך כולו על שני צדדיו מתבצע במקום אחד ומסיר הרבה מאוד מהדאגה והטרטור שמתלווים אליו בדרך כלל.

אין לזלזל גם בעובדה שהתהליך המורכב הזה מצריך אי-אלו ניסיון וכישורים כדי להתמודד עם טיפוסים מפוקפקים, קונים ומוכרים, שינצלו את תמימותם של אחרים כדי למכור או לקנות רכב בחוסר שקיפות ואף במרמה. לא קל לבצע עסקאות בסדר גודל כזה עם אנשים זרים לחלוטין, ויש מי שחוששים מהתהליך הזה ומעדיפים למסור את המשימה בידיה של חברה חיצונית מאשר להתמודד עמה בעצמם. חברות רכב ותיקות ומוכרות יעניקו לרוב תחושת ביטחון גדולה הרבה יותר מאשר עסקה פרטית, ויפעלו ברמה גבוהה של שקיפות לגבי מצב רכבי יד שניה וההיסטוריה שלהם.

בנוסף, ישנם מי שלא יכולים להרשות לעצמם להיות ללא רכב אפילו למשך ימים בודדים, שלא לדבר על יותר מכך, או מי שאין באפשרותם להחזיק שני רכבים במקביל אפילו לתקופה קצרה. עבורם, טרייד אין הוא בגדר הצלה של ממש, שכן הם נכנסים עם רכב אחד ויוצאים עם רכב אחר באופן מיידי וללא פער בין שתי העסקאות.

ולבסוף, האפשרות למימון עסקת הטרייד אין המוצעת על ידי חברות רכב רבות מקלה משמעותית על מחליפי רכב רבים לבצע את העסקה בראש שקט ומבלי להיקלע לחובות מיותרים.

לסיכום, עסקת טרייד אין היא דרך מצוינת לחסוך בזמן ובמשאבים, ולהעניק לעצמכם את השקט הנפשי שבביצוע עסקה מול גוף מוכר, אמין ואחראי שייתן את התמורה המלאה לכסף שלכם.

המאמר באדיבות חברת גלי ליסינג המציעה מגוון פתרונות בתחום הרכב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה