רופאה מומחית ביום ותלמידת משחק בלילה



הרופאה שמשלבת רפואה ותיאטרון להקל על מטופליה הילדים

מכירים את תחושת הילדים החוששים ללכת לטיפול אצל רופא שניים? את החשש הזה מנסה להפחית ד"ר ימימה צוראל, רופאת שניים ואם לששה ילדים, הלומדת משחק במקביל לעבודתה.

ד"ר ימימה מתעסקת ברפואת שניים שנים רבות. כשרק החלה, חלמה לעסוק במשחק, אך האפשרויות לאישה דתית ולאם היו אז מוגבלות. עם השנים התמחתה ברפואת שניים לילדים, תחום ייחודי ושונה מעבודה עם מבוגרים. עם הילד יש ליצור קשר מיידי, באמצעות הבעת פנים, צחוק, סיפורים והתייחסות ישירה אליו. כל הדברים האלו שימשו אותה ביצירת קשר חיובי עם הילדים, אך עתה, משהיא לומדת משחק, הדברים מעמיקים ומתחזקים.

לפני מספר שנים החלה ד"ר ימימה ללמוד משחק בתיאטרון "אספקלריא", תיאטרון יהודי ובית ספר למשחק. במסגרת זו התלמידים זוכים , מעבר למשחק עצמו, להעשיר את טווח ההבעה האנושית לדייק ולהבין דמויות שונות בהקשרים שונים, וללמוד אימפרוביזציה, שימוש במסיכות, פיתוח קול, תנועה, פלייבק ועוד.

ד"ר ימימה מספרת כי תמיד אהבה משחק, והלימוד עכשיו מרחיב ומקדם את יכולותיה האישיות והמקצועיות. "חיפשתי מקום שבו אישה דתיה יכולה ללמוד במקצועיות את המשחק, ולא לחשוש להופיע כי המסגרת מכבדת וצנועה. כיום אני לומדת כבר שנה רביעית, עברתי גם העצמה אישית וגם שיפור ושיוף של יכולות מקצועיות שלי, שמתבטאות גם בעבודה המקצועית שלי עם ילדים. וכמובן, בונוס נפלא היא היכולת לשחק ולהופיע במסגרת מתאימה, ומקצועית. בעבודה אני הרופאה המשעשעת שיודעת לספר ולהציג תוך כדי טיפול, ובמשחק על הבמה אני יכולה להביא את כולי, על רגשותיי ויכולותיי, ולדייק את המסר."

עוד הוסיפה: "הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי וכלת פרס ישראל לתיאטרון, השחקנית ליא קניג, אמרה לנו בהרצאה שנשאה במסגרת תיאטרון אספקלריא, "ההורים שלי אמרו: ילדים לכו ללמוד מקצוע, מזה אי אפשר לחיות". אני חושבת שמזה אפשר לחיות, כי אלו החיים עצמם. המקצוע שלי הוא רופאת שניים, אך המשחק מחייה אותי ומחייה גם את עבודתי. אני רואה בכך ערך וזכות, וכיף אמיתי. ואני רואה גם איזה ריכוך ונינוחות זה יצר בעבודה".

"המסר שלי", אומרת ד"ר ימימה "הוא- לכו על זה! תבדקו מה עושה לכם כיף, מה מביע אתכם, מה הדבר שתמיד רציתם, ותזכרו שאף פעם לא מאוחר מידי להגשים חלומות!".

סמנכ"לית "תיאטרון אספקלריא" עינת פרימן אמרה: "כמידי שנה מפתיע ומרגש לפגוש תלמידים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים ולגלות את החיבור הטבעי בין הבמה לחיים". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה