טיפים לעיצוב הגינה הביתית



הגינה הביתית זוהי חלקת גן עדן של ממש המסופחת לבית. אך זאת רק כאשר אנחנו משקיעים בה. גינה מטופחת עם רהיטי גינה מתאימים מעניקים חוויה מיוחדת לדיירים בבתים הללו. כאשר אנחנו לא משקיעים בתחזוקה של הגינה היא הופכת מהר מאוד למוזנחת ועזובה. חפצים שאנחנו לא מוצאים להם מקום בבית מועברים אחר כבוד לגינה שהופכת למחסן לעת מצא, ובקיצור, לא מזכיר 'גן עדן' בכלל...

 

משקיעים בגינה ביתית

אם החלטנו להשקיע בגינה שלנו עומדים בפנינו כמה וכמה משימות וגם אין ספור אפשרויות.

משקיעים בצמחייה - ראשית עלינו לתכנן את הגינה כיצד אנחנו רוצים שהיא תיראה. איזו צמחייה נעדיף לשתול בה, האם יהיו אלו עצי פרי או שמא נרצה להתמקד רק בצמחי נוי ופרחים ססגוניים. אנחנו צריכים להחליט היכן נמקם כל דבר כדי ליצור את ההצללה במקומות המתאימים לנו.

הירוק בעיניים והמראה הפורח עושים המון לכל מי שיוצא לגינה וחשוב מאוד לתכנן זאת היטב.

רהיטי גינה – כדי שנוכל ליהנות מכל הפריחה היפה שבגינה שלנו אנחנו צריכים לבחור גם במערכות ישיבה מתאימות. הרהיטים שבגינה הם לא רהיטים כמו שיש לנו בבית. אלו אמורים להתאים לתנאים השוררים בחוץ. רהיטים שלא ייהרסו מקרני השמש הישירות ולא ייפגעו בעקבות הגשמים בחורף. ישנם היום אפשרויות רבות ורהיטים נוחים ומפנקים שיעניקו לגינה שלנו מראה מושלם, מזמין ונוח במיוחד.

כיסוי לכיסאות גן – אם אנחנו משקיעים ברהיטים איכותיים חשוב שנרכוש עבורם גם כיסויים מתאימים בכדי שאלו לא ייהרסו ולא יתאבקו כאשר הם אינם בשימוש. אם רכשנו מכשיר גריל לגינה ואנחנו רוצים להשאיר אותו בחוץ חשוב שנרכוש גם עבורו כיסוי מיוחד, כי רק כך המכשיר יישמר היטב ולא ייהרס מהתנאים ששוררים בגינה. חשוב כמובן לדאוג גם לכיסוי השולחן, כיסוי לכסאות גן ובכלל רהיטים שנדאג לכיסוי מתאים עבורם יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן מאשר הרהיטים שיעמדו חשופים בגינה לאורך כל חודשי השנה.

מערפל מים – כדי שההנאה בגינה תהיה מושלמת צריך להשקיע גם באוורור של הגינה. גם אם דאגנו שיהיה צל נעים מהעצים ששתלנו ואפילו אם בנינו פרגולה חיננית, הקיץ הישראלי החם לא ממש יאפשר לנו ליהנות מהגינה במיוחד בחודשי הקיץ הרותחים. אז מה עושים? מזגן אי אפשר להוציא לגינה כי זה לא יהיה אפקטיבי. גם מצנן לא ממש מתאים לגינה. אז מה בעצם נשאר לנו? הפתרון הטוב ביותר אלו מערפל מים. מערפלי המים אלו הם מאווררים המשלבים גם מים כאשר תוך כדי האוורור נוצר גם רסס דקיק של מים היוצרים תחושה נעימה וקרירה והתוצאה היא גינה צוננת ונעימה הרבה יותר.

 

הקיץ אוטוטו נגמר, תהנו מכל רגע בגינה הביתית..

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה