טיול משפחתי בירושלים: כך תתכננו אותו נכון



הו ירושלים, עיר לה שבעים שמות. לא בכדי ירושלים הפכה לעיר הבירה של ישראל. ירושלים היא העיר העתיקה שלנו, שהפכה בשנים האחרונות למקום בו ניתן ליהנות גם מאתרי תיירות קדושים, וגם ממקום בילויי תוסס בו ניתן ליהנות מתרבות, אומנות ושלל אטרקציות למשפחה ולזוגות צעירים. אז כיצד מתכוננים לטיול עם המשפחה או עם בני הזוג בירושלים, ומהם מקומות הבילוי האטרקטיביים בעיר שחוברה לה יחדיו? הכל בהמשך.

טיול בירושלים יכול להיות טיול מהנה וכיפי בעיקר עם ניגשים למקומות הנכונים והמהנים שבעיר. ירושלים היא עיר גדולה שמומלץ לבקר באתרים הנכונים והאטרקטיביים שבה, ולכן חשוב להיערך נכון לטיול משפחתי בירושלים. אז כיצד מתכוננים לטיול?

שוכרים רכב – כדי לטייל בכיף בירושלים חשוב לשכור רכב, כי הרי ירושלים היא עיר גדולה יחסית שעל מנת לטייל בה ולהגיע לכל המקומות הנכונים, כדאי להשכיר רכב. השכרת רכב בירושלים הוא דבר נפוץ מאוד ולא רק על תיירים מחו"ל. גם על אנשי הארץ שבאים מהצפון הרחוק והדרום. עם הרכב תוכלו לתור את העיר החל ממרכז העיר, עד לשווקים התוססים שבה, לטיילות המפורסמות, לשכונות העתיקות, ולחומות הקדושות.

מתלבשים בשכבות – בין אם אתם מטיילים בחורף או בקיץ, חשוב להתלבש לטיול בירושלים בשכבות. בירושלים בחורף בעיר ירושלים קר במיוחד, אך המבנים מחוממים בצורה טובה ולכן אולי תרצו להסיר שכבה. לעומת זאת בירושלים הקיציים חמים, בעיקר בחודשי יולי אוגוסט ויתכן ותרצו להתהלך העיר בלבוש קצר. עם זאת למקומות הקדושים כמו לכותל, לבתי הכנסת ולכנסיות שנמצאות באזור מגרש הרוסים - כדאי להיכנס בלבוש צנוע, ולכן לבוש השכבות מומלץ לטיול בירושלים.

בודקים אילו הנחות יש לכם למוזאונים – בירושלים קיימים מגוון מוזיאונים כמו: מוזיאון מגדל דוד בירושלים, מוזיאון ישראל הנחשב לאחד מהמוזיאונים הטובים בעולם, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון האיסלם ועוד. כדי להיכנס לכלל המוזיאונים, מומלץ לבדוק אילו הנחות יש לכם למוזיאונים. בדקו את כרטיסי האשראי שלכם, נסו לבדוק אם יש לכם הטבות והנחות מנקודות שצברתם, או אם ישנם הטבות וכניסות למשפחות עם ילדים.

הגיעו רעבים! – ירושלים התפתחה קולינארית בשנים האחרונות, ולכן חשוב להגיע לעיר רעבים במיוחד. בשווקים של העיר תוכלו לטעום בייגלה פריך וזעתר מקומי, ובמרכז העיר תוכלו ליהנות ממסעדות גורמה שכבר זכו לתשבחות, עד למסעדות עממיות שמוציאות מנות שהתפרסמו בכל הארץ. לכן וותרו על השניצל והצ'יפס הביתי והתכוננו למסע קולינארי מלא תענוגות.

אז מהם האתרים בהם אתם חייבים לבלות עם המשפחה בירושלים?

כאשר אתם שוכרים רכב לטיול בירושלים אתם יכולים ליהנות מכל המקומות האטרקטיביים בעיר. החלו את הסיור שלכם בשוק מחנה יהודה המפורסם: בשוק תוכלו ליהנות מבאסטות צבעוניות, מבתי קפה תוססים, חנויות בגדים, ממתקים ומטעמים. לאחר מכן צאו לעיר העתיקה חנו תחת קניון ממילא עברו בשדרת החנויות היפה, וצאו ולכותל המערבי שם תוכלו לשים פתק עם משאלה וליהנות מהיופי של האבנים הגדולות. מהכותל בקרו במוזיאון מגדל דוד המציע שלל אטרקציות לכל המשפחה. ממוזיאון מגדל דוד קחו את הרכב וסעו אל שכונת משכנות שאננים המרהיבה שם תוכלו לטייל בין בתים מדהימים. משם אנו ממליצים לנסוע אל שכונת המושבה הגרמנית והמושבה היוונית שם בתים עתיקים וענקיים, חנויות, מסעדות ופינות חמד מקסימות. מהמושבה תוכלו לנסוע אל גן החיות התנכי, ולסיים את היום בשכונת עין כרם הנפלאה בה בתים עתיקים, שבילים מרתקים, בתי קפה ומסעדות לרב.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה