בחירת שיש למטבח - עובדות שלא ידעתם על אבן קיסר



שיווק והתקנת שיש למטבח מהווה את אחד מענפי הבנייה הכי נפוצים בישראל. קל מאוד להבין את זה בהתחשב בעובדה שבכל בית יש מטבח שזקוק לשיש או משטח עבודה ומעבר לכך, במדינת ישראל ניתן דגש רב לבחירת שיש למטבח מאחר שמרבית המטבחים בבתי האב בישראל פעילים למדי ומאחר שהישראלי הממוצע מוכן להשקיע סכומים מכובדים על עיצוב סביבת המגורים שלו.

 

הנתונים הללו מביאים למצב שבו נדמה כאילו בחירת שיש למטבח הופכת למסובכת יותר עם השנים. בעוד שבעבר מספר הדגמים היה מצומצם למדי, כיום עם הביקוש הרב למוצרים איכותיים, קיים היצע מאוד רחב שבו כל מי שמחפש שיש למטבח צריך לבחור לבסוף מבין כל כך הרבה אפשרויות.

אחת האפשרויות הנפוצות ביותר היא משטח אבן קיסר. במרבית הבתים בישראל מותקנת אבן קיסר במטבחים ועם תפוצה כל כך רחבה, נשאלת השאלה מהי אותה אבן והאם היא מתאימה גם למטבח שלכם.

אבן קיסר היא לא שיש

שיש טבעי נוצר בתהליכים וולקניים ונחפר במחצבים במעמקי האדמה. אבן קיסר לעומת זאת היא תרכובת דמוית שיש (לא בכדי רבים מכנים אותה שיש קיסר) שמיוצרת בתהליכים ייחודיים במפעל אבן קיסר שבקיבוץ שדות ים. אחד היתרונות הגדולים ביותר של אבן קיסר היא העובדה שמלכתחילה היא תוכננה ועוצבה כך שתתאים לשימוש במטבחים וכיום היא משווקת בהצלחה במדינות רבות מעבר לים.

המרכיב הבולט באבן קיסר הוא חול

נשאלת השאלה – אם אבן קיסר לא עשויה שיש טבעי אז ממה היא עשויה? התשובה היא – בעיקר חול. זה עשוי מעט להפתיע אתכם אך זכרו שבתוך החול מצוי אחד החומרים החזקים בטבע – קוורץ שהוא המרכיב העיקרי של האבן. מעבר לכך, וזה כאמור כל הייחוד, מדובר בפיתוח מורכב שבו התוצר הסופי מאוד שונה מהחול המוכר.

מאות דגמים

כולנו מבינים שכשבוחרים שיש למטבח צריך לשלב סין שני רצונות – מצד אחד הרצון לבחור במשטח יפה שיתאים לארונות המטבח וכמובן לטעם האישי שלנו ומצד שני, לבחור במשטח שיתאים לעבודה מאומצת במטבח.

כאן אפשר לומר שאבן קיסר מביאה את המבחר אולי הרחב ביותר. בצוות החברה מעצבים ומתכננים שמוציאים מעת לעת קולקציית דגמים חדשה שלעתים קרובות חלק מהדגמים כלל אינם דומים למשטח כזה או אחר.

התוצאה היא מבחר עצום של דגמים מושקעים שיתאימו לכל טעם אישי ולכל מטבח.

יתרון נוסף בתכנון הדגמים הוא האפשרות שעומדת בפני הרוכשים. כל שעליהם לעשות הוא לבחור בדגם האהוב ואז להשוות מספר מתקינים מורשים של אבן קיסר על מנת לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עבור אותו הדגם בדיוק.

חוזק המשטח ועמידות

זכרו שאבן קיסר תוכננה מראש על מנת לספק פתרון איכותי למשטח עבודה במטבח. לכן היא תוכננה באופן כזה שהתכונות שלה יתאימו ככל שניתן לפעילות היום יומית שרובנו מבצעים במטבח.

לכן, מפתחי האבן יצרו מוצר שיהיה עמיד למרבית השימושים במטבח הביתי. כך לדוגמה האבן נחשבת לחזקה למדי ועמידה בפני מכות ושריטות רבות אם כי צריך לזכור שהיא אינה עמידה לחלוטין וחיתוך על גבי האבן יגרום לשריטות.

האופן הכי טוב להתמודד עם בעיות כאלה הוא לעשות שימוש בעזרים כדוגמת קשר יחיתוך שגם כך מרביתנו עושים שימוש בו.

עניין דומה הוא העמידות לטמפרטורות. בעוד שישנם משטחים למטבח שרגישים לטמפרטורות גבוהות, אבן קיסר היא מהחומרים העמידים יותר. צריך לזכור שהיא אינה חסינה לטמפרטורות קיצוניות אך לשימוש ביתי היא תספיק בהחלט – בוודאי כאשר ניתן לעשות שימוש בעזרי מטבח פשוטים כגון תחתיות ומבודדים מסוגים שונים.

הכותב הוא אלי ליבוביץ' מהאתר 'שיש אגם' המשווקת ומתקינה שיש בישראל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה