מוזילים את יוקר המחיה



על רקע הבחירות, וההבטחות להורדת יוקר המחייה, יש מקום בו המציאות השתנתה כבר השבוע: יזמים צעירים בירושלים הקימו סופרמרקט קואופרטיב שבו המחירים זולים יותר מרשתות השיווק, ובהרבה, וללא כוונות רווח לאף בעלים

קואופרטיב "בשותף", שהוקם בירושלים לפני 3 שנים, עבר למבנה קבע בצמוד לשוק מחנה יהודה, בקומה C2 בניין כלל, והפך לסופר הקואופרטיבי הראשון באזור, שכולו בבעלות הצרכנים

מחר (יום ה') תיערך הפתיחה החגיגית של המקום החדש של הקואופרטיב, בהשתתפות חברי הקואופרטיב וחבריהם. 

המעבר לחנות החדשה התאפשר בעזרת שיתוף הפעולה של כל חברי הקואופרטיב בחודשים האחרונים, שתרמו כל אחד מיכולתו. אדריכלים, חשמלאים ומעצבים תעשייתיים שהינם חברי קואופרטיב עזרו בתכנון ובהקמת החנות, וכמובן יתר החברים שבאו לשפץ ולהעביר את המוצרים.

פתיחת החנות החדשה של הקואופרטיב, התקיימה בזכות הצלחת הקואופרטיב במתכונתו הנוכחית, גיוס החברים הנרחב, ומודל ההלוואות המיוחד של הקואופרטיב, שגייס לא פחות מ-225,000 ש"ח דרך חברים, חברים של חברים ובני משפחותיהם.

הקואופרטיב נפתח במתכונתו החדשה השבוע, עם מנהל שכיר אחד, כ-250 חברים רשומים, מודל השתתפותי קהילתי, ומחירים לצרכן הזולים בכ-10% מהממוצע ברשתות השיווק המובילות בעיר.

כדי לקנות בקואופרטיב "בשותף", יש להירשם לחברות לקואופרטיב, תמורת משמרת של שלוש שעות בחודש, ופיקדון של 300 ש"ח. מתוך החלטה שהתקבלה לאחרונה בקואופרטיב, הוחלט להנגיש את החברות עבור משפחות, ולכן הוחלט שכל משפחה תוכל לתת משמרת אחת בחודש, בשם כל בני המשפחה.

בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר המחאה החברתית, קמו יותר ויותר קואופרטיבים ברחבי הארץ, הקוראים תיגר על צורת הצרכנות המסורתית, שבה תאגידים שולטים על  שוק הקמעונאות. בשונה מקואופרטיבים אחרים בארץ, מודל החברות של "בשותף" יישאר השתתפותי. כלומר, כל הלקוחות יהיו גם הבעלים של הקואופרטיב. באסיפת החברים הדרמטית שהתקיימה בנובמבר האחרון, התקבלה החלטה אמיצה בהצבעה של חברי הקואופרטיב, לשמר את תחושת הקהילתיות וההשתתפות בקואופ, על חשבון הגדלת ההכנסות.  

כלומר, האתגר כעת העומד בפני החברים, הוא לגייס עוד חברים לקואופרטיב, המונה כיום 
כ-250 חברים פעילים, על מנת שיוכל להמשיך לגדול. בעקבות כך, הקואופרטיב הזמין את כל הציבור לבוא למקום החדש ולהתרשם.

באופן כללי, כל ההחלטות האסטרטגיות והתפעוליות של הקואופרטיב, מתקבלות באסיפת חברים דמוקרטית, כולל מחירי המוצרים והרווח התפעולי שנכנס לקופת הקואופרטיב. אם מחירי החלב יקרים בעיני החברים, הנושא עולה לדיון, והשיקולים 
מוצגים לחברים להחלטתם. הבחירות שמתקבלות על ידי החברים, הן לא רק על  מחירים ועל מודלים של חברות, אלא גם החלטות ערכיות. חלק ממדיניות הקואופרטיב, למשל, היא לעודד עסקים קטנים, לצרוך רק מספקים בעלי מודל של העסקה הוגנת, לצרוך מזון בריא, וכו'.

דן קסלר, מנהל החנות שנכנס לתפקידו בחודשים האחרונים, יעבוד במשרה חלקית בניהול החנות במיקומה החדש. העסקתו של דן, העובד הראשון בקואופרטיב "בשותף", מסמלת את הצלחת הקואופרטיב ואת עליית המדרגה הכרוכה במעבר. מלבד דן, כל הקואופרטיב ימשיך להתנהל על בסיס התנדבות החברים, שבסך הכל מבקשים לערוך את קניותיהם במקום זול, קהילתי, ושמשקף את עולם הערכים שלהם. 

קרדיט תמונה (המיקום החדש): באדיבות אודי אביטל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה