מרכז חדש של אמהות ירושלמיות הוקם בעיר במטרה לתת מענה לנשים לאחר לידה והעצמת נשים הוליסטית דרך חווית האימהות

אימהות רבות, בוודאי לילד ראשון מוצאות את עצמן פעמים רבות לבד בשעות הבוקר כאשר העולם סביבן ממשיך בשגרת יומו בעבודה ובמסגרות השונות. לבד עם השאלות, לבד עם המטלות, לבד עם החוויה החדשה של חייהן.

לאור זאת הוקם מרכז חדש לאמהות ירושלמיות, יוזמה של המחלקה לפיתוח מנהיגות וקידום נשים בעיריית ירושלים בראשותה של אורלי בן אהרון יועצת ראש העיר למעמד האישה. במסגרת התוכנית מתקיימים מפגשים אחת לשבוע בימי רביעי בין השעות 9.00-13.00 בסינמה סיטי ירושלים ולאור ההצלחה וההבנה של נחיצותו, נפתחה שלוחה לפעילות בשכונה ירושלמית נוספת-בסניף טיפת חלב פסגת זאב. המרכז נותן מענה לצרכים שונים של נשים לאחר לידה, והעצמה נשית הוליסטית דרך חווית האימהות וחיבור לרשת קהילתית.

המרכז הוקם על ידי שותפים רבים בעירייה ומחוץ לה והובילו אותו שרה ברטל – יועצת מקצועית  לפרויקט, המחלקה לפיתוח מנהיגות וקידום נשים, והדר שפיגלמן מנהלת תחום מידע וקהילה,  המחלקה  לגיל הרך בעיריית ירושלים להן תמיד שלוחה תודה מיוחדת על פועלן למען המרכז.

תכני המפגשים כוללים מגוון רחב של נושאים הרלוונטיים לאימהות בתקופת חיים זו שיכולות להגיע עם תינוקן ולשמוע שלל הרצאות בנושאים כמו: שילוב הורות וקריירה, שילוב הורות וזוגיות, דילמות בהורות, זכויות נשים במקום העבודה, אסרטיביות ושפת גוף, הצבת גבולות בריאים, עזרה ראשונה לתינוקות, יזמות, ייעוץ הנקה, ייעוץ שינה, ועוד. בכל מפגש ניתנת הרצאה ולאחריה משתתפות האימהות עם ילדיהן בסדנא חווייתית כמו עיסוי תינוקות, יוגה לתינוקות וכו'.

מאז תחילת הפעלת התוכנית באוקטובר 2014 השתתפו בה למעלה מ-1500 אימהות ירושלמיות, רבות מהן חוזרות שוב ושוב למפגשים שהפכו למועדון חברתי עבורן. במפגשים האמהות יכולות לשבור את השגרה, להתייעץ על לבטיהן עם אמהות אחרות וגם לחלוק את שמחת החיוך או ההיפוך הראשון וגם ליצור חברויות חדשות עם אימהות טריות. האימהות יכולות להגיע למרכז עם ילדם לחנות בחניה מסודרת את העגלות, וליהנות ממפגשים בהם בכי של תינוק אינו מפריע למשתתפות כמו גם צחוק או הנקה.

אחת המטרות החשובות בהקמת המרכז היא מתן לגיטימציה ציבורית להיותך אמא, לדעת כי זהו  שלב חדש ומרגש ובו זמנית  מאתגר ומורכב. המרכז מייצר אפשרויות  להכיר נשים בסטטוס דומה ולקבל בו ידע רלוונטי. הוא מקל למשל על החלטות כגון להאריך את חופשת הלידה ולהישאר עם  הילד ללא רגשות אשמה או ביקורת. ומאידך לנשים הבוחרות לחזור לעבודה, הוא מספק מידע בנושא שילוב קריירה ומשפחה, זכויות נשים בעבודה וכל מה שצריך לדעת בעולם העבודה הדינאמי של היום.

זו תכנית המשלימה את השירות הסטנדרטי בטיפות חלב- טיפות החלב העירוניות מפעילים מגוון תוכניות ברחבי העיר: הרצאות להורים, קורסי עזרה ראשונה, משחקיות בטיפות חלב, סדנאות לאימהות בחופשת לידה, הרצאות לאבות, מפגשי העשרה למטפלות, ועוד.

מיכל גולדשטיין, אם המגיעה למפגשים: "אחרי הלידה, לצאת מהבית זו פתאום משימה מורכבת ומאיימת... אבל המפגשים במרכז אמהות הביאו לי כזה חיבוק גדול של הזדהות והכלה, מלווה במשב של רעננות ושינוי אווירה שנתנו לי כוח לצאת בכל יום רביעי לסינמה סיטי."

מרכז אימהות הוקם תודות לשותפות שונות שפעלו למען הפרויקט:  המחלקה לפיתוח מנהיגות וקידום נשים, המחלקה  העירונית  לגיל הרך , טיפות החלב, הרשות העירונית לתעסוקה בעירית ירושלים;  צעירים במרכז-מרכז  הצעירים של ירושלים; נעמת ירושלים; קבוצות הפייסבוק: אימהות פסגת זאב והסביבה, "שכונה צעירה " פסגת זאב, טיפת חלב–פסגת זאב ,מרכז ברדפילד להורות ומשפחה –ויצו; וקבוצות פייסבוק של  אימהות  צעירות  בירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה