השרה לאיכות הסביבה של קניה ויו"ר קק"ל חתמו על שת"פ בנושא ייעור



קק"ל ושירות הייעור הקנייתי ישתפו פעולה בנושאי ייעור באזורים צחיחים ויקיימו חילופי משלחות מקצועיות לתקופה של 3 שנים ; בקניה מעוניינים בשת"פ במטרה ללמוד כיצד לנצל באופן מיטבי את מקורות המים וכיצד להרחיב את שטחי הייעור של המדינה

השרה לאיכות הסביבה של קניה, פרופ' ג'ודי וואקהונגה, חתמה אתמול (ג') על מזכר הבנות (MOU) עם יו"ר קק"ל, דניאל עטר, במסגרת טקס חגיגי שנערך ביד קנדי שבהרי ירושלים.

 

יו"ר קק"ל דניאל עטר אמר בטקס "לחתימה על מזכר הבנות עם שירות הייעור הקנייתי חשיבות רבה לקק"ל ולביסוסה כארגון סביבתי בינלאומי מוביל, אשר חולק את הידע שלו עם העולם. קניה היא מדינת מפתח לעולם המתפתח ולאפריקה ויש לכך חשיבות אסטרטגית ולאומית.  באמצעות תמיכה באזורים צחיחים אלו, חסרי ביטחון תזונתי, אנו מסייעים למנוע הגירת פליטי אקלים והתבססות של גורמים רדיקליים"

השרה לאיכות הסביבה פרופ' ג'ודי וואקהונגה אמרה בטקס "זהו כבוד גדול עבורי ועבור המשלחת שלי לבקר בעיר הקודש במהלך הזדמנות היסטורית לחתימה על שיתוף פעולה קריטי במתווה של הסכם הבנות למען חיזוק הפיתוח של מקורות ייעור באדמותינו הצחיחות. אזורים צחיחים הם בראש ובראשונה בית ל-2.5 מיליארד אנשים, שהם למעשה 30 אחוזים מאוכלוסיית העולם. שנית, הם מכסים למעלה מ-40 אחוזים משטח העולם, שלישית, הם ניצבים מול אתגרים אינספור, בהם הגרעת הקרקע, בצורות תדירות, מדבור ועוד, ולבסוף, אזורים אלו הם גם בית לאנשים שאין להם אפשרות בחירה, אנשים שממעיטים בערכם. ההסכם הזה חשוב מאוד עבור קניה. שיתוף הפעולה יכלול ביקורי משלחות של קק"ל לקניה ולהפך, העברת ידע על טכניקות שונות, וכן מנגנונים לשיתופי פעולה קהילתיים. חשוב לציין שהשגרירות של ישראל וניירובי, תחת השגריר יהל וילן, יזמה מאמץ משותף להקמתו של "יער ישראל". אני רוצה להודות לשני השגרירים בקניה ובישראל, לקק"ל ולשירותי הייעור של קניה, על החזון לשותפות הזו.  אני מצפה לחתימה על ההסכם הזה ולתחילתה של שותפות שתמשיך ותפרח".

מזכר ההבנות כולל בתוכו שיתוף פעולה בנושאי ייעור באזורים צחיחים, וחילופי משלחות מקצועיות בין קק"ל לשירות הייעור הקנייתי, לתקופה של 3 שנים. קק"ל תוכל לנצל הזדמנות זו ולפתח יחד עם קניה פרוייקט פיילוט בייעור אשר יתבצע במדינה, המימון אליו יגויס מגורם חיצוני דוגמת הבנק העולמי, US AID או גוף של האו"ם. בעקבות כך, ניתן לצפות כי הסטטוס של קק"ל ישודרג בזירה הבינלאומית.

לחתימה על מזכר הבנות עם שירות הייעור הקנייתי חשיבות רבה לקק"ל ולביסוסה כארגון סביבתי בינלאומי מוביל, אשר חולק את הידע שלו עם העולם. קנייה היא מדינת מפתח לעולם המתפתח ולאפריקה ויש לכך חשיבות עבור קק"ל, ומדינת ישראל מתייחסת למדינות אפריקה כיעד אסטרטגי לאומי. באמצעות תמיכה באזורים צחיחים אלו, חסרי ביטחון תזונתי, אנו מסייעים למנוע הגירת פליטי אקלים והתבססות של גורמים רדיקליים.

תמונה: אבי חיון/ ארכיון הצילומים של קק"ל  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה