חול המועד סוכות כבר כאן, ואווירת החופש מאפשרת מיקס של אמנות מכל הסוגים והגוונים. חגיגות מוזיקה ואמנות מן המזרח יתקיימו בשכונת פסגת זאב, אירועים בגן הבוטני, סיורי אוכל בנחלאות, ההרכב הייחודי "סיסטם עאלי" מגיע לעיר, יש הצגה מצוינת בתיאטרון ירושלים וגם סרט מומלץ במיוחד בסינמטק

פרח השכונות

דקלון, סגיב כהן ומשה חבושה יופיעו בשכונת פסגת זאב בחול המועד סוכות בירושלים.

המינהל הקהילתי של השכונה מזמין הציבור הרחב לפסטיבל "מקאם ירושלמי"- אירועי פיוט ויצירה מן המזרח לכל המשפחה.

פסטיבל "מקאם ירושלמי", הכולל סדנאות מגוונות ומופעים, יתקיים בחול המועד סוכות בימים ראשון- שני, 12-13.10, בין השעות 22:30 - 16:30, בכיכר טוניק בפסגת זאב, האירוע המתקיים בפעם הראשונה בפסגת זאב, מבקש להפגיש את באי הפסטיבל ותושבי השכונה יחד  עם המסורת והיצירה העשירות של יהדות המזרח דרך סדנאות לילדים ומבוגרים, מופעים מגוונים  ויריד קולינרי מסורתי. כמו כן הפסטיבל כולל מופעים של טובי האומנים בתחום: דקלון, סגיב כהן ומשה חבושה.

בין הסדנאות והמופעים שיתקיימו ניתן למצוא סדנת בניית כלי נגינה, סדנת לימוד פיוטים, מופע פיוט ורוק יהודי, מופע תאטרון לילדים, יריד מתוקים מסורתיים של תושבי השכונה וקונדיטורים ירושלמים ועוד.

 

שכונת פסגת זאב, כיכר טוניק. 12-13.10 , חול המועד סוכות. הכניסה ללא תשלום.

טבע בעיר

מי מסתתרת בין עצי הבונסאי הזעירים? מיהו האוגר שבסוואנה האפריקאית? מהם הסודות הטמונים במבוך? ואיך משתלב בסיפור הצייר קלוד מונה?

 

בחול המועד סוכות (12-14.10.2014) הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם, ירושלים בשיתוף תיאטרון בלאגינא מזמין את כל המשפחה לאירוע מלא קסם, "הבוטניאדה" – מרתון תיאטרלי של צמחים, פרחים, פסלים קסומים ויצירה. בואו לחזות בפלא – הצמחים מתעוררים לחיים והופכים לדמויות אנושיות צבעוניות ומשמחות. מה בתוכנית? להסתובב בין הצמחים, לפגוש את הדמויות ולהשתתף בהפעלות כיפיות ומרתקות ובסדנאות יצירה באמצעותם ייערך מפגש ייחודי עם עולם הטבע. הילדים יהפכו לאמני בונסאי ויזכו לקבל תפוח אדמה בונסאי במתנה, ילמדו את אמנות האוריגאמי וישיטו פרחי נימפאות מנייר על האגם, יעברו דרך מבוך הסוואנה האפריקאית, ועוד.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי ירושלים. חול המועד סוכות 10:00-17:00. 30 ש"ח עם כרטיס ירושלמי , הכניסה למנויים בחינם.

 

על המסך–

בימים אלה מוצגת בסינמטק ירושלים יצירתו הקולנועית של ריצ'ארד לינקלייטר "התבגרות". הבחירה במונח "יצירה קולנועית" ולא סרט, אינה מקרית. 12 שנות התבגרותו של נער אמריקאי ממשפחה ממוצעת מתועדות ומוצגות דרך זווית הראיה שלו. לצד אמו ואביו הגרושים ואחותו הגדולה הגדלה במחיצתו, מתואר תהליך התבגרותו. מערכות היחסים  שמנהלת האם, מעברי הדירה הבלתי פוסקים, הניסיון ליצור אינטראקציה עם זרים כל אלה הם חייו של מייסון, והן פיסת מציאות עכשווית ורעננה. מערכות היחסים המשמעותיות או הארעיות, מצטרפת אל תמונת מציאות עדכנית ורעננה על התקופה בה אנו חיים. על כן , מדובר באירוע נדיר על המסך הגדול, וללא ספק בהיוולדה של קלאסיקה מודרנית.

"התבגרות" /ריצ'ארד לינקלייטר, סינמטק ירושלים, במהלך כל השבוע.

ברחובות שלנו

"מעורב ירושלמי – בשלניות בנחלאות"

למי אין דודה שביתה פתוח לביקור בעת צרה (ורעב כבד) לארוחה ביתית מחבקת וטעימה? סיור זה מוקדש לכל מחוסרי הדודות (המבשלות) באשר הם! נבקר בשכונות חצר ירושלמיות ציוריות, בורות מים ובתי כנסת וכמובן בשוק מחנה יהודה הצבעוני שגם בו טמון סיפור המטבח הירושלמי האותנטי -  מגוון העדות  ומאכליהן. הסיור כולל טעימות. 

סיור בית שמואל, יום שלישי 13.10, מחיר:  120שקלים. הזמנות וכרטיסים: 02-6203461

 

בתוך האוזן -

מטר על מטר – על שירה ומוסיקה
פסטיבל השירה הירושלמי שהפך למסורת בחול המועד סוכות חוזר ונותן במה למשוררים צעירים וותיקים, ובשנים האחרונות מדהים לראות את פריצות הדרך, ההתחדשות וההתחלות החדשות והמרגשות של השירה הצעירה. פאנלים בהרכבים שונים ומעניינים יתקיימו בבתי הקפה שברחוב עמק רפאים, במסגרתם יקראו משירתם וידונו ביצירתם וביצירת השותפים לשיח.
מעניין לשים לב שההרכב המוסיקאלי שיחתום את הפסטיבל תהיה להקת "סיסטם עאלי" המצוינת, שלא מרבה להופיע ולכן זו הזדמנות פז לצפות בה על הבמה.  סיסטם עאלי הוא אנסמבל היפ-הופ רב-לשוני של עשרה מוזיקאים היוצרים בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואנגלית – סך שפות האם של חברי הלהקה. הלהקה נוסדה בשנת 2006 במקלט ציבורי בשכונת עג'מי שביפו. בהמשך, הקימה הלהקה את "בית סיסטם עאלי", מרכז מוזיקה לצעירים במטרה לקדם, לפתח ולתת במה לדור חדש של יוצרים צעירים מקומיים, יהודים וערבים, תוך עידוד מפגש ושיתוף פעולה יצירתי. 

מטר על מטר, 12-14.10, חול המועד סוכות, הכניסה חופשית
"סיסטם עאלי" – מינהל קהילתי גינות העיר, עמק רפאים 12, אולם סילברסטיין, קומה 1

 

בקדמת הבמה -
בתיאטרון ירושלים, תוצג השבוע הצגת הדגל של התיאטרון הקאמרי "המלך ריצ'רד השלישי" , יצירתו הנועזת והחתרנית של שייקספיר. ההצגה בבימויו של ארתור כוגן ובנוסח העברי הקולח של מאיר ויזלטיר, מצליחה להכניס אותנו הצופים, אל עולם המלוכה האנגלי מבלי להיות ארכאית, ולהיות מודרנית ועדכנית מבלי לשנות דבר מתוך המחזה. זוהי הצגה שמצליחה להשאר נאמנה לשייקספיר, לחגוג את הרוע, את התאווה והשחיתות, ולעטוף בעצב בריקנות ובקור חודר עצמות, וכך להיות לנו למראה חברתית ראויה ומעניינת.
איתי טיראן מבריק בתפקיד ריצ'ארד, אלי בורנשטיין ללא ספק, הופך את ההצגה מטובה למצוינת, נוכחותו מעניקה מרווח נשימה, אתנחתא מוזיקלית וקומית נחוצה.

"המלך ריצ'ארד השלישי" , תיאטרון ירושלים, חמישי ושבת 16/18.10, 230 שקלים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה