הפתרון הטבעי לנשירה ודילול השיער



נשירת שיער הינה תופעה טבעית, מחזורית, המתרחשת באופן קבוע אחת ל 4 שנים בממוצע - כאורך חיי השערות, שמספרן בקרקפת אדם בוגר נע בין 90,000 ל- 140,000 בצפיפות של בין 200 ל-300 שערות לסמ”ר .

 

כאשר אנו מציינים "נשירת שיער" אין הכוונה לנשירה המחזורית הבריאה והטבעית אלא למוגברת.
כזו היוצרת דילול עד להתקרחות בדרגות חומרה שונות. במידה והנשירה זמנית  בין 3-4 חודשים,
בשל בעיה ספציפית, לא יתרחש נזק ארוך טווח. אך במצב של נשירה מוגברת ומתמשכת שהטיפול בה הוזנח, עלולה הנשירה לחולל נזק משמעותי עד בלתי הפיך. אך ורק אבחון ממדויק של מקור הנשירה, יוכל לסייע בבלימתה  ויצירת תהליך שיקומי.

בשנת 1957 הוצג לראשונה מכשיר הטריקוגרם  (Trichogram) מקרוסקופ עוצמתי המשמש את הטריקולוג  - הוא המומחה לאבחון וטיפול בעור הקרקפת והשיער. הצורך בפיתוחו של מכשיר המגדיל את אזור הבדיקה פי 50 ואת שורשי השיער פי 200 , נבעה מהעיקרון עליו מושתת מדע הטריקולוגיה, לפיו  הנשירה מהווה סימפטום (סמן) לבעיה משמעותית המתרחשת בעור הקרקפת וזקיקי השיער.


הגדלת שורש השערה ואיזור הבדיקה, מאפשר לשקף תמונת מצב מדוייקת של שורשי השיער, איכותם, צפיפותם, עוביים, צימוח פלומה חדשה, קצב מחזורי החיים של השיער, איכות ההתחדשות, כמות השיער בנשירה,בעיות בעור הקרקפת והסיבות להן, באופן שאינו פולשני ונטול כאב.

נוסף על האבחון הקליני , לטובת הצלבת הנתונים ואימותם, משלב הטריקולוג שאלון מקיף בתחומי התזונה, הפיזיולוגיה והלייף סטייל של המטופל, במטרה לבחון את מחולל הבעיה באופן המדויק ביותר. לדוגמא - בחינת שינויים הורמונאליים, השלכות טיפולים תרופתיים, תזונה, אורח חיים, דיאטות קיצוניות, שינויים תלויי גיל, סטרס, חסר מודעות אודות טיפול נכון בשיער - כצביעה ושימוש בכימיקאלים, שימוש בסבונים ושמפו המכילים רעלנים ועוד.

לנשירת שיער סיבות רבות ומורכבות, ובדיקות דם לא תמיד יוכלו לאתר או להסביר את הסיבות המדויקות. לדוגמא נשירת שיער כרונית שהביאה לדילול משמעותי, בצעירה שנמצאה בריאה ובעלת בדיקות דם תקינות– לאחר בדיקה מיקרוסקופית ותשאול מקיף , אובחנה על ידי הטריקולוג כבעלת פרופיל גנטי- הורמונלי מועד לפורענות, כאשר תוספת של מתח רב מחיי היום יום הוביל להתפרצות הבעיה המוצגת.

ניתן לומר שמומחיותו של הטריקולוג המוסמך - היא באמצעים העומדים לרשותו באבחון, בהבנה המעמיקה ובהתמחות של מבנה ותפקוד עור הקרקפת ושורשי השיער בנושאי גנטיקה, הורמונים, היגיינה – סילוק רעלים ופסולת, הזנה- מטבוליזם של התאים, המרצה- זרימת דם תקינה ואפילו לייף סטייל.
כמו כן יכול הטריקולוג לתת את האבחנה המדויקת ואת הגדרת הטיפול שיאפשרו את חיזוק שורשי השיער והארכת מחזור חיי השערה - לצד שיפור איכות השיער, עיבויו והבראתו לכדי מראה מלא ובריא.

למידע על טיפול בנשירת שיער


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה