מטעמים מהכפר השכן



הקונדיטורית אליה ברנס מעין- חמד חוברת לחברתה הבשלנית והאופה כיפאיה ברהום מהכפר השכן עין רפא ליצירת סדנת אפיה פעילה המציגה מאפים מלוחים ומתוקים הייחודיים למטבח הערבי בכפרים אבו-גוש ועין רפא, השכנים לעין-חמד

אליה ברנס הכירה את כיפאיה ברהום לפני שנים רבות, כשילדיה היו בגן החובה בו עבדה, ועובדת עד היום, כיפאיה כסייעת בגן. החברות של השתיים, והעניין של שתיהן באפייה ובבישול, הובילה לסדרת מפגשים בהם חקר הצמד מבחר מאפים הייחודיים למטבח הערבי של אזור אבו-גוש, התאימו אותם למטבח הביתי, כתבו מתכונים ויצרו ביחד את הסדנה המקורית, שתועבר על ידי שתי החברות ביחד.

בין המתכונים הייחודיים שייאפו בסדנה: "האריסה" – מאפה חגיגי מתוק על בסיס של סולת, המוגש בימי שמחה וחג בכפר עין רפא השכן. ווריאנט מקומי על מאפה ערבי – הפעם עם טחינה גולמית.   "כעכת חילבה" עוגה עם חילבה (!!!) עוגת שמן זית וסולת בתוספת גרגרי תבלין חילבה, העוברים בישול לפני הכנסתם לבצק למנוע מרירות האופיינית לתבלין ו"פטאייר" – מאפה שמרים מלוח בשמן זית, במילוי של תרד בלאדי, המבוסס על ליקוט עלים בשדות האזור.

הסדנה שיצרו אליה וכיפאיה היא סדנת התנסות אינטימית באפייה, ומיועדת לעד 12 משתתפים בלבד. הסדנה מושתתת על חומרי גלם אזוריים טריים, כשלמשתתפים תוצג גם דרך לאפיית המאפים בבית תוך הסתמכות על מצרכים זמינים יותר. במקביל, בסוף הסדנה יקבלו המשתתפים מסלול והצעות לסיור טעימות וקניות בכפרים הסמוכים לעין-חמד. 

 יום שלישי – ה 13 ליוני, בשעה 20:30 בערב. ב"אליה אפיית בוטיק" רחוב   הבושם 52, עין חמד. עלות הסדנה: 300 ₪. להזמנת מקומות - 054-470-1641. תאריכים נוספים לסדנת "מטעמים מהכפר השכן" יעודכנו בקרוב בדף הפייסבוק "אליה - אפיית בוטיק, עיצוב עוגות וסדנאות".

תמונה: בשמת איבי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה