תחרות אפליקציות בתחומי הבנקאות והפיננסים



תאגיד הבנקאות, סיטי, קיים היום (א') את האירוע הישראלי במסגרת התחרות הבינלאומית Citi Mobile Challenge. האירוע, הינו חלק מהתחרות הבינלאומית לאפליקציות מובייל בתחומי הבנקאות והפיננסים, אליה הגישו מועמדות אלפי יזמים מרחבי העולם שפיתחו אפליקציות שונות

במהלך האירוע התקיימו פרזנטציות של 20 היזמים שנבחרו להציג בישראל. כמו כן, בכירים מתאגיד סיטי העולמי הגיעו לירושלים והציגו את משנתם לגבי "בנק העתיד" והשינויים הטכנלוגיים בתחומי המסחר האלקטרוני, שירותים קמעונאיים, אסטרטגיה, שירותים וירטואליים, ועוד.

ג'ים קולס, מנכ"ל אירופה, מזרח תיכון ואפריקה של סיטי העולמית, אמר הבוקר בפתיחת התחרות: "נאמר לי שהיצוא של החברות הישראליות העוסקות בטכנולוגיית המידע עולה על 8.7 מיליארד דולר בשנה, וביניהן יש 400 חברות שמתמקדות רק בתחום הפינטק. זהו בהחלט ריכוז מרשים של פעילות במקום אחד. זו הסיבה שאנחנו, בסיטי, גאים על כך שהקמנו בישראל את אחת משלוש מעבדות החדשנות המובילות שלנו". לדבריו, "מאז שנפתחה בישראל מעבדת החדשנות של סיטי, גייסנו 100 עובדים אשר מתמחים בפיתוח ברמה הגבוהה ביותר של אפליקציות פיננסיות ובנקאיות, שמשיקות לתחומים רחבים יותר של ניתוח מידע, אפליקציות מובייל ומנועי ניהול סיכונים בשווקים. הקמתו של אקסלרטור הפינטק של סיטי, אשר עוזר ליזמים לפתח טכנולוגיות פינטק, הוא מהראשונים בסוגו בישראל. עתה אנו מביאים את המודל הזה גם למקומות אחרים בעולם".

באירוע השתתפו גםהת'ר קוקס -  מנהלת הבנקאות הדיגיטלית ללקוחות קמעונאיים של סיטי העולמית; חיים שני – לשעבר מנכ"ל האוצר וכיום ממייסדי קרןIGP; רון וקסלר – משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים; חורחה רואיז – מנכ"ל תוכנית האקסלרציה של סיטי העולמית, ניל קורני מנכ"ל סיטי ישראל ועוד.

בישראל התקיים האירוע בשיתוף בנק הפועלים כשותף בכיר ובאירוחה של עיריית ירושלים. כמו כן, שותפים בישראל אאורקראוד, לול ונצ'רס, איגוד התעשיות הטכנולוגיות בישראל, קלרנה, השגרירות הבריטית ו-UK Israel Tech Hub.

בהמשך החודש יתקיימו אירועים דומים גם בניירובי, ורשה ולונדון. פאנל של מומחים פיננסים וטכנולוגיים, הכולל מספר אורחים בכירים מהנהלת סיטי, יעריך את הפתרונות המוצגים בכל אחד מהמקומות. הזוכים בתחרות יקבלו הזדמנות לשיתוף פעולה עם סיטי, חלק מפרס כספי העומד על 100,000 דולר', גישה לקוד הפתוח של סיטי וחבילת מוצרים של שותפים גלובליים.

להלן רשימה חלקית של הסטארט-אפים שנבחרו להציג באירוע:

Sling – נתקעתם בלי כסף מזומן כדי לשלם לשרברב או למורה הפרטי של הילד? Sling פיתחה ארנק דיגיטאלי ייעודי לעוסקים זעירים המאפשר לקבל תשלום מזומן דרך הסמארטפון. https://www.youtube.com/watch?v=p4yQPzskS7s

Novirich- אפליקציה חכמה המסייעת לנו לנהל את הוצאת המזומנים שלנו, מלמדת אותנו לחסוך ומסייעת בהתנהלות צרכנית פיננסית נכונה.  באפליקציה אפשר לתעד בקלות על מה הוצאנו מזומן, כמה נתנו לעוזרת, בכמה קנינו גלידה בקיוסק ועוד.https://youtu.be/yi9M_5bgdY4

BzBuzz – לא בא לכם לחכות בתור ארוך במסעדה? BzBuzz  פתחה אפליקציה המציגה למשתמשים את רמת העומס וזמן ההמתנה בבתי עסק שונים (מסעדות, בתי קפה ועוד) בזמן אמת, המתבססת על נתוני סליקת אשראי.

https://www.youtube.com/watch?v=zBj2j5Ib7js

https://www.youtube.com/watch?v=X3YrecyGSf4

Hopon– האפליקציה הראשונה המאפשרת תשלום בתחבורה ציבורית דרך הסמארטפון – והכל אוטומטי. האפליקציה מתחברת למשדר מיוחד בכל אוטובוס ומזהה מייד באיזה קו מדובר והתשלום מבוצע בצורה חד פעמית או דרך חבילת "רב קו" – לבחירת המשתמש. אין צורך במגע עם נהג האוטובוס או הרכבת. משרד התחבורה אישר באופן רשמי את השימוש באפליקציה בתחבורה הציבורית בישראל והחברה כבר החלה בפיילוטים עם חברת דן, קווים ועוד.https://www.youtube.com/watch?v=enKYbpS0rkE

Rewire  – בכל שנה מועברים 5 מליארד דולר ממקום למקום ממהגרי עבודה שעובדים בארץ אחת ומעבירים כסף הביתה לארץ אחרת. מכיוון שרובם מתנהלים ללא חשבון בנק, הם מחויבים לעשות זאת דרך ספקים צד ג' כגון חברת Western Union.  מדובר בהעברות של סכומים קטנים יחסית – אבל העמלה ענקית ועומדת על ממוצע של כ- 8% מהכסף, בגלל המרות של מטבעות ממקום למקום. rewire בנו מערכת שיודעת לייעל את העברת הכספים ומורידה 60% מהעלות כיום.

Send Gift - אפליקציה ייחודית לשליחת Gift Cards  וקבלתם לסמארטפון.אפליקצייתSendGift  מוצאת פיתרון יצירתי וייחודי לשוק כרטיסי המתנה הקיים, מאפשרת שליחה ישירה של כרטיס מתנה לטלפון החכם בליווי ברכה אישית מעוצבת/תמונה/סרטון וידאו דרך אפליקציית הסלולר למקבל המתנה. מקבל המתנה יציג את כרטיס המתנה בקופה, הכרטיס יסרק ויאושר במערכת. כמו כן יוכל מקבל המתנה להעביר את הכרטיס לצד שלישי שישתמש בו אך השימוש בכרטיס הינו חד פעמי .  https://vimeo.com/119743793

PayBox  - רשת תשלומים חברתית שנוצרה על מנת לספק חווית תשלומים חדשנית וייעודית עבור דור ה-Y וצרכיו, האפליקציה מאפשרת למשתמשים לאסוף ולנהל כסף עם קבוצות וחברים באמצעות טלפונים חכמים והכל תוך שמירה על סטנדרטים מחמירים של אבטחה מידע במקביל לעמידה בסטנדרטים מרכזיים הלקוחים מעולם הרשתות החברתיות.  PayBox מאפשרת לפתוח קבוצות תשלום ולאסוף כסף למגוון צרכים, מארגון אירועים חברתיים, דרך רכישת מתנות משותפות ועד לאיסוף כסף לועד הורים,ועד גן ואפילו ועד בית. מלבד קבוצות תשלום יכולים המשתמשים להעביר כסף באופן ישיר ובטוח לחבריהם ומכריהם.

תאגיד הבנקאות הבינלאומי סיטי, משיק את תחרות Citi Mobile Challenge ולראשונה, התחרות הבינלאומית תתקיים גם בישראל. זוהי הפעם הראשונה בה מאפשרת סיטי  למתמודדים להציג בכמה בירות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, במטרה  להוביל להאצה דיגיטלית ועידוד חדשנות בתעשיית הבנקאות והפיננסים.

צילום: סיוון פרג' באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה