הכשרת הנדסאי בניין למנהלי עבודה בירושלים



מכללת אורט ירושלים,הממוקמת במרכז העיר והתאחדות בוני הארץ,ארגון הגג של ארגוני הקבלנים בישראל וארגון הקבלנים בירושלים ערכו אתמול (ב') כנס משותף ראשון בנושא הכשרת הנדסאי בניין למנהלי עבודה בירושלים

מטרת הכנס היא להגדיל את מספר מנהלי העבודה בענף הבנייה בירושלים,לפתוח את תחום מנהלי העבודה לקהל רחב יותר ולהרחיב את ההכשרה של מנהלי עבודה קיימים. הכנס מיועד להנדסאים ולמסיימים חדשים.

בכנס המשותף אותו הובילו מנהלת מכללתאורט ירושלים,רות ברקוביץ',מנכ"ל התאחדות בוני הארץ,אליאב בן שמעון, יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים,בועז ישראל( שלא הגיע לכנס עקב מחלה ) ומנכ"ל הארגון יוסי שכטר,נערכו הרצאות של בכירים מענף הבנייה הישראלי בנושא מנהלי העבודה וחשיבותם הרבה לתחום הבנייה וכן התקיימו פאנלים מקצועיים בעניין במסגרתם יתקיים שיח פתוח בין חברי הפאנלים לבוגרים והסטודנטים מהתחום.

בנוסף עסק הכנס בהשמת הסטודנטים ובוגרי מסלול הנדסאי בניין בשוק העבודה וכן גם בהשמתם להכשרה (סטאז') בעבודה בחברות בניה מירושלים והסביבה,כדי לקבל הסמכה כמנהלי עבודה בבניין.יצוין, כי כיום בכדי להתקבל ללימודים במסלול מנהלי עבודה בבניין יש צורך להוכיח 5 שנות ניסיון בעבודה בבניין ותעודה מקצועית של בוגר לימודי סוג 5 בטפסנות (עבודת בתחום השלד). התאחדות בוני הארץ והמכללה בוחנים במשותף את האפשרות להקטין את שנות הוותק הנדרשות בכדי להגדיל משמעותית את מספר הסטודנטים שייכנסו ללימודים במסלול.

במקביל להכרת בבוגרי מסלול הנדסאי הבניין במכללה,תכשיר מכללתאורט ירושליםמנהלי עבודה בבניין בקורס המיועד למי שכבר עובדים בבניין. תוכנית הלימודים במסלול זה מכשירה את הלומדים לנהל אתר בנייה הן בהיבטים המקצועיים והן בהיבטים הניהוליים והיא כוללת ארגון אתר וניהול הביצוע, הכרה מעמיקה של חומרי הבניין וציוד הבנייה, תורת הבנייה ויציבות מבנים, קריאת תכניות בניין, טופוגרפיה ומדידות, מלאכת הבנייה, בטיחות  ויישומי מחשב בתחום זה.

רות ברקוביץ' , מנהלת מכללת אורט ירושלים :"הביקוש למנהלי עבודה בירושלים הולך וגובר ובמקביל מכללתאורט ירושלים מעוניינת לתת שרות מלא ואיכותי לבוגרים ולסטודנטים של המכללה . על כן נרתמנו למשימת הכשרת ההנדסאים בתחום הבניה למנהלי עבודה. תוכנית המיישמת תיאוריה ומעשה בו זמנית אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם התאחדות בוני הארץ וארגון הקבלנים בירושלים ואין לי ספק שכנס זה יהווה התחלה של דרך משותפת ומוצלחת ולכנסים מקצועיים נוספים במכללה."

יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון קבלני ירושלים:" ענף הבנייה שואף להרחיב באופן משמעותי את היקף העבודה של ישראלים בו.המחסור הגדול במנהלי עבודה בענף הוא חסם מהותי בו שפוגע בציבור ההולך וגדל של רוכשי הדירות.ביחד עם התאחדות בוני הארץ נמשיך ונפעל לגייס את בוגרי לימודי ההנדסאים לענף.הם בעינינו קבוצה איכותית שאנו נשמח מאוד לראות בנינו".

 

בתמונה : מימין – שי פאוזנר – סמנכ"ל התאחדות בוני הארץ, יוסי שכטר מנכ"ל ארגון קבלני ירושלים, אליאב בן שמעון מנכ"ל התאחדות בוני הארץ ,רות ברקוביץ' מנהלת מכללת אורט ירושלים,אסף גולן  יו"ר ועדת כוח האדם ארגון הקבלנים של ירושלים, צילום באדיבות יח"צ 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה