ראש עיריית בית שמש: "העיר בית שמש תהפוך לעיר החמישית בגודלה בישראל"



בפגישה שערכו הנהלת ארגון בוני ירושלים והסביבה עם ראש עירית בית שמש, משה אבוטבול, הצהיר "העיר בית שמש תהפוך לעיר החמישית בגודלה בישראל ותמנה 250,000 תושבים"

חברי הנהלת ארגון בוני ירושלים והסביבה בראשותו של יו"ר הארגון בועז ישראל קיימו פגישה שבוע שעבר עם ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, סגנו משה מונטג, מנכ"ל העיריה עו"ד מתי חותה מהנדס העיר דניאל צרפתי וגזבר העירייה אריה ברדוגו.

לפני המפגש חבר הנהלת הארגון יצחק חסיד ערך סיור לחברי ההנהלה במתחמים בעיר בית שמש שבהם קיימת בניה ובמתחמים  שאמורים להבנות ונמצאים בשלבי מכרזים. בעיר בית שמש יש פוטנציאל של בניית למעלה מ- 10,000 יחידות דיור. עם זאת, בעיר בית שמש התפרסם לאחרונה מכרז במחיר למשתכן לבניית 4500 יחידות דיור, אך הענות הקבלנים הייתה חלשה מאוד והוגשו הצעות רק ל-500 יחידות דיור מתוך ה-4500.

בנוסף, משרד הבינוי אמור לצאת בקרוב למכרז חוזר במחיר למשתכן גבוה יותר מהמכרז הראשון.

ראש העיר אמר שהוא משתוקק שקבלנים יבואו לבנות בעיר. היעד שלו שהעיר בית שמש תהיה החמישית בגודלה בארץ ותמנה 250000 תושבים.

מנכ"ל העירייה ציין שמשרד הבינוי והשיכון מעודד פינוי בינוי ותמ"א 38 ואישר מענק של 40000 ₪ לכל דירה.

יו"ר הארגון בועז ישראל ציין את הפוטנציאל שיש בעיר לבניית אלפי יח"ד, וציין שבסיור המקצועי שערך לפני הפגישה הוא ראה הלכה למעשה שהעיר בתנופת בנייה וקיימים שטחים נוספים לבנייה. בועז ישראל הוסיף שהקבלנים מתלוננים שהפיתוח במגרשים שמשווקים בעיר בית שמש לא נעשה בזמן על אף שהם שילמו את הפיתוח מראש לפני קבלת המגרשים ובבואם לקבל טופס 4,  העירייה בצדק לא מוכנה לתת טופס 4 בשל מחסור בשירותים ציבוריים, מחסור במדרכות ובכבישי גישה. ישראל הוסיף עוד שהוא נפגש עם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בנושא והנ"ל הבטיח לפעול לתיקון ליקוי זה. עם זאת ציין ישראל, ששמע שהעירייה הולכת לקראת הקבלנים ומקדמת את הליכי מתן היתרי בניה אך כאמור הקשיים נובעים בקבלת טופסי 4.

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, מבין את התרעומת של הקבלנים בקבלת טופס 4, אך הדבר לא תלוי בעירייה אלא במשרד הבינוי והשיכון "שמפשל" בביצוע הפיתוח. הוא כיו"ר הוועדה המקומית בבית שמש לא מוכן שהאזרח שרכש את הדירה יסבול ולכן הוא דורש ממשרד הבינוי והשיכון לסיים את הפיתוח.  הוא ממליץ לערוך תביעה ייצוגית נגד משרד הבינוי והשיכון שלא עומד בלוח הזמנים של הפיתוח.  ועיריית בית שמש מוכנה לקחת צד עם הקבלנים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה