השלמת בגרויות למבוגרים – אפשר בכל גיל!



מבחני בגרות ותעודת בגרות הן נושא שלרוב קשור לצעירים, ילדים שלומדים בתיכון. אך לעיתים לא רחוקות, גם מבוגרים מתעניינים במבחני בגרת.

יכולות להיות לכך סיבות רבות – מבוגרים שלא נבחנו במבחני הבגרות בתיכון מסיבה כלשהי, או שנבחנו רק בחלקם, וכעת מעוניינים להירשם ללימודים גבוהים; מבוגרים שיש להם תעודת בגרות אך מעוניינים לשפר את הציון הממוצע על מנת להתקבל ללימודי מקצוע מסוימים, מבוגרים שזקוקים לבחינת בגרות בתחום נוסף על מנת להתקבל ללימודים, וכן הלאה.

השלמת בגרויות למבוגרים

מבוגרים רבים אשר ניצבים בפני הצורך בהשלמת בגרויות, חושבים לעיתים כי מדובר במחסום קשה. אולם האמת היא, שמדובר בסך הכול בכמה מבחנים, שאותם ניתן להשלים בקלות יחסית – עם מעט רצון טוב וסיוע מתאים. כל אחד יכול, למעשה, להשלים בגרויות וגם להגיע לציונים גבוהים, ולהתקבל ללימודים גבוהים המתאימים לו. אך כמובן, יש להשלים את הבגרויות בצורה נכונה וטובה, בהתאמה לצרכים וליכולות של כל אחד.

 

איך משלימים בגרויות?

ישנן שתי אפשרויות עיקריות של השלמת בגרויות בירושלים למבוגרים. אפשרות אחת היא לימודים מסודרים בבתי ספר להשלמת בגרויות או במכינות קדם אקדמיות. למקומות אלו יתרון גדול של לימודים מסודרים, עם סיוע מקצועי, ספרי לימוד מסודרים, תרגול טוב וכן הלאה. במקומות מסוג זה ניתן לבחור בין לימודי בוקר ולימודי ערב, כך שגם מבוגרים אשר עובדים במשרות שונות יכולים ללמוד היטב. החיסרון של מקומות לימוד כאלה הוא המחיר, שלעיתים גבוה מכפי יכולותיהם של הלומדים, וגם הזמן הארוך הנדרש ללימוד. לכן קיימת גם אפשרות של לימוד עצמי. לימוד עצמי אינו מתאים לכל אחד – הוא דורש משמעת עצמית גבוהה וגם יכולות לימודיות גבוהות.

 

מי שמסוגל לכך, יכול ללמוד את החומרים לבחינות הבגרות באמצעות ספרי לימוד מתאימים ותרגולים באינטרנט, ולהגיע לציונים טובים. יש לציין, כי באופן סטטיסטי, מבוגרים אשר לומדים לבגרויות במקומות מסודרים מגיעים לממוצע ציונים גבוה יותר, אולם מי שמסוגל ללימוד עצמי בהחלט יכול להשלים בגרויות גם ללא מכינה או בית ספר. יש לציין גם שלעיתים ניתן לקבל מלגות לימוד, מה שמקל על הבחירה בבתי הספר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה