הכנה לטיפול הקפאת שומן (המסת שומן) והחלמה ממנו



הקפאת שומן היא דרך חדשנית ואפקטיבית מאוד לחטב את הגוף. הטכנולוגיה שעליה מבוסס טיפול זה נקראת Criolipolysis והיא מנצלת את העובדה שתאי שומן רגישים יותר לטמפרטורות נמוכות מאשר תאים אחרים בגופנו (תאי שריר, רקמות עור ועוד). כמו בכל טיפול שמציעה הרפואה האסתטית ישנו עניין רב בשאלות כיצד נערכים לקראתו ומה מאפיין את ההחלמה בעקבותיו.

 

הכנה להמסת שומן בקור

בניגוד להליכים כירורגיים שונים, ובפרט שאיבת שומן, לקראת הקפאת שומן – טיפול שנקרא גם המסת שומן בקור – אין צורך בהיערכות מיוחדת. הטיפול לא מתבצע בהרדמה ואינו פולשני, ועל כן לא נדרש צום, אין חובת הפסקת עישון (למרות שכמובן מומלץ לוותר על הרגל זה, שפוגע בבריאות וגם במראה החיצוני) כך שכל מה שתצטרכו לעשות הוא לפנות קצת יותר משעה כדי לעבור את המסת השומן.

למעשה, ההמלצה היחידה היא למצוא דרך מעניינת ומהנה להעביר את אותה שעה שבה המכשיר שמבוסס על טכנולוגיית ה-Cryolipolysis מקפיא את תאי השומן באזור שאותו רוצים לחטב – לאחר כמה דקות של אי נוחות מסוימת, עד שמתרגלים לקור, ניתן לנצל את הזמן לטובת קריאה, משחק בסמארטפון, נמנום קל, מחשבות אודות החיים וכו’. הטיפול נמשך כשעה, וכדי לנצל אותה באופן המיטבי מבחינתכם כדאי להקדיש לכך מחשבה וכך להרוויח לא “רק” מראה מרשים יותר אלא גם זמן איכות שלכם עם עצמכם.

החלמה בעקבות הקפאת שומן – חזרה מהירה לשגרה

כאמור הקפאת שומן לא מחייבת הרדמה, לא מתבצעים במסגרתה חתכים כאלה ואחרים ובאופן כללי מדובר בטיפול לא פולשני – ועל כן גם ההחלמה בעקבות הטיפול פשוטה ובעצם ניתן לחזור לשגרה מלאה מיד לאחר שהמכשיר מסיים להמיס את תאי השומן המיותרים מבחינתכם.

בשעות הראשונות שלאחר המסת השומן באמצעות טמפרטורה נמוכה תיתכן אדמומיות, שתתפוגג מעצמה. תופעות הלוואי היחידות הן כאב קל ונסבל, כשבמידת הצורך ניתן להיעזר במשככי כאבים כגון אקמול, והיעדר תחושה באזור שקורר כדי להמיס בו את תאי השומן. גם תחושה זו של עור רדום מתפוגגת מעצמה תוך מספר ימים עד כשבועיים, ובכל מקרה היא לא מונעת מאיתנו להתנהל כרגיל וללא כל הפרעה לשגרה.

עוד כדאי לציין כי בניגוד לשאיבת שומן, אופציה אחרת של הצרת היקפים וחיטוב הגוף, אין צורך לאחר טיפול המסת שומן בקור ללבוש מחטב כזה או אחר או בגד לחץ, כך שהחזרה לשגרה רגילה לחלוטין הינה מלאה.

מתי רואים את התוצאות?

באופן טבעי לקראת מעבר טיפול במסגרת הרפואה האסתטית, תקופת ההחלמה מעניינת אותנו לא רק מבחינת היקף ההפרעה לשגרה אלא עולה גם השאלה מתי נראה את התוצאות של הטיפול. כשעוברים המסת שומן בקירור תאי השומן העודפים נהרסים במהלך הטיפול אולם נשארים בגוף ומסולקים ממנו בתהליך טבעי על-ידי מערכת הלימפה. בהתאם, יש להתאזר מעט בסבלנות: לאחר כשבועיים ניתן להתחיל לראות שינוי של ממש, והתוצאות הסופיות מופיעות כחודש עד חודש וחצי בתום הטיפול.

בדרך כלל די בטיפול אחד כדי ליצור הצרת היקפים משמעותית. לעתים יומלץ טיפול נוסף, כחודש וחצי או חודשיים לאחר הטיפול הראשון ואחרי שמערכת הלימפה סיימה לסלק מן הגוף את אותם תאי שומן שהומסו במפגש הראשון (שבכל מקרה מוביל לשינוי ניכר לעין).

המלצה חשובה בעקבות הקפאת שומן הינה הקפדה על תזונה נכונה ורצוי גם לבצע פעילות ספורטיבית בתדירות של 3-4 פעמים בשבוע, בהתאם ליכולותיכם ולהעדפותיכם. הסיבה לכך היא שאמנם אותם תאי שומן באזור המטופל הומסו, אולם באזורים אחרים בגוף עדיין ישנם תאי שומן, שעלולים לגדול אם לא מקפידים על תזונה מתאימה במצב שכזה המראה של האזור המטופל יישאר מרשים, אבל אזורים אחרים יתאפיינו בעודפי שומן ובמראה לא רצוי.

מאילו אזורים בגוף ניתן להעלים שומן מיותר באמצעות קריוליפוליזיס?

הקפאת שומן מאפשרת חיטוב והצרת היקפים ברוב אזורי הגוף. בפרט נהוג לבצע המסת שומן בקור באזור הבטן, במותניים, בירכיים הפנימיות, בירכיים החיצוניות, בזרועות ובגב. בחלק מהמקרים יש צורך לבצע טיפולים נפרדים בכל אזור, אבל לעתים ניתן לשלב טיפול במספר אזורים, ובפרט אם כמויות השומן העודפות מצומצמות יחסית, שכן כאמור מדובר בהליך לא פולשני, קל, פשוט, שאין צורך להיערך לקראתו במיוחד ושההחלמה ממנו מהירה ובעצם כלל אין פגיעה בשגרה היומיומית.

 

לפרטים נוספים היכנסו:

https://www.drshabshin.com

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה