השבוע התכנסו ילדים יהודים וערבים יחד עם הוריהם למפגש מעשיר וחוויתי בתחנת מד"א שבירושלים. המשותף לעשרות הילדים שאלו לוקים במחלת סכרת הנעורים איתה נאלצים להתמודד

זיאד ג'אדלה, חובש רפואת חירום מתנדב במד"א החליט ליזום מפגש מרגש במטרה להעמיק את היחסים בין ילדים ערבים ויהודים, מטופלי סכרת שחיים בשכנות בעיר ירושלים. את ההשראה לארגון המפגש קיבל מהבית, "הבן שלי, בן 11, חולה סכרת. מצאתי לנכון לחזק את הקשר בין הילדים המטופלים כשהסיסמה 'האחר הוא אני' " מסביר ג'אלדה.

השבוע תחנת מד"א שבירושלים זכתה לאורחים מפתיעים. 40 ילדים בגילאי 9-14 המטופלים במרפאת הסכרת של קופת חולים 'כללית' ברחוב שטראוס בעיר, הגיעו לתחנה יחד עם הוריהם.

לאחר התכנסות ונאומי הפתיחה, מתנדבי מד"א לקחו את הילדים לסיור בתחנה וחשפו אותם לציוד המתקדם, לרכבי החירום והסבירו להם על פעילות הארגון. במקביל, ההורים זכו להרצאה מקצועית מד"ר דוד שטריך על חדשנות וטכנולוגיה בתחום הסכרת ושיעור בעזרה ראשונה עם דגש לטיפול בילדים סכרתיים.

ד״ר דוד שטריך, מנהל המרכז לסכרת במרפאת כללית: ״קיימנו כנס בתחנת מד״א לילדים סכרתיים המטופלים במרפאת מומחים ילדים של שירותי בריאות כללית. במסגרת שיתוף הפעולה הטוב שלנו זכו הילדים להיכרות עם רכבי מד״א וקיבלו הסברים נרחבים ומרתקים על הציוד והמכשור המיועד לטיפולים השונים. בד בבד, התקיימה שיחה עם הורי הילדים על מחלת  הסכרת וההיגיון הרפואי שעומד מאחורי הטיפול בה״.

לדבריו של שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד"א שנשא דברים באירוע: "אני מאד שמח על המפגש ועל ההיכרות הבלתי אמצעית של הילדים והוריהם עם מגן דוד אדום וגם שמחים על הרכב האנושי של המפגש שמקבץ את כל קצוות האוכלוסייה בירושלים".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ירושלים ידועה בקשת האנושית שמרכיבה אותה. מרגש לראות מפגש שבמוקדו הקניית כלים מצילי חיים ובה בעת חיזוק הקשר בין יהודים וערבים, קל וחומר כשמדובר בילדים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה