הצנחנים חזרו לכותל



אחרי 50 שנה חזרו ד"ר יצחק יפעת, חיים אושרי וציון כרסנטי, הידועים כשלושת הצנחנים אשר שחררו את הכותל ביוני 1967, לכותל המערבי בירושלים, על מנת לקבל גיליון מזכרת של בול עם תמונת "הצנחנים הבוכים" כהוקרה מדואר ישראל

התמונה הידועה אשר מופיעה על גבי גיליון המזכרת, צולמה ב6 ביוני 1967 על ידי הצלם חתן פרס ישראל, דוד רובינגר ז"ל, אשר נפטר בחודש מרץ האחרון. התמונה הפכה לאחד מסמלי מלחמת ששת הימים. בתמונה הביטו שלושת הצנחנים בהשתאות על רקע הכותל המערבי, שנגלה לעיניהם לראשונה באותו מעמד.

בטקס מרגש שהתקיים ברחבת הכותל המערבי העניקו מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, רב הכותל, שמואל רבינוביץ, ואלחנן שפירא, מנהל השירות הבולאי לשלושת הצנחנים את גיליונות המזכרת הממוסגרים, אשר הופקו במיוחד עבורם  ועבור ילדיו של רובינגר  ז"ל ולא ימכרו באופן מסחרי.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר במפגש "כבוד גדול לדואר ישראל להעניק גיליון הוקרה לצנחנים ולמשפחת רובינגר, אשר בהבזק מצלמה הפכו לאחד מסמליה המובהקים של שחרור העיר ואיחודה מחדש". 

ציון כרסנטי, אחד הצנחנים אמר שזוהי סגירת מעגל ונזכר ברגעים ההיסטוריים להם היה שותף בקרב על ירושלים וההתרגשות שאחזה בו כאשר ראה לראשונה את הכותל המערבי לנגד עיניו. הוא סיפר כיצד הרב גורן ז"ל חיבק אותו ותקע בשופר וכיצד נהרו הצנחנים אל עבר הכותל המערבי ועמדו בוכים מול הכותל.

ד"ר יצחק יפעת, אחד הצנחנים, סיפר כי עבורו מדובר בסגירת מעגל נוספת, כי אמו קרולה יפעת ז"ל עבדה שנים רבות בדואר.

מימין: אלחנן שפירא, מנהל השירות הבולאי, שני מימין – חיים אושרי, במרכז – ד"ר יצחק יפעת, שני משמאל – ציון כרסנטי, משמאל – דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל. קרדיט צלם: ששון תירם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה