כך תבחרו קופת גמל שמתאימה לכם



קופת גמל הוא מוצר פנסיוני חשוב שעשוי לפתוח הזדמנויות רבות לא רק לאדם המפקיד, אלא גם לכל משפחתו. על כן, זו הסיבה לכך שיותר ויותר אנשים בודקים תחום זה באופן מודע ומושכל ולא רק במסגרת הקופות שנכפות עליו על ידי המעסיק. כיום לכל אדם יש אפשרות לפתוח קופת גמל באמצעות האינטרנט באתרי החברות השונות ואף לבצע השוואות מעמיקות בין היתרונות של הקופות הזמינות בזה הרגע. על אילו גורמים יש להסתמך בעת בחירת קופת הגמל? כל התשובות לפניכם.

 

איזה סוג קופת גמל תרצו? 

בשוק הפנסיוני ניתן למצוא קופות גמל רבות – וכיום ניתן לפתוח קופות בסכומים קטנים יותר ובלחיצת עכבר. מיני סוגי קופות הגמל הרבות, האטרקטיבית ביותר עבור מגזר העובדים היא ללא ספק קופת גמל להשקעה, המאפשרת שליטה מלאה על הכספים ויכולת למשוך את הכספים ללא קנסות. כמו כן, הסכומים המופקדים אינם חייבים במס, כך שזה יתרון נוסף. החל מיולי 2016, כל מעסיק מחויב לפתוח קופת גמל לעובדים שלו על בסיס בחירה תחרותית בשוק הספקים אחת לחמש שנים, כך שכיום מדובר בכלי פיננסי שזמין לכל אחד.

כמה קופות גמל פותחים?

במשפחות רבות מקובל לפתוח קופות גמל עבור כל נפש, על מנת להבטיח את העתיד הפיננסי של כולם. ההפקדה המרבית השנתית לקופה עומדת על סך 70,000 שקלים לכל אדם וניתן לעשות זאת באופן חד פעמי או באופן חודשי. כך עולה שבמשפחה בת 4 נפשות סך ההפקדות השנתי יעמוד על 280,000 שקלים.

במה משקיעים?

בין האפשרויות להשקעת בקופות גמל ניתן למצוא את האפשרויות של אג"ח ומניות. האג"ח נחשבות להשקעה בסיכון נמוך, ולעומת המניות שהן בסיכון גבוה. על כן אחד הגורמים החשובים ביותר בניהול קופת הגמל הוא היכולת ליצור מאזן חיובי שלא יסכן אתכם בשום צורה. ניתן לשנות את התמהיל בהתאם לתוצאות, ולכן כדאי לעקוב אחרי התשואות שלכם. הדבר אפשרי באופן הבא: תשואה נטו מחושבת על בסיס תשואה שנתית ברוטו פחות דמי ניהול. כמו גם, ניתן לבדוק את התשואות חמש שנים אחורה על מנת להבין את הדינמיקה הכללית.

בחירת הגורם המנהל

כיום ניתן לעבור מקופת גמל אחת לשנייה, מבלי להיות תלויים במעסיקים ובאופן כללי – לשלוט בצורה מלאה על הכספים שלכם. חשוב לשים דגש בעת בחירת קופת גמל גם על בחירה נכונה של הגורם המנהל: האם קיים מענה טלפוני אישי ומהיר? האם מתקבלים דיווחים קבועים על המתרחש בקופה בכדי שתוכלו להיות מעודכנים בתדירות גבוהה במצבכם הפיננסי?

לסיכום, בחירת קופת גמל מבוססת על הבנה מדויקת של הצרכים שלכם, מספר האנשים במשפחה, הרצון לנהל את הקופה לאורך שנים ארוכות, על מנת לקבל אפיקים כלכליים נוחים בשנות הגיל השלישי, לצד מינוף יעיל של הסכומים שנמצאים כרגע ברשותכם. בחירה של קופת גמל בעלת התנאים המתאימים המנוהלת על ידי גורם מהימן הינה הדרך הטובה ביותר להפיק את המרב מהזדמנות פיננסית מעולה זו. חשוב לזכור כי כיום מונהג תיקון 190 בכל קופות הגמל, תיקון זה לחוק הפנסיוני פותר ממס משיכות מקופות גמל או מעברים בין קופה לקופה.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה