"ואהבת לרעך כמוך" -הנצחת החייל מושיקו דוינו ז"ל



בית הקפה הקהילתי "הבוטקה בקטמונים" מנציח את מושיקו דוינו ז"ל, חייל בן השכונה שנהרג במבצע צוק איתן. רוחמה וניסים, הוריו של מושיקו, בוחרים להנציח אותו בצורה של מקום קהילתי בשכונה, מקום חי ותוסס ומלא פעילות ויוזמה, כפי שהיה מושיקו.
נותרו עוד יומיים לגיוס התרומות לטובת הקמת המקום באתר הדסטארט:
http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=14287

בואו ועזרו למאמץ!!

הבוטקה הוא מיזם של קבוצת צעירים מתושבי השכונה, שמטרת-העל שלו היא לפתוח פתח לשינוי משמעותי במרחב הציבורי של שכונת  הקטמונים. המקום יהווה זירת מפגש ופעילות שכונתית ויפעל לקידום ערכים של קהילתיות, יצירה ויוזמה מקומית.

קרוב מאוד לבוטקה, גרה משפחת דוינו, שבנה מושיקו ז"ל, נהרג בקיץ האחרון במבצע 'צוק איתן'. מושיקו אהב את השכונה והיה חשוב לו מאוד לקרב בין חברים ובין אנשים בכלל והמשפט "ואהבת לרעך כמוך" היה חלק בלתי נפרד מאורח חייו.

ההון הראשוני אשר ישמש לטובת הקמת הבוטקה מבוסס על תמיכתכם. לאחר שלב ההקמה המקום יתנהל כעסק עצמאי המקיים את עצמו ואינו מתבסס על תרומות. חשוב  לציין כי מטרת המקום אינה לשם רווח פרטי של היזמים, רווחי הבוטקה יושקעו במלואם בפעילויות התוכן והאירועים שיתקיימו בו.

מדובר בקבוצת צעירים שהגיעו לשכונה לפני מספר שנים והתאהבו בה. בחרו לחיות בה באורח חיים קהילתי המאמין ביחסי חברות ושכנות קרובים ומעורבות אקטיבית בסביבת החיים שלנו. 

מה המטרה שלנו? 

כתושבי קטמונים, אנחנו יכולים לומר שקל מאוד להישבות בקסמה של השכונה: החום האנושי, המשפחתיות, המרפסות והריחות של הבישולים לפני שבת. כל אלו הופכים את המגורים בשכונה לחוויה טובה ומיוחדת.

לתחושתנו, הדברים היפים הללו נשארים סטטיים ומתרכזים בעיקר במרחב הפרטי של כל בית ומשפחה. לעובדה זו יש אפקט תדמיתי לא מאפיין והשכונה נתפסת כמקום רחוק, ארכאי ודל. במקום שהקסם של קטמונים יגרום לפריחה והתחדשות, השכונה נותרת מעט תקועה מאחור.

הרצון שלנו הוא ליצור מקום שיביא את הקסם השכונתי אל המרחב הציבורי, מהבית אל הקהילה. בעזרת המפגש הבלתי אמצעי, ובעזרת תוכן ופעילות שכונתית תוססת, יכול להיווצר שינוי של ממש באווירה השכונתית ובתדמית שלה כלפי חוץ.

מה זה בית קפה קהילתי? 

בית קפה קהילתי הוא מקום שראשית לכול מעמיד את טיפוח הקהילה שבסביבתו כמוקד וכמטרה מרכזית. הצלחתו של כל בית עסק רגיל נמדדת בשורת הרווח שלו ואין כל רע בכך. אצלנו, לשורת הרווח מתווספת גם השאלה: מה נתָּנו לשכונה ולקהילה?

ישנן מספר דרכים לעשות זאת: שיתוף של התושבים ביצירת התוכן והפעילות של המקום, יצירת המרחב להתרחשות קהילתית והארת פנים ומתן תחושה שקודם כול, אנחנו כאן בשביל האנשים.

למה בית קפה? 

ראשית, ראוי לציין שבכל שכונת קטמונים, על 20,000 תושביה, אין ולוּ בית קפה אחד. ככלל, ניתן לומר שבתי העסק בשכונה נושאים אופי מאוד פונקציונלי, שמציע מוצר ספציפי (פיצה, שווארמה, פלאפל). בית קפה, מעצם אופיו, הוא מקום שמזמין את הלקוח לשבת ולהישאר וזה מאפשר לו לספוג את הערך המוסף שהמקום יציע - אווירה.

בנוסף, כעסק יש למקום יתרון על מוסדות שכונתיים אחרים, כגון מנהל קהילתי, או מתנ"ס, משום שהוא יוצר מפגש בלתי אמצעי ובלתי פורמלי. זהו מקום עבור כולם, מקום בו ניתן לבלות וליהנות עם שתייה ואוכל טעימים, לשחק עם הילדים במגרש המשחקים הצמוד, להיפגש עם עמיתים לפגישת עבודה, לשבת עם חברים מבית הספר, ללמוד למבחן באוניברסיטה, לדבר עם השכנים על הנכדים, או פשוט לצאת בערב עם בן/בת הזוג במרחק הליכה מהבית. זהו מקום שבו כל אחד יכול למצוא את עצמו, את האהובים שלו ואת הדברים שמעניינים אותו והוא רוצה לעשות. 

אנחנו שואפים שבית הקפה ייָצר באופן קבוע תוכן תרבותי וקהילתי מגוון בשעות אחר הצהריים והערב: הופעות מוזיקליות, ערבי שיחה ודיון, הרצאות, הצגות ובידור למבוגרים ולילדים, ירידים שכונתיים, אמנות מקומית ועוד…

כמובן שכעסק חברתי, המקום יהיה נגיש למוגבלים, כמו גם מקפיד על תנאי העסקה ושכר הוגנים לכל העובדים. 

איפה אנחנו עומדים כרגע

לאחרונה החליטה עיריית ירושלים להקצות לנו מבנה, בוטקה ישנה שבצדה רחבה, בלב רצף מדורג של בתים ושבילים.

  • בנינו תכנית שיפוץ ועיצוב של המקום
  • התחלנו בתהליך של רישוי עסק בעיריית ירושלים
  • התחלנו בעבודה על מיתוג המקום
  • בנינו תכנית עסקית
  • התחלנו ביצירת קשרים עם תושבים פעילים המעוניינים לקחת חלק במלאכה ושיתופי פעולה עם ארגונים שונים

 

למה אנחנו צריכים אתכם? 

כי המקום שקיבלנו הוא אמנם יפה וקסום, אך מה לעשות - דורש שיפוץ משמעותי: בניית מטבח, חיבור לתשתיות ועמידה בתקנים בטיחותיים. בנוסף, אנחנו רוצים להבטיח שכר לעובדים שלנו בחודשי הפתיחה הראשונים בהם העסק מתייצב.

 

 http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=14287 
האתר לגיוס התרומות 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה