עוצרים בירוק, מביטים לצדדים וממשיכים



מישהו השתגע כאן. אולי זה הטבע, אולי הצמחים והפרחים אולי מזג האוויר ואולי הכל זה בגלל ההתחממות הגלובלית. בשלב הזה אנחנו נהנים...

עוצרים בירוק ממשיכים ושוב עוצרים זה אולי בגלל הגשמים הכבדים המוקדמים, או אולי בגלל שנת השמיטה או סתם בגלל שהעולם השתגע - הטבע הקדים לפרוח השנה ובעוצמה גדולה. פרחים בכל פינה על מצע ירוק שרק לפני חודש היה צהוב יבש ומלא אבק.

 

 



ובימים אלה שהחורף עדיין לא התחיל (רק בעשרים ואחד בדצמבר זו הפתיחה הרשמית) והקיץ מסרב  להעלם פראייר מי שנשאר בבית. לא צריך יום חינוך ארוך , לא טיול שנתי ולא ג'יפים, פשוט לצאת מהבית, או להוציא את הראש מהאוטו (עדיף לרדת מהמכונית לגיחות קצרות) לראות את היופי הזה.

 

 בכל יום מתוספים פרחים נוספים שמקדימים לפרוח ולא אתפלא אם בתוך כמה ימים יפרחו כלניות ואיריסים, אם להשתגע אז עד הסוף.

החצבים, העיריות, חבצלות החוף, החלמוניות כבר פרחו או מסיימים לפרוח. את החלמוניות עוד נוכל למצוא כמעט בכל הארץ. באזור ירושלים מומלץ להגיע לשמורת ההרודיון (רק בתאום ורק בטיול מאורגן – בגלל המצב הבטחוני ) או לדיר – א – שייח שמעל לתחנת הרכבת הישנה של בר גיורא בנחל שורק  חלמוניות פורחות גם באזור הר הנגב, באזור להבים וברוב אזור הצפון, כדאי למהר כי הפריחה כבר אחרי השיא.

בימים אלה החלה פריחת הנרקיסים כמעט בכל האזורים בארץ וגם באזור ירושלים ובנחל שורק, סתווניות היורה כמעט בכל מקום ממליץ להגיע לראות את המרבצים  בגבעת התנ"ך שצמודה לתיאטרון החאן. במקומות מסויימים החלו לפרוח גם רקפות. באזורים החוליים בנגב פורחת עכשיו חבצלת הנגב.

אז לאן לנסוע? בעצם לא כל כך משנה כל עוד תצאו מהבית. הכי קרוב – גבעת התנ"ך ליד החאן. עדיין קרוב – נחל שורק ותחנת הרכבת הישנה מתחת לבר גיורא ושמורת הרודיון. הכי רחוק חולות ניצנה לראות את חבצלת הנגב. אפשר להישאר בבית  להסתכל בתמונות שבכתבה.

 

צילומים -כולם מהימים האחרונים : שלום אורן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה