הטרנד החדש שמסתמן בעולם האופנה הוא עיצוב בגדים לגברים ונשים כאחד ללא הבדל אופי מגדרי. אז איך לובשים גברי ולהיפך? ואיזו חנות הרימה את הכפפה?

מילאנו, כמה כיף שאת כזאת מהממת. דקה אחרי הנחיתה, נוסעת ברכב השכור שלי למחסנים האהובים עלי ולשואו-רומים הנבחרים. שותה לי קפה הפוך עם קוראסון איטלקי, עוצרת את הרכב בחריקה ומסתכלת על שואו-רום של גברים שנראה לי במבט שני שואו-רום היוניסקס השווה באזור. מחליטה להביא לחנות שלי חולצות גבריות במידה לארג', שבן רגע יהפכו לשמלות אוברסייז נשיות להפליא, וחולצות מכופתרות במידה אקסטרה סמול שיוכלו להתאים כחולצות אוברסייז מופלאות. למה? כי מראה גברי על אישה זה בדיוק הסטייל שלי!

מכינה לעצמי ורסיות בראש של אאוטפיטים מתוך השואו-רום הגברי, בוחרת לקחת איתי ג'ינסים גבריים עם קרעים במידות קטנות וכל מה שנראה לי שיכול להשתלב בקולקציה החדשה שתפרתי בארץ. חצאיות סקוטיות לגברים? גם חיה כזאת יש, וגם אותה מצרפת למשלוח שינחת אצלי בשבוע הבא.


ממשיכה במסע שלי למחסן הבגדים האהוב עלי ונראה שגם שם אימצו טרנדים גבריים כמו מכופתרות גדולות, חולצות בוי ענקיות מודפסות וג'ינסים ללא זהות. מכנסי אוברסייז ענקיים מבד מושכים לי את העין, שולפת את האייפון ומצלמת לחבר טוב שלי בארץ ויודעת שהוא כלכך ירצה אותם, ובעצם כמעט כל שמלה או חולצה שהבאתי יכולה להתאים לו בדיוק כפי שהיא תתאים לי.
ותתפלאו, לא רק אני מרגישה ככה. חברות האופנה ומעצבי העל מכינים את עצמם כמו בכל שנה למגמות חדשות והשנה נצפה הלבוש ה"מטושטש", אותו לבוש שאיננו יודעים אם נתפר לאישה או לגבר, אך מה שבטוח שעל שניהם זה יראה שיקי. הטרנד העולמי החדש שמסתמן כמגמת מעצבי העל תופס תאוצה. שורה של מעצבים נבחרים עובדים על טשטוש הזהות בבגד. בסקוטלנד למשל הגברים נוהגים ללבוש חצאיות באירועים נבחרים, ולא סתם אם כך נתקלתי בחצאיות גבריות בשואו-רום במילאנו.

תיקים, וסטים וחולצות מכופתרות היא מזמן נחלת הכלל ולא מעט גברים רוכשים לעצמם פריטים מתוך החנויות הנשיות באזור ולהיפך.
זה לא שצמוד לא מחמיא. דווקא כן אבל מגמת האוברסייז בשילוב עם המגמה המגדרית הופכת אותנו לגוש יוניסקס אחד ומאוחד. 
בית הכלבו הבריטי סלפרידג'ס אפילו פתח מחלקה ניטרלית מבחינה מגדרית המציעה בגדים לנשים וגברים גם יחד. בחלונות הראווה של החנות מוצבים פסלים יוניסקסיים, ללא זהות ובאתר האינטרנט גברים ונשים מציגים את אותם בגדים המוצעים למכירה. הכל ברוח הטרנד שמתחולל עכשיו בעולם האופנה.

מבחינה מעשית, הניטרליות המגדרית היא ברכה למעצבים, כי כאשר מעצבי אופנה מציגים בגדי גברים ובגדי נשים יחד, הם חוסכים זמן וכסף ומעצבים זהות. בין אם הם מערבבים בין המינים במסלולי האופנה השונים ובין אם הם יוצרים בגד יחיד שנועד לשני המינים, אנשים אוהבים את מה שהם רואים ורוצים ללבוש יוניסקס.

מה שנשאר לנו לעשות הוא לשמור על הייחודיות שלנו, לחדש מבחינה אופנתית ולהמציא את עצמנו בכל יום מחדש.

סופשבוע אופנתי ושמח,
ברנדה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה