מתמכרים לאדום האדום הזה

כמעט באותו תאריך מידי שנה סוף ינואר תחילת פברואר מוצפת הארץ בכלניות ואזורים שלמים נראים כאילו יד ענקים שפכה עליהם צבע אדום.הצעה לטיול ובילוי לסוף שבוע ובכלל

התרגלנו שכלניות זה "דרום אדום" אבל מזמן זה לא כך.  בלי לפגוע בנגב המערבי  הכמות הגדולה ביותר שאני מכיר, היא באזור קרית גת באזור יער המלאכים, אזור אמציה ואזור צומת פלוגות.  כלומר אם אתם רוצים קרוב ולא לנסוע רחוק אז זה האזור.

משטחים ענקיים יש גם באזור מושב אדרת, מול קיבוץ נתיב הל"ה ליד גבעת התורמוסים ובעמק האלה בכלל . גם בהרי יהודה תמצאו כלניות בכביש העולה לצור הדסה בכביש העולה למערת הנטיפים בקיצור בכל מקום.

היתרון אגב בגבעת התורמוסים הוא ששם תמצאו כלניות ולצידן גם תורמוסים ועיריות בבחינת אדום כחול צהוב לבן אבל השטח שאני ממליץ עליו הוא האזור שמול יער המלאכים .

איך מגיעים: נוסעים בכביש שש עד מחלף קרית גת פונים שמאלה לכיוון ביתשמש ובית גוברין ואחרי כמה מאות מטרים תפנו ימינה לקטע כביש ישן וממנו ימינה לדרך עפר שתוביל אתכם ליערות האקליפטוסים הגישה היא רק ממערב על כביש 35  ממזרח יש קו לבן והפניה אסורה . זהו שטח שאתם יכולים לבלות בו לפחות חצי יום כמובן עם צידניות , מנגלים ושמיכות.והכמויות דימיוניות כפי שאתם רואים בצילומים.

מי שרוצה בכל זאת לנסוע רחוק  לאזור בארי רעים וסעד שימשיך בכביש שש עד צומת בית קמה ושם לפנות ימינה (מערבה) בכביש 293  ואחרי מספר קילומטרים לפנות ימינה לכביש 334 שבסופו מגיע לאזור שדרות. על הכביש הזה תוכלו לסייר בבתרונות רוחמה וביערות האקליפטוסים מול רוחמה ואחכ גם בגבעת הכלניות שמול חוות שיקמים שם נמצאת גם אחוזת הקבר של אריאל ולילי שרון.

ואם אתם כבר שם תמשיכו לכיוון שדרות תעברו את מכללת ספיר ופנו ימינה לכביש 34 ומיד שמאלה לכביש 232  שיוביל אתכם לצומת סעד קיבוץ בארי וחניון רעים. שם תפגשו את כל עם ישראל וגם פקקי תנועה. שם זה דרום אדום.