ירושלים תקים קומפלקס ענק של אולפני קולנוע וטלוויזיה



עריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים החלו בימים אלה בתהליך איתור שטח להקמת קומפלקס ענק של אולפני קולנוע וטלוויזיה ברמה בינלאומית, שבהם יצטלמו הפקות ישראליות וזרות

אחרי שריצ'ארד גיר ונטלי פורטמן כבר הצטלמו לסרט הוליוודי בירושלים, ורשתNBC צילמה בקיץ שעבר את סדרת המתח DIG ברחובות העיר, עכשיו הגיע הזמן להתקדם לשלב הבא בפיתוח תעשיית הקולנוע בבירה. עריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים החלו בימים אלה בתהליך איתור שטח להקמת קומפלקס ענק של אולפני קולנוע וטלוויזיה ברמה בינלאומית, שבהם יצטלמו הפקות ישראליות וזרות. הקמת האולפנים הם חלק מתכנית "ירושלים 2020" שגיבש ראש העיר ניר ברקת, ומציגה את החזון לירושלים ב-5 השנים הבאות.

התכנית המלאה תיחשף בכנס "ירושלים 2020" שיתקיים במוזיאון ישראל ב-10 במאי, במעמד גורו הניהול והאסטרטגיה פרופ' מייקל פורטר, ותוצג בישיבת ממשלה חגיגית שתתקיים ביום ירושלים.

עריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים החלו בתהליך לאיתור שטח ברחבי העיר, המשתרע על כ-5000 מ"ר, לצורך הקמת אולפנים מהמתקדמים שיש היום ברמה הטכנולוגית. בשבועות האחרונים נבחנה התאמתם של מספר שטחים ומבנים שהוצעו. במקביל, החלו מגעים עם אולפני Culver Studiosהאמריקאים, שהביעו עניין להקים אולפנים בירושלים. Culver Studios היא חברת האולפנים ה-3 בגודלה ב L.A, שבין הסרטים שהפיקה אפשר למצוא את השור הזועם, קיל ביל, מטריקס, לילה מוטרף במוזיאון, אני אגדה, ארגו ועוד.

בשנים האחרונות קשה לפספס את נוכחותה של ירושלים על המסכים – פולישוק, עבודה ערבית, עספור, ילדי רה"מ, סרוגים, מיתה טובה, הערת שוליים, ערבים רוקדים, מקום בגן עדן, פלאות – הם רק חלק מעשרות סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע ישראלים ובינלאומיים שהצטלמו בעיר. המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים השקיע מעל 50 מיליון שקלים ב-6 השנים האחרונות לפיתוח התעשייה, ובכך העלה את מספר הסרטים המצולמים בבירה ב-400%. כיום כ-20% מסרטי הקולנוע הישראלים מצולמים בירושלים ועוסקים בה.

ראש העיר ניר ברקת ציין, כי "מעבר לעובדה שהעלנו את ירושלים על המסכים ברחבי העולם, ההשקעה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה חשובה לעיר גם בהיבט התעסוקתי. היא מייצרת תעסוקה איכותית לבעלי המקצוע בתחום ולתעשיות הקצה –בתי מלון, מוניות, הסעדה וכו'. כעת אנו לוקחים את ההצלחה הזו צעד קדימה, ועם הקמת האולפנים נייצר עוד מאות מקומות עבודה. מניסיון של 5 השנים האחרונות וממצאי עבודת המחקר שערכנו, הבנו שיש סקרנות ורעב לירושלים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. רק לאחרונה השקנו אולפני אנימציה בעיר, וכבר חברת דיסני הביעה רצון להפיק את הסדרה החדשה שלה בארץ".

ההחלטה על הקמת האולפנים התקבלה כחלק מתכנית "ירושלים 2020", תכנית החזון לירושלים ב-5 השנים הבאות, שגיבש ראש העיר ניר ברקת, יחד עם צוות מומחים בינלאומי שכינס, בראשם פרופ' מייקל פורטר, פרופ' ריצ'ארד פלורידה וראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג. בבסיסה התמקדות ביתרונות היחסיים של ירושלים והמשאבים שתשקיע בתחומי התרבות, ההייטק, ביומד ומדעי הרפואה, לצד מהפכת תשתיות ופיתוח המעמד היצירתי בעיר. התכנית תוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה חגיגית, לרגל יום ירושלים.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה