בעיטת קרן – של קרן קדוש



על הקשר בין לכלוך פוליטי ללכלוך שאנו מנקים חקראת הפסח .הנקיון אומרת קרן קדוש מתחיל מבפנים וזה הזמן להתנקות מהזוהמה הפוליטית של הזמן האחרון ובדרך גם לנקות את הבית*

אחד ממאפייניו המרכזיים של פסח, הוא ניקיון. רוב בני ישראל עובדים קשה בימים אלה. אנחנו מטפסים על סולמות, מוחקים כתמים שחורים מהקירות וצובעים בלבן. פותחים ארונות, מגלים את כל האבק שהצטבר שם, מעבירים סמרטוט, נפטרים מהלכלוך ומנקים את החללים.

זה לא קל, אבל בסופו של דבר ההרגשה עילאית. זה נקרא התחדשות, פריחה, אביב. אנחנו עושים הכל בתקווה לשנה חדשה, טובה יותר.

זה הפשט. אלא שהמשמעות של הניקיון הזה, הרבה יותר עמוקה. היא מדברת על ניקיון פנימי, אישי, חברתי.

מערכת הבחירות שהסתיימה זה עתה, הייתה יצרית מאוד.

היא הוציאה את כל הלכלוך שהצטבר במשך השנים ושפכה אותו על השולחן. אם במהלך צוק איתן, נדמה היה שהעם שלנו מאוחד, הרי שמסך הטלוויזיה, העיתונים והרשתות החברתיות, הוציאו את כל הלכלוך הבליטו את הקוטביות בעם וחשפו את האמת. האמת העירומה.

הגזענות שיש במדינה הזו לא תאמן. חוסר קבלת האחר ודעתו, זועק לשמיים. ההתנשאות וביטול אנשים, הפכו לחלק מה-D.N.A שלנו. עד כדי כך, שבימים אלה, רק בשל אופן הצבעתם, נחשבים המזרחיים בעיני חלקים בעם, כלכלוך. כ"שחורים" שצריך לנקות.

אנשים רבים הקוראים לעצמם נאורים, שוכחים מהי דמוקרטיה, כשהתוצאות לא מסתדרות עם השקפת עולמם. קריאות לרדת את הארץ, קמפיינים להחרים את הדרום, ואמירות שאסור היה לתת למזרחיים לעלות לארץ, הם דברים נוראיים יותר מכל, עצובים. מקוממים.

כמעט 67 שנים חלפו מהכרזת העצמאות. שנים של פיתוח, בנייה, עשייה, התקדמות ושגשוג. רק בדבר אחד נדמה שדרכנו במקום: בגזענות. או ליתר דיוק: התנשאות. אם תרצו: סלאח שבתי חי ונושם גם ב-2015.  

זה בכלל לא משנה למי הצבעתי ובאיזה צד של המפה אני נמצאת. קשה לי עם אנשים שמשתמשים במילים קשות,שמזלזלים, שמשפילים ושמבטלים בבוז דעות של אחרים. אנשים שקוראים לעצמם הומנים, אבל משתמשים באלימות מילולית. קשה לי לקבל את זה. את דעתם הפרלמנטארית, כן. את התנהגותם, לא.

לסיכום, הסמיכות בין פסח לבחירות אינה מקרית בעיניי. היא באה להבהיר לנו שזה הזמן זמן לנקות את הבית. ולא ממזרחים או אשכנזים. ממש לא. אלא מגזענות, מהתנשאות, מיהירות. זה לא יהיה קל, אבל תאמינו לי, כשהבית שלנו יהיה מבריק, ההרגשה תהיה עילאית.

 

* הפינה משודרת גם ברדיו ירושלים ביום  ראשון לפני חדשות חמש בתוכנית " בדרך הביתה"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה