יום הולדת ירושלמי



ימי הולדת בעיר ירושלים, הם נושא לא מבוטל בקרב אנשי הביצה ובקרב אנשי הלילה בפרט. הארגונים שמסביב לשעון לפני התאריך המיוחל של כל אחד ואחת מהם גובלים בארגוני חתונה וקהל הבליינים מתרגש עד השמיים. מי אחראי על הארגוני מסיבות יום ההולדת של הביצה? כמה מוכנים להשקיע אותם ידועני העיר? ומהם הסכומים שמוציאים ומכניסים בהפקת יום הולדת שכזו דווקא בעיר ירושלים?

 "הופ, הופ טרללה, גדלתי בשנה...", כל אנשי הלילה בעיר או כאלה שלוקחים חלק בעשייה כלשהי בעיר, אוהבים לחגוג את ימי ההולדת שלהם בהפקת ענק ויודעים שכל הקהל הירושלמי יגיע "לפרגן", "לכבד" ואפילו אם ממש נתאמץ גם לחגוג יחד איתם. ההופעה הנוצצת חשובה לכל ידוען מהביצה המקומית, כי למעשה חשוב להראות עד כמה היא או הוא חשובים לקהילה. בעולם הלילה הנושא הרבה יותר מודגש, כי ניתן לנצל כל מועדון או בר גדול למען האירוע ואפילו להזמין כמה מפורסמים לקישוט. לא קיים איש לילה אחד החל מיחצ"ן, ברמן או בעלים של מקום בילוי שלא חגגו אי פעם יום הולדת בהפקה שלא מביישת את התוכנית הכי שווה בפריים טיים. תבינו, זה גם כדי להראות את קיומנו (כן, גם אני נכללת בתוך המכלול הזה) וגם כדי להכניס המון כסף לקופה.

 

הארגונים הקשים מסביב לשעון לקראת אירוע גדול שכזה, יכולים להיות ברמת התכנון הנורמטיבי לערב מעולה בעיר או להבדיל מפרכים ולעיתים גם לא כל כך מוצלחים כלכלית. ואם כבר מדברים על כסף, כמויות לא קטנות של שקלים אם ננסח זאת בעדינות, מושקעות בערב שכזה ואם החגיגה מתבצעת בחודשי הקיץ בצהריים מוציאים מהקופה לא פחות מערב טוב. הסיבה לכך מתחלקת לשניים: הסיבה הראשונה היא שחייב להשקיע כספית על מנת לא לבייש את הפירמה, והסיבה השנייה היא כי נשענים על החזרים מהקהל הבליין. כרטיסי הכניסה, אלכוהול ונשנושים מחזירים את ההשקעה, לעיתים בדיוק את מה שהוצאנו ולעיתים אם ממש היינו טובים נשאר רווח יפה ובעיקר חיוך של הצלחה מתוקה.

עולם הלילה של ירושלים חי ונושם את כל מה שקשור להצלחה, אנחנו אוהבים להחיות את העיר בכל פעם מחדש. אך ירושלים היא עיר שבה ההצלחה נמדדת לפי תקופות טובות יותר וטובות פחות (הרבה פחות). אם הקהל מפרגן רמת ההפקות תעלה ואם לא, אז פשוט חיי הלילה דועכים ולא מצליחים להתאושש תקופה. בשביל זה קיימים ימי ההולדת של אנשי הביצה המקומית (כמובן שגם כי אירועים מסוג זה מאוד מהנים בדרך כלל כי כולם שם!). היחצ"נים הכי גדולים בעיר אחראים על הארגון שתמיד מהמם בדרך כזו או אחרת, דואגים להעמיד את הדיג'יי הכי מוצלח בעיר שינגן ויעיף את הקהל הכי גבוה שאפשר וידועני העיר מוכנים להשקיע את עצמם לגמרי למען החגיגה. הרעש שנוצר בעיר לקראת יום הולדת של ידוען תמיד מעורר דיון כזה או אחר ובסופו של יום כולם מגיעים- גם מי שלא מוזמן.

הסכומים שמוציאים בהפקת יום הולדת שכזו לעיתים נורמאלית כמו בכל מסיבה שמפיקים בעיר, ולעיתים הכסף לא משחק תפקיד ומוציאים סכומים לא מבוטלים על מנת להגדיל את השואו שכולם ידברו עליו וימלא את הקופה יפה מאוד. דווקא בעיר כמו ירושלים שבה המצב הביטחוני משפיע לא מעט, משיקים בהפקות מוסגים שונים ובעיקר בימי הולדת של סלבס מקומיים. מי שמרוויח הם הבליינים שמקבלים את ההנאה שלהם, חינמים, תמונות מהמסיבה הכי שווה בעיר ובעיקר את תחושת השייכות לעולם הזה. אז אחרי שדיברנו לא מעט על הפקות ימי הולדת, גם השבוע כל העיר חוגגת לחיים אלדר בגג הסינמה סיטי בירושלים וכולנו מגיעים- גם אני אהיה שם.

עד לסוף שבוע הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים

שלכם, יפית 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה