בית המדרש ברקאי בשיתוף עמותת פידל



מיכל אברה סמואל, מנכ"לית עמותת פידל, הגיעה להרצות בפני מעגלי הלימוד בבית המדרש ברקאי, ע"ש ברקאי שור ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן והיה פעיל חברתי ומדריך בבני עקיבא

הרצאתה של סמואל עסקה בסוגיית קשיי העלייה והקליטה של יוצאי אתיופיה, וכללה קטעים מסיפורי העלייה ואתגריה. " רק אם נשקיע בחינוך והסברה גם מי שלא חווה את אתגרי העלייה והקליטה ידע יותר במה מדובר. אני מעריכה את ההזדמנות שניתנה לי ליצור שיח עם המשתתפים במעגלי הלימוד בבית המדרש ברקאי ורואה בכך פעילות הנצחה שיכולה לקדם שינוי אמתי. השילוב החברתי, שלשמו פועלת עמותת פידל מתחיל בשיח בדיוק כמו זה שקיימנו הבוקר", אמרה מיכל אברה סמואל, מנכ"לית פידל.

"ברקאי שור ז"ל עסק רבות בפעילות חברתית והתנדבותית,  וכן בשילוב בין דתיים וחילוניים. בית המדרש לזכרו מהווה במה לשיח ולימוד בין דתיים וחילוניים על נושאים חברתיים, בראי היהדות. לאחרונה התחלנו בסדרת מפגשים בנושא פערים חברתיים.  ההרצאה של מיכל הייתה הראשונה בסדרה, והמחישה את מורכבות הטיפול בצמצום הפערים בין בני העדה האתיופית לבין שאר הציבור. במהלך השיחה התפתח דיון בין המשתתפים לבין מיכל בשאלה על כתפי מי מוטלת האחריות לצמצום הפערים" אמר יובל חובב, מצוות בית המדרש.

עמותת פידל היא עמותה לחינוך ושילוב חברתי של יוצאי אתיופיה, המפעילה מגוון תכניות חינוכיות וחברתיות עבור קהילת יוצאי אתיופיה למען שילובם החינוכי-חברתי. פידל הוקמה בשנת 1997 ע"י יוצאי אתיופיה וישראלים ותיקים ופועלת מתוך הקהילה ומהכרות עמוקה עם מאפייניה.

בית המדרש "ברקאי" הינו בית ללימוד משותף של סוגיות חברתיות בראי היהדות, הפועל לזכרו של ברקאי שור הי"ד, שנפל בצוק איתן והיה פעיל חברתי, חבר בגרעין אודי ומדריך בבני עקיבא.

 

צילום: נועם גרינשטיין



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה