פותחים שנה בשער שוויון



"שער שוויון" פתחו שנה בטורניר כדורגל חגיגי בהשתתפות כל ילדי "שער שוויון" במחוז ירושלים. גם השנה מציע "שער שוויון" לילדי הפריפריה החברתית של ירושלים: אימוני כדורגל מקצועיים – בתנאי שיגיעו למרכז הלמידה השכונתי

"שער שוויון", החל את דרכו לפני כ-6 שנים בירושלים ומופעל היום בכל הארץ על ידי עמותת היוזמה החינוכית-ספורטיבית (ע"ר), עומד ההיבט החינוכי. מטרתו לספק לילדים מסגרת המסייעת להם להתמודד עם הקשיים הלימודיים בבית הספר, וכן לתרום להעלאת הדימוי העצמי. 150 תלמידי כיתות ד' עד ו' מהפריפריה החברתית של ירושלים נרשמו ל"שער שוויון" השנה והתחייבו לאימוני כדורגל פעמיים בשבוע לאורך השנה, המועברים על ידי מאמני כדורגל מוסמכים. ההשתתפות באימונים מותנית בהגעת הילדים למרכז הלמידה השכונתי, שמפעיל "שער שוויון" בבתי הספר ובמתנ"סים, בו הם מקבלים עזרה בשיעורי הבית ובהכנה למבחנים וכן לוקחים חלק בפעילויות ערכיות, ביניהן מניעת אלימות במגרשים, רב תרבותיות, האחר הוא אני וכדומה.

בטורניר התחרו כל קבוצות המחוז: בית צפאפא, בקעה, גילה, העיר העתיקה, הר חומה, נווה יעקב, פסגת זאב, קרית מנחם ותלפיות. מנהל "שער שוויון" במחוז ירושלים, אייל טולדו: "ההתרגשות של הילדים לקראת הטורניר הייתה גדולה, הם נהנו מכל רגע ושיחקו במרץ כמעט 3 שעות בלי הפסקה! בערב הכרזנו על נבחרת בי"ס גואטמלה כמנצחים ועל נבחרת בי"ס תל"י מזרח כקבוצה ההוגנת, ששמרה לאורך כל היום על דרך ארץ והתנהגה בכבוד לכולם. המנצחות קיבלו גביעים ולסיום הדלקנו נרות חנוכה ואכלנו סופגניות".

טולדו הוסיף כי: "בטורניר נפגשו קבוצות ממנעד צבעיה של העיר: דתיים וחילוניים, "צברים" ועולים חדשים, יהודים ומוסלמים - ובין הקבוצות נוצר דו שיח בריא. על אף הימים הלא פשוטים שעוברים על הירושלמים לאחרונה, "שער שוויון" ממשיך להפגיש בין תרבותיות ודתות ומראה לילדים כי קיימת גם אפשרות אחרת".

קרדיט צילום" אור קרן, "שער שוויון"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה