לפני כשנה וחצי התקבלה קריאה במוקד מד"א ירושלים על תיירת כבת 72 החשה בכאבים בחזה במסעדה בעיר. צוות טיפול נמרץ של מד"א הגיע במהירות למקום האירוע והעניק לתיירת טיפול אשר הציל את חייה, כעת כאות הערכה היא תורמת לארגון אמבולנס חדש

צוות טיפול נמרץ של מד"א עם הפאראמדיקים רפאל הרבסט ודן דרורי הגיע במהירות למקום האירוע והעניק לתיירת מארגנטינה, מרתה הררי, טיפול אשר הציל את חייה.

לאחר שהחלימה מאירוע הלבבי החריף ממנו סבלה, חזרה מרתה לביתה שבארגנטינה ונפגשה עם הרופא המטפל בה דרך קבע. לאחר ששמעה ממנו כי צוותי מד"א הצילו את חייה, חלקה את המידע עם חברתה שהתבררה כחברה באגודת הידידים של מד"א בארגנטינה.

כעבור מספר חודשים, הגיעו מנכ"ל מד"א אלי בין ומתאם ההערכות לאסונות ופרויקטים אירופאיים בלשכת מנכ"ל מד"א חיים רפלובסקי לטקס של אגודת הידידים בארגנטינה. מרתה ניצלה את ההזדמנות שנקרתה בדרכה על מנת להיפגש עם מנכ"ל מד"א ולהודות לו על כך שצוותי מד"א הצילו את חייה. במהלך המפגש הודיעה מרתה שכאות הערכה לפעילות הארגון היא ומשפחתה יתרמו אמבולנס חדש למשפחת מד"א. 

האמבולנס החדש נחנך בתחנת מד"א בירושלים במעמד הגברת הררי, בני משפחתה, בכירי מד"א וצוות מד"א אשר הציל את חייה. במהלך הטקס אמר חיים רפלובסקי כי במד"א מודים ומתרגשים מאוד מתרומתה של הגברת הררי וכי הוא מאושר לראות את כל משפחתה מגיעה לארץ ומבקרת בתחנת מד"א.

פאראמדיק מד"א דן דרורי, סיפר בהרחבה על המקרה: "כאשר הגענו למקום האירוע, סיפרו לנו שגברת הררי ישבה לשתות קפה ו"נראתה לא טוב", מנהל המסעדה התעקש להזמין לה אמבולנס ובכך הציל את חייה. עם הגעתנו למקום ראינו שמצבה של הגברת הררי חמור ודורש טיפול דחוף ומידי. התחלנו בטיפול תרופתי תוך כדי פינויה לניידת הטיפול הנמרץ ובהמשך ביצענו בדיקות נוספות שהצביעו על אירוע לבבי חריף. פינינו אותה לבית החולים שערי צדק ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לבבי שם היא עברה צנתור".

הפאראמדיק רפאל הרבסט שהגיע גם הוא בניידת הטיפול הנמרץ אמר: "אני שמח לראות שהגברת הררי נמצאת כאן איתנו ללא נזק ובמצב בריאותי מצוין ומאחל לה בריאות רבה".

הגברת הררי שהגיעה עם משפחתה לביקור בישראל הגיעה במיוחד לטקס על מנת לראות את האמבולנס אותו תרמו היא ומשפחתה ונראתה מאוד נרגשת במהלך המפגש עם הצוות שהציל את חייה וטקס הסרת הלוט מעל הכיתוב שעל דלת האמבולנס: "אני מאוד נרגשת ורוצה להביע את תודתי העמוקה לצוותי מד"א על כך שהצילו את חיי. כאשר חזרתי לארגנטינה, נסעתי לפגוש את הרופא הקבוע שלי שהיה בהלם מהפעילות הזריזה והאפקטיבית של צוותי מד"א וציין כי מדובר ביעילות שאין כמותה בשום מקום אחר בעולם. הצוות טיפל בי בצורה יוצאת דופן, הם דאגו להרגיע אותי לאורך כל הדרך והצליחו במשימתם, אין בפי מילים להודות להם ואני מקווה שהתרומה שלנו תעזור לארגון הנפלא הזה בהמשך משימותיו".

במהלך האירוע התגלתה גם פיקנטריה מעניינת כאשר התברר כי רפאל הרבסט הפאראמדיק שהציל את חייה של הגברת הררי הוא נכדו של רב מוכר בבואנוס איירס וכי הגברת הררי מכירה את סבו של הרבסט ואת משפחתו המורחבת באופן אישי.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אני רוצה להודות לגברת מרתה הררי ומשפחתה על התרומה הנדיבה למד"א, תרומה שאני בטוח שתשרת אותנו רבות בהמשך הדרך במשימות הצלות החיים. תמיד מרגש אותי מחדש לראות כיצד אנשים מכל רחבי הגלובוס נקשרים לארגוננו וכיצד עבודת הצוותים שלנו נוגעת בהם. אני רוצה לאחל לגברת הררי ומשפחתה בריאות ואריכות ימים ואנו נשמח לארח אותם בכל הזדמנות."

 

תמונות: באדיבות מד"א 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה