תוכנית ייחודית '360' להקמת עסק והעצמת נשים מירושלים



שיתוף פעולה ייחודי בין שגרירות ארה"ב בישראל ומט"י ירושלים, הוביל לאחרונה לפתיחת ארבעה מחזורים מקבילים של תכנית מיוחדת וראשונה מסוגה '360' , המסייעת בקידומן של נשים להקמת עסק והעצמתן במרחב העסקי בירושלים

התכנית כוללת 20 מפגשים של תהליך העצמה כלכלית ומקנה מעטפת מלאה הכוללת ידע וכלים לניהול והקמת עסק. בין הנושאים הנלמדים: הכרת הסביבה העסקית, שיווק ומכירות, ניהול פיננסי, רשויות המס, היבטים משפטיים ותכנית עסקית. במט"י ירושלים ציינו כי בנוסף, תעניק התכנית כלים להשגת תחושת מסוגלות וביטחון עצמי ביכולת להבין, לנהל ולהרוויח כסף, להשגת שליטה ושיפור במצב הכלכלי. במט"י הדגישו כי כל אישה המשתתפת בתכנית, זכאית לקבל שעות יעוץ פרטניות לקידום העסק הפרטי שלה.

'360' מנוהלת ומפוקחת על ידי המחלקה לדיפלומטיה ציבורית בשגרירות ארה"ב בתל אביב והמרכז האמריקאי בירושלים, ומתבצעת במימון  MEPI –Middle East Partnership Initiative (היוזמה לשיתוף פעולה במזרח התיכון).MEPI  נוסד לפני 10 שנים, כחלק מתכנית של מחלקת המדינה האמריקאית, לתמיכה בפרויקטים לקידום חברות לפלורליסטיות, שותפויות ושגשוג במזרח התיכון וצפון אפריקה.
בארבעת מחזורי הקורס שנפתחו במקביל, משתתפות כ-80 נשים, אשר גויסו על ידי רכזי מט"י ובעזרת רכזי השטח של הרשות העירונית לתעסוקה. המפגשים מתקיימים במקומות שונים ברחבי העיר: במרכז הקהילתי לב העיר בשכונת נחלאות, במרכז התעסוקה החדש 'כיוון' ברחוב הצבי, מרכז האב תמ"ך לנשים חרדיות המשתתפות בתכנית, ומשרדי מט"י ירושלים בשכונת תלפיות עבור אוכלוסיית נשים מעורבת.

משגרירות ארה"ב נמסר: "השנה, המרכז האמריקאי בירושלים שם דגש על פרויקטים לקידום קהילות בירושלים, המקדמים יזמות, פיתוח עסקים קטנים והגנה כלכלית". 
"התוכנית השנתית של מט"י ירושלים – "360" – היא תכנית להעצמת נשים מירושלים, באמצעות הדרכה ליזמות וניהול תכניות עסקיות. הרעיון הוא  לתת השראה לחדשנות ולייצר בסיס לצמיחה כלכלית לטווח ארוך ולמגזר פרטי חזק בעולם תחרותי".

"המרכז האמריקאי בירושלים, עובד באופן הדוק עם מט"י ירושלים על מספר פרויקטים. בין היתר נציגים מהמרכז לטיפוח יזמות בעיר, השתתפו בתוכניות בינלאומיות שונות של מחלקת המדינה האמריקאית, ולאחרונה התארח במט"י ירושלים נציג מטעם שגרירות ארה"ב, שרווד ניס, המומחה למימון המונים".

רכזת פרויקטים במט"י ירושלים, מיכל אברהם: " 360 הנה גולת הכותרת של תכניות היזמות הקיימות בירושלים כיום. הודות לשגרירות ארה"ב בישראל ו-MEPI ניתנה לנו הזכות להעניק לנשים מעטפת מושלמת להעצמה כלכלית וליזמות עסקית. אני מאמינה כי ארבעת התכוניות ימנפו משמעותית את קהילת העסקים הנשית בירושלים ויתנו למשתתפות בה את הכלים הדרושים להתמודד עם התחרות האגרסיבית הקיימת בעולם העסקי כיום".

תמונה: יח"צ

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה