מה זה השטויות האלו



תארו לכם השר לענייני באר שבע או אולי השר לענייני חיפה. נשמע מוזר נכון ? אז למה צריך שר לענייני ירושלים? לתת יד לניר ברקת ? לשמור עליו? או אולי לנהל אותו את קרן קדוש וגם אותנו זה מרגיז

למרות הבטחתו המצולמת של נתניהו לפני הבחירות, כי לא ימנה שר לענייני ירושלים וירכז בעצמו את ענייני עירנו האהובה ובמילים אחרות ניר אתה אדון לעצמך, הרכבת הקואליציה המסובכת הביאה למינוי של זאב אלקין לתפקיד ושוב כמו שהורגלנו במדינה שלנו הבטחות לחוד ומציאות לחוד.

אז מה יהיה עכשיו?!

מעבר לעובדה שמדובר בבזבוז כספי ציבור הדבר יגרום לבירוקרטיה מיותרת שתקשה על העבודה המשותפת של הממשלה והעירייה בפיתוחה של ירושלים וקידומה.

לאורך כל הקדנציה ניתן היה לראות בבירור את המחלוקות הרבות עם השר הקודם לענייני ירושלים נפתלי בנט, אשר עצרו ופגעו בפיתוחה של העיר.

כפעילה חברתית בעיר וכמי שעסקים קטנים בעיר קרובים לליבה, הייתי עדה לכך שהמשרד לענייני ירושלים היה גורם מעכב ולא מועיל  כמקשר בין עירית ירושלים לבין הממשלה,המחלוקת שבה הייתי מעורבת בעצמי הייתה לגבי ניצול התקציבים שיועדו לפיתוח ירושלים.

בדצמבר האחרון כשמצב העסקים בעיר היה קשה בגלל מלחמת צוק איתן וימי השלג, התווכחו מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ומנכל המשרד לענייני ירושלים דביר כהנא על הקצאת תקציב ממשלתי לפיתוח עסקים קטנים בעיר. נציגי איגוד המסעדות בעיר פנו בעצמם לכהנא אשר סירב לדרישה וטען שתקציבים ממשלתיים מיועדים לפרויקטים ארוכי טווח ולא לפעילות שוטפת של העירייה ושהעירייה צריכה למצוא פתרון לבעיה ממאגרים ותקציבים אחרים. המלחמה בין בנט לניר הייתה גלויה, קשה ועיכבה את התרופה אליה היו זקוקים בעלי העסקים הפגועים.  רק לאחר לחצים רבים מצד העסקים הקטנים נפגשו בנט וברקת ומצאו פתרון.

שורה תחתונה- ירושלים אינה זקוקה לפונקציה פוליטית נוספת שאינה מכירה באופן עמוק את הצרכים והפעילות בעיר לצד עירית ירושלים. הדבר פשוט לא עובד!!!  השרים לא מחוברים לעיר ובטח לא מחוברים לשטח. העברת כספים מהממשלה  חשובים ביותר, יש לנו ראש עיר שתפקידו לנהל מגעים עם משרדי הממשלה ותפקידו להכיר היטב את צורכי העיר מתוך השטח ואין צורך בדמות נוספת.

אלקין, למען האמת אני לא ממש מכירה אותך וזה ממש לא משנה אם אתה בתפקיד או אח שלו. אני רק יודעת שבירושלים נבחר ראש עיר תנו לו לעבוד בשקט. וכמו שברקת אמר: ירושלים אינה פרס ניחומים של אף אחד, אז תמצא לך תפקיד אחר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה