מהי שמשונית ולמה היא משמשת?



השמש יכולה להיות נפלאה והיא יכולה להיות סיוט אחד גדול. במאמר זה נעסוק בפתרון ההצללה האולטימטיבי!

 

מהי שמשונית?

שמשונית היא שם כולל לפתרון הצללה מבד ייעודי - ברזנט. הכוונה איננה לכל יריעת בד שהיא, אלא לכזו שעוצבה במיוחד לשם מטרה זו. השמשונית יכולה לשמש להצללה של שטחים שונים בגדלים שונים וזהו אחד היתרונות הגדולים ביותר שלה, משום שהיא יכולה להתאים למטרות שונות. עליהן נפרט בהמשך.

לפרגולה

הפרגולה היא אחד מפתרונות ההצללה הנפוצים ביותר כיום. אבל הפרגולה לבדה לא מספיקה ונהוג להוסיף לה שכבה עליונה נוספת. לעתים השכבה העליונה עשויה צמחייה, אותה יש לטפח ולעתים מחומרים סינטטיים כדוגמת פלסטיק או ברזנט. הברזנט הוא למעשה השמשונית והיות שמדובר על בד מסנן קרינה וחסין מפני מים, הוא טוב הן לימים החמים והן לימים הגשומים לאורך השנה.

לרכב

מי לא מכיר את תחושת הכבשן שמרגיש מי שנכנס לרכב לא מוצל ביום חמים. והרי כולנו יודעים, שרוב ימות השנה הם חמים בישראל! היות שכך, כל מי שיש לו חנייה פרטית ולא מוצלת צריך למצוא פתרון הצללה לרכב שלו, על מנת שיוכל להיכנס לתוך הרכב, גם בימים החמים ביותר בשנה, בלי להרגיש כאילו נכנס לתוך סאונה. השמשונית יכולה להוות פתרון מצוין לבעיה זו בעיקר בזכות קלות התפעול שלה.

מלבד האפשרות ליצור הצללה קבועה לרכב במקום החנייה הקבוע שלכם, ניתן גם להשתמש ככיסוי ייעודי ונייח לרכב. כלומר, יריעת ברזנט שפורשים על הרכב עצמו במטרה לשמור עליו מפני השמש, הגשם והאבק המצטבר.

כיסוי לריהוט חיצוני

הריהוט החיצוני, זה שנמצא בגינה או במרפסת, לא תמיד נמצא בשימוש ובזמן שהוא לא, הוא חשוף לשמש, לגשם ובעיקר – ללכלוך. לכן מומלץ לכסות אותו באמצעות שמשונית וכך לשמור עליו מפני כל הנזקים האפשריים וכך תוכלו ליהנות מריהוט זה לאורך שנים ארוכות, כפי שציפיתם כשרכשתם אותו מלכתחילה ולמנוע את הבלאי המהיר עקב פגעי מזג האוויר ובלי שתצטרכו להכניס אותו הביתה ולהקדיש לו מקום מיוחד.

לסגירת חורף

אמנם החורף הישראלי הוא פחות משמעותי מהקיץ הישראלי, אבל זו גם הסיבה לכך, שרובנו לא ערוכים לקראתו ולקראת הגשמים שבכל זאת באים עלינו לטובה בכל שנה ושנה. משמעותה של סגירת חורף באמצעות שמשונית היא קירוי של פרגולה או מרפסת באמצעות ברזנט בעל צורה וגודל ייעודיים למטרה זו.

סגירת החורף יוצרת במרפסת או תחת הפרגולה תחושה כאילו מדובר בחדר נוסף, שנמצא בחוץ. כך ניתן ליהנות מהשילוב של פנים וחוץ בעת ובעונה אחת. לדוגמה, אם אתם אוהבים לשבת במרפסת וליהנות מהנוף הנשקף ממנה, תוכלו לשבת בתוך סגירת החורף עם עצמכם או עם האנשים האהובים עליכם, לשתות משקה חם, וליהנות מהנוף ומרחש הרוחות והגשם שבחוץ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה